Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 19:00

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010, 18:52 

een verkeerde uitlijning levet geen tillingen op in het stuur. een verkeerde uitlijning is vaak te merken door verkeerd slijtende banden of het trekken naar 1 kant onder het rijden tijdens het loslaten van het stuur.
laat de onbalans in je wielen nogmaals een keertje controleren.
denk dat je wielen niet ghelemaal goed zijn uitgebalanceerd.

grtz bjorn

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010, 20:33 

Heb je niet toevallig ergens tegen aan gezeten ooit met je cali? Bijv tikje tegen stoeprand met je andere velge?

Denk dat er iets miss krom is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010, 22:01 

Op de engelse site zegt iemand dat er nog onbalans in de wielen zou kunnen zitten?

Citaat:
Maurice89 schreef:
Heb je niet toevallig ergens tegen aan gezeten ooit met je cali? Bijv tikje tegen stoeprand met je andere velge?

Denk dat er iets miss krom is?

De vorige velgen hadden stoeprandschade, dus zou idd kunnen. Maar visueel kon ik zo niets zien, en er is ook geen speling te voelen, ook niet op het stuurhuis.

Pff dit wordt nog wat

Citaat:
dudie-c20ne schreef:
een verkeerde uitlijning levet geen tillingen op in het stuur. een verkeerde uitlijning is vaak te merken door verkeerd slijtende banden of het trekken naar 1 kant onder het rijden tijdens het loslaten van het stuur.
laat de onbalans in je wielen nogmaals een keertje controleren.
denk dat je wielen niet ghelemaal goed zijn uitgebalanceerd.

grtz bjorn

Ik zal v/d week terug gaan om nogmaals te laten controleren op onbalans.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010, 22:37 

Vandaag een afspraak gemaakt bij de bandenboer, van de week terug om opnieuwe te controleren op balans en uitlijning. Hij deed wel een suggestie om de banden voor en achter eens te wisselen, dus zal dat ondertussen nog eens proberen. ;)

Kreeg vandaag ook een klein ongelukje: Het oliefilter begaf het :!:

Had het in eerste instantie niet door, maar na een kort ritje stond ik thuis, en me broertje merkte het hele rechterwiel onder de olie :o , Igg, bleek dus het filter totaal doorgerot, al een tijdje niet vervangen :shhh: .....

Nieuwe filtertje en olie, en ff de olie afgewassen bij de carwash. Alles weer pico bello, alleen de trilling nog oplossen :violin:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jul 2010, 10:53 

Iemand nog meer suggesties wat het zou kunnen zijn? Mijn broertje zei dat het ook een kapot gaanden homokineet kan zijn? Maar heb je dan niet gewoon altijd trillingen in de auto? Aangezien het alleen optreed boven de 90 km/h ( sterkste ) en met hoge snelheid wat minder wordt.

Alle draagarmen en kogels zijn gecheckt maar geen speling. Nu v/d week terug voor controle op het balanceer apparaat en uitlijning, hopende dat het weg is ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jul 2010, 13:18 

Moet erbij zeggen dat hij schommelt en trilt :!:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jul 2010, 13:42 

Bart Hoedemaker schreef:
Iemand nog meer suggesties wat het zou kunnen zijn? Mijn broertje zei dat het ook een kapot gaanden homokineet kan zijn? Maar heb je dan niet gewoon altijd trillingen in de auto? Aangezien het alleen optreed boven de 90 km/h ( sterkste ) en met hoge snelheid wat minder wordt.

Alle draagarmen en kogels zijn gecheckt maar geen speling. Nu v/d week terug voor controle op het balanceer apparaat en uitlijning, hopende dat het weg is ;)

een kapot gaande homokineet is vaak te horen door een knakkend / tikkens geluid onder het rijden of flink insturen. wat wel zou kunnen is dat er een as krom is door dat er ergens tegenaan is gereden waardoor de as nu in onbalans is.

grtz bjorn

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jul 2010, 15:59 

Het hele verhaal lijkt me toch op defecte stuurkogels, zeker als er met de banden/velgen niks aan de hand is.
Eigenlijk is het vrij simpel, ergens zit gewoon speling, het is alleen een kwestie van zoeken en vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 18 jul 2010, 04:51 

As krom zou ook nog kunnen ja! Vorige velgen hadden wel flinke stoeprandschade, maar dan moet het wel erg hard zijn gegaan als een as krom wil zijn :think: ...

Ik ga alles meenemen ook stuurkogels e.d. Ergens speling zoals Arjan al zegt...

Maandag weet ik hopelijk meer mensen :auto-car:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 08:49 

Ik ben toch zelf opzoek gegaan naar het probleem, aangezien balanceren niks heeft opgelost !

Nu vraag ik me af of de stuurstang niet " recht " hoort te zijn, ofdat dit normaal is? Zie foto..

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]