Dus die 2 slangen van de Amal valve naar de turbo gaan hoeven niet van plastic te zijn? Ik heb de dunste benzineslang genomen die de automaterialenzaak had met een diameter van 3,4mm, past ontzettend krap maar dat moet ook.
Die catchtank zuigt die wel of geen lucht aan, zo nee is dat niet nadelig voor de carterontluchting? Ik heb een beetje een hekel aan die sullige filtertjes om kleppendeksel en turbo aansluiting mee af te doppen... zou dat wel verstandig zijn of kan ik ze ergens anders mee afdoppen? Wat is de beste plaats in het motorruim voor zo'n catchtank?
Je uitleg is in ieder geval duidelijk genoeg waarvoor dank

Vacuümsysteem is nu helemaal nagelopen en waar mogelijk vervangen, wat motor betreft moet het bij mij ook idd helemaal goed zijn en bespaar ik liever niets.
De koppeling die rook ik eerst en daarna kwamen er van die mooie witte dampen onder de kap vandaan... geen flauw idee hoe het komt

??
Arjan Kuijper schreef:
Ik heb zelf samco slang gebruikt voor de vacuum slangen, kost iets van 20 a 30 euro per 5 meter ofzow. En dat werkt perfect
Ik heb nog geen fotos kunnen maken maar kan het misschien beknopt een beetje uitleggen...
De dunste slang van je kleppendeksel dop je af.
De dikste slang wordt je onluchtingsslang, advies is om deze naar een oil catchtank te laten lopen.
De amalvalve bovenop (enkele aansluiting) laat je ongemoeit, niks erop.
De slang vanaf je inlaat naar de dunste aansluiting op je kleppendeksel dop je ook af.
De dikke slang die bovenop je turbo zit (langs je inlaatslang/ribbelslang) waar je driedelige slang op zit dus, die dop je ook af.
Resultaat is dat je oliedampen netjes je catchtank inlopen en je inlaat systeem (waaronder je turbo) dus lekker schoon blijven.
Ik zou ook zeker je vacuumsysteem even helemaal nalopen, dus ook totaan je ECU. Ikzelf heb bij twijfel de amal valve gewoon vervangen en moet zeggen dat het gedrag van de motor een stuk beter werd. Ok, het is een 100 euri maar ik heb bij mijn eigen wagen gewoon zoiets dat het echt goed moet zijn. Zeker op de motor bespaar ik eigenlijk helemaal niks
Maaruh, je koppeling is gaan stinken en gaan roken???