Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 19:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 apr 2010, 21:26 

NEEEE, je bent met een gloednieuwe K16 turbo voor ruwweg 700 euro klaar :o PM me maar even ;)

Maar als je met chip wel je boost haalt en zonder net niet lijkt het me niet dat dat aan de turbo ligt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 11:44 

Arjan Kuijper schreef:
NEEEE, je bent met een gloednieuwe K16 turbo voor ruwweg 700 euro klaar :o PM me maar even ;)

Maar als je met chip wel je boost haalt en zonder net niet lijkt het me niet dat dat aan de turbo ligt.

Nee maar waaraan dan wel vraag ik me af :| De linker voorkant trilt af entoe nog steeds als een idioot.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 12:48 

Net even op problemcar geregistreerd en tijdens het zoeken naar 4x4 problemen dit tegen gekomen bij een Kia Sorento uit 2004, nu moet ik zeggen dat bij gas los er inderdaad een zoemend/huilend geluid te horen is bij lagere snelheden:

"Het zat in de flens van het achterdifferentieel. Na kontrole bleek dat er veel radiale speling (1-2 mm) zat in de flens / lager. Eerste vermoeden was dat het buitenste konische lager van de pignon-as kapot was.
De achterste kardanas eraf gehaald en toen bleek de moer waarmee de flens vastzit aan de pignon-as te los te zitten. Deze volgens de gegevens in het werkplaatshandboek afgesteld.
Daarna was het zoemende geluid en het trillen verdwenen. Een raadsel hoe die moer los is komen te zitten. Maar gelukkig een nul euro reparatie."

Verder weet ik alleen de leeftijd van de 4x4 drukbol niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 16:31 

tijd voor een turbo upgrade :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 20:27 

Ik antwoord hier even je persoonlijk bericht.

Een turbo kan inderdaad druk verliezen als hij slechter wordt, aan loopt of stroever gaat lopen. Maar jij hebt zoveel bijzaken en de turbo haalt de druk wel met een chip erin. Het punt dat je een trilling voelt betekent dat er ook iets anders aan de hand is. Wat doet je turbo als je de wastegateslang loshaalt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010, 14:43 

Arjan Kuijper schreef:
Wat doet je turbo als je de wastegateslang loshaalt?

0,9 tot 1 volle bar constante druk, verdere trillingen heb ik niet op gelet of kunnen bemerken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010, 14:56 

Waarom vervang je je amalvalve dan niet, dat drukpotje. Was bij mij ook de reden 2 jaar geleden en merkte zoveel verschil daartussen. En ja, kost iets van 80 euri origineel maar dan ben je er misschien wel vanaf. En zo niet dan kun je dit wel uitsluiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010, 16:30 

Arjan Kuijper schreef:
Waarom vervang je je amalvalve dan niet, dat drukpotje. Was bij mij ook de reden 2 jaar geleden en merkte zoveel verschil daartussen. En ja, kost iets van 80 euri origineel maar dan ben je er misschien wel vanaf. En zo niet dan kun je dit wel uitsluiten.

Misschien toch maar eens doen, gelijk de drukdoos mee nemen voor een versterkt exemplaar? Of zolang de motor nog standaard blijft voor origineel gaan?
Kan me niet voorstellen dat een drukdoos of zo'n Amal potje op een zeer luidruchtige manier het leven laten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 okt 2010, 13:07 

Vanaf de knelkoppeling lekkende benzineslang gevonden naast het membraampotje op de brandstofrail, start nu af entoe knap rommelig met veel gepruttel en gesputter.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]