Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 19:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 apr 2010, 21:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
NEEEE, je bent met een gloednieuwe K16 turbo voor ruwweg 700 euro klaar :o PM me maar even ;)

Maar als je met chip wel je boost haalt en zonder net niet lijkt het me niet dat dat aan de turbo ligt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 11:44 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Arjan Kuijper schreef:
NEEEE, je bent met een gloednieuwe K16 turbo voor ruwweg 700 euro klaar :o PM me maar even ;)

Maar als je met chip wel je boost haalt en zonder net niet lijkt het me niet dat dat aan de turbo ligt.


Nee maar waaraan dan wel vraag ik me af :| De linker voorkant trilt af entoe nog steeds als een idioot.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 12:48 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Net even op problemcar geregistreerd en tijdens het zoeken naar 4x4 problemen dit tegen gekomen bij een Kia Sorento uit 2004, nu moet ik zeggen dat bij gas los er inderdaad een zoemend/huilend geluid te horen is bij lagere snelheden:

"Het zat in de flens van het achterdifferentieel. Na kontrole bleek dat er veel radiale speling (1-2 mm) zat in de flens / lager. Eerste vermoeden was dat het buitenste konische lager van de pignon-as kapot was.
De achterste kardanas eraf gehaald en toen bleek de moer waarmee de flens vastzit aan de pignon-as te los te zitten. Deze volgens de gegevens in het werkplaatshandboek afgesteld.
Daarna was het zoemende geluid en het trillen verdwenen. Een raadsel hoe die moer los is komen te zitten. Maar gelukkig een nul euro reparatie."

Verder weet ik alleen de leeftijd van de 4x4 drukbol niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 16:31 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010, 20:59
Berichten: 244
Woonplaats: aarschot (belgië)
tijd voor een turbo upgrade :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 20:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Ik antwoord hier even je persoonlijk bericht.

Een turbo kan inderdaad druk verliezen als hij slechter wordt, aan loopt of stroever gaat lopen. Maar jij hebt zoveel bijzaken en de turbo haalt de druk wel met een chip erin. Het punt dat je een trilling voelt betekent dat er ook iets anders aan de hand is. Wat doet je turbo als je de wastegateslang loshaalt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010, 14:43 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Arjan Kuijper schreef:
Wat doet je turbo als je de wastegateslang loshaalt?


0,9 tot 1 volle bar constante druk, verdere trillingen heb ik niet op gelet of kunnen bemerken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010, 14:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Waarom vervang je je amalvalve dan niet, dat drukpotje. Was bij mij ook de reden 2 jaar geleden en merkte zoveel verschil daartussen. En ja, kost iets van 80 euri origineel maar dan ben je er misschien wel vanaf. En zo niet dan kun je dit wel uitsluiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010, 16:30 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Arjan Kuijper schreef:
Waarom vervang je je amalvalve dan niet, dat drukpotje. Was bij mij ook de reden 2 jaar geleden en merkte zoveel verschil daartussen. En ja, kost iets van 80 euri origineel maar dan ben je er misschien wel vanaf. En zo niet dan kun je dit wel uitsluiten.


Misschien toch maar eens doen, gelijk de drukdoos mee nemen voor een versterkt exemplaar? Of zolang de motor nog standaard blijft voor origineel gaan?
Kan me niet voorstellen dat een drukdoos of zo'n Amal potje op een zeer luidruchtige manier het leven laten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 okt 2010, 13:07 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Vanaf de knelkoppeling lekkende benzineslang gevonden naast het membraampotje op de brandstofrail, start nu af entoe knap rommelig met veel gepruttel en gesputter.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling