Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 09 nov 2025, 22:34

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De vraag winter banden:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010, 19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 sep 2009, 20:02
Berichten: 915
Woonplaats: Deurne / Brabant
Zouden jullie me de ervaring van jullie zelf kunnen vertellen? Ik heb totaal geen idee over hoe het is om bijv. met winter banden te rijden. Want wil ze denk voor volgend jaar zeker wel hebben.

Heb je nou echt zoveel grip meer met winter banden? Of gewoon kleine beetjes?

Kan iemand zijn ervaring er van vertellen? :oops: Ben benieuwd :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010, 19:38 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Calibra Turbo met Michelin Pilot Excalto's in 2WD mode: wheelspin tot en met de 3e versnelling bij koudere temperaturen.
Met Michelin winterbanden: nul tot een beetje wheelspin, op gladde stukken weg is het echter alsnog donders uitkijken, hier in de buurt moet je echt stapvoets een bocht door anders komt de kont van het uitzicht aan de voorkant genieten.

*vraagt zich af of TC achteraf in te bouwen is*


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010, 20:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
InjectTheVenom schreef:
Calibra Turbo met Michelin Pilot Excalto's in 2WD mode: wheelspin tot en met de 3e versnelling bij koudere temperaturen.
Met Michelin winterbanden: nul tot een beetje wheelspin, op gladde stukken weg is het echter alsnog donders uitkijken, hier in de buurt moet je echt stapvoets een bocht door anders komt de kont van het uitzicht aan de voorkant genieten.

*vraagt zich af of TC achteraf in te bouwen is*


ben ik mee bezig om tc in te bouwen,op papier dan
je hebt in ieder geval een inlaatspruitstuk van de astra f nodig met multieriem dynamo
die heeft namelijk een extra gietsel waar de spanbeugel van de dynamo mee vast zit
net als bij de turbo
tenzij je een v snaar hebt dan kan je een gewone inlaat met tc gebruiken
verder moet je het ecu hebben van tc en de aan uit schakelaar in de tunnel
en de bedrading maken en het abs gebruiken van oa v6 of astra met tc
je moet je eigen turbo luchtklephuis gebruiken,die op het tc gedeelte komt
en dus het gasklepgedeelte vd c20xe omwisselen
meer weet ik nog niet op dit moment hoe en wat
ik ga daar in de loop vh jaar mee verder om dit uit te werken ;)

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Laatst bijgewerkt door calipeter op di 19 jan 2010, 14:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010, 23:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Je moet niet denken dat je met winterbanden in de winter dezelfde grip hebt als met zomerbanden in de zomer. Het blijft glad als er ijs op de weg ligt ;)

Je merkt wel dat je meer grip hebt en eerder stil staat, vooral met sneeuw. Hoewel het altijd oppassen blijft :)

Ik heb winterbanden, omdat ik mijn zomervelgen in de winter niet ga beschadigen met al die zooi! :P

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling