Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu ma 10 nov 2025, 00:06

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2009, 23:36 

als het kan
dan wil ik je wel wel eens helpen om je auto es goed na te kijken
want tis jammer al dat extra geld en dan zulke pech
maar dan moet je wel in enschede komen

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2009, 23:44 

calipeter schreef:
als het kan
dan wil ik je wel wel eens helpen om je auto es goed na te kijken
want tis jammer al dat extra geld en dan zulke pech
maar dan moet je wel in enschede komen

Dat zou echt super super super mega fijn zijn :oops: Maar zal me wel schuldig voele... Wil je daar echt niets voor hebben??

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 14:45 

Vandaag telefoontje gehad... Er is al ooit eens aan me contact gekloot.. zat een bout of schroef in waar precies weet ik niet maar dat hoorde er niet thuis, want hij vroeg is er ooit een andere slot in gezet of iets aan gedaan... maar zover ik weet is dit niet.
En omdat me auto vol in de start stand heeft gestaan... rara start moter door gefikt :cry: koste van start moter 173 euro ongeveer.Ik denk dat dit grapje ongeveer rond de 300euro zit of ietsjes meer, 2de hands begon die nie aan :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 18:05 

Jeetje dat is balen ey! Vooral als je er dan achteraf achter komt dat er ooit aan je contactslot is gerommeld. Weet je nog wie de vorige eigenaar was? Misschien kan je hem nog wel even bedanken dat ie zo eerlijk is geweest over de auto voordat ie hem aan jou verkocht, al kan het natuurlijk ook nog van de eigenaar dáárvoor zijn. Misschien dat je voor een startmotor kan kijken op de sloop, of misschien heeft Arjan er wel 1 voor je liggen. Op zich is er voor een 8V wel aan een goede 2e hands te komen hoor.

Heel veel sterkte iig!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 18:32 

Mijn eige monteur die altijd het werk doet zeg maar heeft geen tijd... Dus ben na de opel dealer hier in de buurt gegaan... Is zeg maar een kleine opel garage.. Maar 2de hands begint die niet aan hij geeft garantie erop...

En de eigenaar van me auto wie dat was geen idee :( Ik heb me auto eigelijk helemaal verkeerd gekocht.... Ik wou altijd een golf 3 of calibra voor me 16/18tiende.... En kwam bij een auto handelaar een calibra tegen... De praatjes waren dit is echt een top auto niks mis mee... Wie kent die woordjes niet.... Had de auto paar uurtjes radiateur kapot daar begon de pret mee :x Paar dagen/weken erna remmen compleet vervange blokjes schijven.. De verkoper zei dit is corosie... dat getik in het stuur maja was zo kaaaaaal als de tering-.-... Toen dikke onderhoud beurt gehad die best pittig was Nieuwe voor uitlaat er ook onder katlysator splinter nieuw eeeeh achter schokbrekers... nieuwe rem cilinder eeeeh zal vast nog wel paar dingetjes zijn vergeten... maar zo begon eigelijk alle pret :cry:

Had nooit die auto daar bij die auto handelaar moete kopen.. Ik wou zo graag een calibra:( domme pech maar ligt ook totaal aan me eige.... Wist helemaal niks van de auto af... Volgende keer koop ik een auto met boekjes erbij van hoe de staat van de auto is.

Leuk verhaaltje ofniet :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 20:30 

Als ik het zo hoor ben je idd blind voor die auto gegaan. Zeker met een Calibra is het verstandig om de auto op meerdere punten te controleren alvorens je tot het kopen overgaat. Het is natuurlijk niet de nieuwste meer. Ook ik kocht ooit mijn allereerste Calibra puur omdat ik het een geweldige auto vond, en dat is nu nog steeds zo. Ik heb op de wielkast randen na toen geluk gehad, en heb hem toen helemaal naar mijn smaak gepimped en opgeknapt. Foto's van die zwarte Calibra staan ook nog op deze site. Na verloop van jaren ga je de auto steeds beter leren kennen en weet je ook beter waar je op moet letten als je er 1 koopt. Vandaag de dag zijn er sites waar je precies kan vinden waar je op moet letten (ook op CDT had ik geloof ik gezien) en hoe je hem het beste kan onderhouden op allerlei punten. Oudere auto's hebben nou eenmaal wat extra aandacht nodig, en met een smalle beurs valt het idd niet mee om Calibra te rijden. Ook ik stopte al mijn zure centjes in de Calibra en dat kostte toendertijd zelfs bijna m'n relatie met m'n vriendin. Ik hoop voor jou dat na alles wat je vervangen hebt en na het oplossen van dit probleem je een tijd ongestoord kan genieten en rondrijden. Bedenk dan dat bv. een Calibra turbo nog veel meer kost om te onderhouden, maar het zijn en blijven nou eenmaal allemaal sportieve auto's van minstens 12 tot 20 jaar oud en die kosten geld. Vaak zelfs nog meer dan een vriendin ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 20:36 

gewoon aan ander contactslot erop zetten met sleutel zo van elke ,kadett ,ascona,astra f,vectra a ,calibra corsa b
de blinde bout moet je met een blikbeitel even aan de rand losslaan en dan zet je het hele slot om in jou auto,kompleet contactslot met sleutel en het zwarte electrische blokje ook meenemen achterop het contactslot
en als het even kan als het van vec a is neem je de deursloten ook mee
dan heb je die 3 weer kompleet

en dan een 2e hands st motor van de sloop astra vectra calibra

EXTRA WIL IK WEL FF ZEGGEN
ALS JE EEN AIRBAG STUURKOLOM HEBT DAN WEL ALLEEN KIJKEN BIJ OPELS MET AIRBAG!

EN ALS JE GEEN AIRBAG HEBT DAN KIJKEN BIJ AUTO,S ZONDER AIRBAG!
DE BEVESTIGING IS ANDERS BIJ AIRBAG KOLOMS DAN BIJ GEWONE STUURHUIZEN

Laatst bijgewerkt door calipeter op vr 25 dec 2009, 12:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 20:40 

Precies, en dan ben je misschien met een 100 euro al klaar. Van die auto's staan er genoeg op de sloop :whistle:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009, 21:00 

Eeeeh een contact slot nieuw + sleutels enzo + de code enzo dat koste 75/85 euro volgens mij.. en dan is het ook nieuw... En die man begint helaas niet aan 2de hands :( Kan ik ook wel begrijpen van een kant. Dus ik laat het hem gewoon vervangen en die start moter word ook besteld + vervangen maar ben benieuwd wanneer ik hem terug heb.

Echt bedankt voor alle hulp die jullie allenmaal geven... :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2009, 01:11 

Dus als ik het goed begrijp koop je nu alles nieuw bij die kleine Opel dealer? :o Hopelijk hou je daarna dan nog wat geld over voor je uitlaat want volgens mij had je de hele handel voor veel goedkoper kunnen hebben als je het bij de sloop zou halen ;) Maar de reden is dat die dealer geen 2e hands spullen in je Calibra wilt inbouwen en je eigen monteur geen tijd heeft?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]