De lijst is te lang om allemaal op te noemen wat er kan gebeuren als je temperatuursensor niet goed is. Ik vervang deze zelfs standaard (ook met het blok wat ik er nu bij mezelf in heb gehangen). Voor de prijs hoef je het niet te laten iig.
Maar onder andere als je motor warm is en je sensor geeft koud aan spuit hij meer benzine in met roken, happeren, stotteren en zeer veel benzine verbruik als gevolg.
Zeker met een C20LET moet je eigenlijk sommige dingen vervangen uit voorzorg. Zoals een lambda sensor. Zo heb ik dat ook met de mijne gedaan. Die was niet defect, geen storingen maar na de plaatsing van een nieuwe (uiteraard een Bosch en geen imitatie!) liep de motor toch een stuk beter en rustiger.
Code 31 is normaal als de motor uitstaat, die krijg je altijd. Dus geen reden voor vervanging van de odp sensor.
Er zijn zoveel mensen die last hebben of hebben gehad met de lfr. Schoonmaken is eigenlijk uitstel van executie (ook hier heb ik ervaring mee). Na plaatsing van een nieuwe ben ik er alweer een hele tijd vanaf
Is je software trouwens ook aangepast? Andere chip of juist een originele terug geplaatst maar nog wel hoge brandstofdruk?