Arjan Kuijper schreef:
Pfoe, dat is van een afstand moeilijk te zeggen maar veel dingen zijn gewoon bruikbaar zoals rand apparatuur (dynamo, startmotor, enz).
Wat die nokkeassen betreft, hier ben ik niet helemaal 100% zeker van maar die kon je dacht ik gewoon overzetten. Hou wel je motor managment in de gaten want die kun je het beste aanpassen.
hier ff iets over t overzetten van nokassen uit 3.0
Fitting 3 litre inlet cams (from Omega 3L X30XE V6 engine) is highly recommended, cost effective and can take a standard V6 close to 190 bhp when matched with a custom exhaust. Noticeable increase in power above 3500 rpm. Slight decrease in low end power. Some high performance 'racing' cams can result in lumpy idle and loss of refinement. Second hand Omega cams should cost you around £75-100. Late V6's with X25XE engine numbers still use C25XE heads so the cams are still the same (green inlets + green exhausts).
Stock Vauxhall/Opel Cams
C25XE : 4 x 'A' Green inlets & 'A' Green exhaust cams
X25XE : 4 x 'F' Brown inlets & 'E' White exhaust cams
X30XE : 4 x 'G' Blue inlets & 'A' Green exhaust cams
General Recommended setup :
Change for 'G' blue inlet cams and keep existing 'A' green exhaust cams
'MSD' recommended setup:
Change for 'G' blue inlet cams and change for 'E' white exhaust cams
Claimed to add approx 15 bhp
Courtney High Torque Cams : +15 bhp and costs £350
en what about injectoren en brandstofpomp??