Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 09 nov 2025, 22:30

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
jochempie schreef:
nog even terug te komen op de koude lucht toevoer
de calibra's hebben vaak dat het erg warm kan worden onder de motorkap als je dan je orginele luchtfilter met bak verwijderd voor een openluchtfilter zal hij de warme lucht van de motor aanzuigen wat ten nadelen komt terwijl je met je openlucht filter juist betere prestatie wil bereiken en natuurlijk een mooier geluid ;) .vandaar ook mijn opmerking over hoe ik het opgelost heb.Zo wordt bij mij de warme lucht afgeschermd en koude lucht aangezogen van de rijwind in plaats van de warmte onder kap.

greets,
jochem


Heb je daar ook toevallig foto's van? Ik denk namelijk dat dit meer een zomer projectje gaat worden voor mij. Wil eerst nog een achteras correctie doen en dan komt de luchtfilter+chip kijken :)

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 dec 2009, 15:26
Berichten: 6
Woonplaats: Stadskanaal
ik hoop dat je hier wat aan hebt http://img704.imageshack.us/i/24122009298.jpg/
greets,
Jochem


Bijlagen:
24122009298.jpg
24122009298.jpg [ 389.12 KiB | 1118 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 22:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Ah je hebt een universele luchthuis + aanvoerbuis eromheen gedaan? Heb je de aanvoerbuis naar de sleepoog gemaakt en daar vast gemaakt of?

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2010, 15:15 
Offline

Geregistreerd: di 19 jan 2010, 19:40
Berichten: 13
ik zou het gewoon simpel houden. Een goede K&N inlegfilter is meer dan voldoende geen vermogenverlies of wat dan ook. Of onderhoud gewoon je papieren filter goed. 1voordeel van K&N (ik weet niet eens of het wat uitmaakt) is het gasreactie. Het is ietwat directer. Een openluchtfilter is alleen geluid..
Een fabrikant rekent precies wat waar moet staan. Een andere leiding voor koud lucht of wat dan ook is al zowiezo gerekent bij de autofabrikant. ik zou zeggen lekker origineel laten. Wil je geluid en iets meer vermogen pak dan een uitlaatspruitstuk van lexmaul of dbilas dynamics. kost wat maar dan heb je ook wat.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling