hey arjan , hier ben ik nog is

het probleem van warm worden zou nu gedaan moeten zijn .
oorzaak was dat de motor vol met vuil zat + termostaat stuk . al deze onderdelen zijn gekuist of vernieuwd . nog juist het probleem met niet of slecht starten na het warm laten draaien van de motor . dat probleem zou namelijk mijn alternator zijn , bij koude moter geefd deze 14 vold door , en bij warme motor maar een klein 12 vold . ben vanplan om deze ook te vervangen , maar weet niet welke ik moet nemen ( 70 of 90 Ampere ) moest er eens naar zien welke er momenteel instak . maar dat is nu juist het probleem . die dat er nu insteekt ben ik gaan halen op de autoafbraak , en is van een astra 2L 16V , en mijn cali is 2L 8V .
was vanplan om die met 90A te bestellen omdat deze dan tog 20A meer heefd , en volgens mij dan toch meer oplaad capasiteit heefd ( of heefd dit er niets mee te maken ? )
nu is mijn vraag , zou ik deze van 90 nemen of heefd deze teveel ampere , en moet ik dan toch die van 70 nemen ?
alvast bedankt
mvg patrick