Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 18:13

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lekke achterlicht
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008, 22:27 

Ik heb er een klein probleempje bij gevonden en wel het volgende

Na het plaatsen van me nieuwe achterlicht(Links) Unit schijnt deze niet waterdicht af te sluiten waardoor ik van het weekend een soort Jacuzzi aantrof in me kofferbak nu heb ik deze weer helemaal droog gekregen Alleen het interrieur van me kofferbak en me achterbank heb ik eruit gehaald zodat deze kan drogen Ik zit er sterk over na te denken om hem helemaal kaal te halen van binnen dus al het interrieur eruit

maar afijn ik heb met tape en bubbeltjesplastick(was enige dat ik in huis had) me linker achterlicht afgeplaktzodat er geen water meer via me achterlicht naar binnen kan zodat k even naar een goede oplossing kan zoeken ik zat te denken om de randen dicht te kitten ofzoiets

gelukkig hebben we op me werk een "auto hobby club" met garage moet even alleen vragen of ik me wagen er voor langere periode kwijt kan zodat ik er rustig me interrieur eruit kan halen en al het roest bewerken en dergelijke en meteen me achterlicht repareren maar dat kan pas in nieuwe jaar want ze zijn nu met verlof hahaha

meer heb ik nu even niet te melden

Vreindelijke Groet
Johan

Profiel  

Berichttitel: Re: Lekke achterlicht
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008, 23:21 

Hoi,

Je weet zeker dat het water via het achterlicht binnenkomt?

Dan zou je het rubbergedeelte van het achterlicht in kunnen smeren met vaseline, zodat dat weer soepel word.

Controleer gelijk even of je wielrand (binnenzijde auto, kan je voelen met hand) niet misschien een klein gaatje zit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008, 13:45 

Ik weet heel Zeker dat het me achterlicht is want ik lag in de kofferbak toen het begon te regenen als een gek en langs me achterlicht liep het naar binnen voor de rest heb ik geen gaatjes gevonden daar heb ik ook naar gekeken moet alleen het roest in de gaten houden hopelijk kan ik in januari me auto in de garage van de hobby club stallen voor maand of wat zodat ik me interrieur eruit kan halen en alle roest kan behandelen enz enz

iig bedankt voor je info

groetjes
Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008, 23:07 

Hallo,dat is een calibra probleem het beste is met niet hard wordende siliconenkit tek7 of ruitenkit het zachte gedeelte in te spuiten niet te dik wel helemaal rond en niet alleen aan de bovenkant en dan terug te plaatsen,moet voldoende zijn iedereen heeft dat probleem,en ook het vocht probleem in de auto is dan bijna opgelost Groetjes Rene

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008, 15:52 

Oke Bedankt voor je info zal allemaal wel goedkomen hoor moet alleen wachten tot in januari dan kan ik hem hopelijk in de garage van de hobby club stallen en dan even er flink tegen aan gaan

Groeten

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008, 18:40 

zo weer even een kleine Update haha ik heb nu me interriuer voor het groten deels eruit gehaald en me oude achterlichten er weer ingezet alles schoon en droog gemaakt en nu heb ik geen last meer van vocht in me auto of van overmatig condens nu me interrieur eruit is kan ik op me gemak al het roest verwijderen dat ik tegen kwam in me kofferbak

IIG ben ik weer blij dat het vocht uit me auto is

Groetjes
Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008, 23:38 

Fijn om te horen, hopen dat het roest ook meevalt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]