Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 20:00

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 09:17 

Ik denk dat met de stuurstang normaal is? andere kant heeft het ook. Maar met de stuurstangen los kan ik de veren vrij draaien en voelen op speling, wat me op valt is dat rechts soepel draait en geen speling heeft, maar links wat stroef gaat, en voelbaar speling heeft ( niet op en neer ) maar zijdelings... duid dit op toplager?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 17:38 

Bart Hoedemaker schreef:
Ik denk dat met de stuurstang normaal is? andere kant heeft het ook. Maar met de stuurstangen los kan ik de veren vrij draaien en voelen op speling, wat me op valt is dat rechts soepel draait en geen speling heeft, maar links wat stroef gaat, en voelbaar speling heeft ( niet op en neer ) maar zijdelings... duid dit op toplager?

dit zou kunne, maar levert normaal geen trillend gevoel op in je stuur, wat wel zou kunnen is dat 1 of beide schokbrekers versleten zijn.
slijten je banden ook onregelmait gof op een rare manier

grtz bjorn

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 19:08 

Zover ik weet niet :!: Ik heb een nieuwe toplager met rubber besteld voor de linkse schokdemper, en dan maar weer in elkaar bouwen en proberen. Als het nog is vervang ik de complete aandrijfassen links en rechts in een laatste poging :o

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 22:17 

Toch maar 2 nieuwe draagarmen besteld met nieuwe rubbers en kogel e.d , zekere voor het onzekere... en heb het dan meteen vervangen. :romance-kisscheek:

Stuurstangen en stuurkogels zijn GOED. Als het na montage van dit alles nog niet weg is, blijven in principe alleen de aandrijfassen met kineten over :shifty:

Schokbreker lager en rubber was nog niet binnen vandaag, morgen weer terug naar de automaterialentent :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2010, 12:25 

Het is nog even wachten op de ABS sensoren, maar de nieuwe draagarmen zitten al gemonteerd, en aan beiden kanten nieuwe toplagers met rubbers. Het geheel voelt nu al veel strakker en de speling in de linkerveerpoot is weg, hoop dat dit het probleem heeft opgelost.

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2010, 22:15 

Auto staat inmiddels weer op de wielen, nog bedankt Bjorn voor de ABS sensoren :clap:

Alleen nog geen tijd gehad voor uitlijnen, hopelijk deze week. Ik rij er niet mee, tot ie fatsoenlijk uitgelijnd is :lol:

En kijken of het probleem dan weg is ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 jul 2010, 12:53 

Net laten uitlijnen, maar heeft niet geholpen helaas. Stuur staat nog zelfs iets naar recht bij rechtdoor sturen, dus ik ga zowiezo terug ermee. Ik heb de uitdraaigegevens van uitlijning, wil deze vergelijken met de gegevens op de TIS2000 software.

Verder kwam ik dit nog tegen ( wat bevestigd dat de auto naar een kant trekt, in dit geval naar rechts ):

Afbeelding

Maar kan dit ook het trillen en licht wobbelen verklaren?

Gr

Bart

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 11:46 

Het blijkt de stuurbekrachtiging dus niet te zijn na controle. Toen ben ik nog eens uitgebreid ALLES op de auto gaan nalopen, o.a rondheid v/d banden, wiellagers, en spelingen. Wat kom ik dus tegen, is dat de rechter aandrijfas ( dat is een gedeelde met een homokineet in het midden ) op de middenste kineet toch wel een flinke verticale speling heeft, kan hem dus ruim op en neer bewegen en hoor het " knok knok " geluid, en aangezien laatst een bijrijder zei dat het bij zijn kant het ergste was, ga ik er vanuit dat deze kineet voor de trilling zorgt bij een bepaalde snelheid :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 11:47 

Ik weet niet of deze kineet los te vervangen is, anders iemand nog een goede rechter aandrijfas liggen voor een F16 met c20ne ? bart_hoedemaker@hotmail.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]