Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu wo 09 jul 2025, 19:17

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Startmotor draait niet
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010, 20:46 

Zit met het volgende probleempie...hopelijk is er iemand die hier ervaring mee heeft gehad? :think:

Calibra zit weer helemaal in elkaar, op een paar kleine puntjes na. Dus zou voor het eerst weer de auto laten proefdraaien. Alleen de startmotor wil met geen mogelijkheid draaien :cry: Alles is doorgemeten, en vanaf het contactslot gewoon stroom op de stekker v/d motorkabel (zwart/rode plusdraad) gemeten dus de aansturing is in orde (en geeft ook gewoon druk bij benzine inspuiting), maar toch draait de startmotor niet. Met het overbouwen v/h blok in de blauwe Cali is de startmotor ook niet los geweest, en het alarm+startonderbreking van de auto is in orde (geen foutmeldingen) Wat trouwens wel opvalt is dat het rode oliedruklampje op het dashboard zwak brandt als het contact aan staat...accu overigens goed :shock: Weet er misschien iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Het enige wat in me opkomt is dat het een storing moet zijn in de bedrading v/d startmotor, of dat de startmotor het ineens begeven heeft..al lijkt dit me sterk omdat ie tot het laatst voor het overbouwen v/h blok perfect gefunctioneerd heeft. Ook met klappen op de startmotor geeft ie geen enkele krimp :(

Ook kan ik van bovenaf onmogelijk zien welke kleur de stekker op de LFR heeft. Weet iemand of dat rood of zwart is?

Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010, 22:24 

mischien een massa probleem .
Greetssssssssssssssss Wil

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010, 00:34 

Idd, als je olielampje zwak gaat branden zit er iets niet goed in je bedrading of massa. Welke massa punten heb je nu allemaal?

Op je LFR zit de zwarte stekker, je klopsensor heeft de rode ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010, 12:53 

Ben even niet online geweest ivm griep, maar ben er weer. Okay, bedankt voor de reacties Arjan en Caliberty 8-) . Het probleem is inmiddels verholpen en, zoals zo vaak, bleek het een heel simpel stom massaprobleem te zijn. De motor is natuurlijk in z'n geheel overgebouwd vanuit de grijze naar de blauwe. De massa bleek niet te geleiden omdat die op de blauwe was vastgemaakt op een plek die niet geleidde....stom, niet bij stilgestaan op dat moment :oops: Carrosserie nog zo strak in de lak, dus even met een dremel glad gemaakt op de plek waar de massa gemonteerd zou worden en voila, gelijk lopen! :D Na wat vreemde geluiden na zo lang stilgestaan te hebben loopt het blok nu weer als een zonnetje. Had ook de nokkenassen bij voorbaat al in de olie gezet maar evengoed merk je dan toch dat alle olie even goed door het blok moet gaan voordat alles weer netjes klinkt. En ik moet zeggen dat het erg bruut klinkt uit die 2 uitlaten, dat wordt nog leuk als ik politie tegen kom :clap: Vandaag de auto uit de schorsing halen en dan voorzichtig naar huis rijden. Remmen moeten nog knap gangbaar gemaakt worden en daarna kan hij volgende week voor de APK. Hopelijk kan ik dan komende zomer naar wat meetings komen! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010, 16:44 

TurboPauluz schreef:
Ben even niet online geweest ivm griep, maar ben er weer. Okay, bedankt voor de reacties Arjan en Caliberty 8-) . Het probleem is inmiddels verholpen en, zoals zo vaak, bleek het een heel simpel stom massaprobleem te zijn. De motor is natuurlijk in z'n geheel overgebouwd vanuit de grijze naar de blauwe. De massa bleek niet te geleiden omdat die op de blauwe was vastgemaakt op een plek die niet geleidde....stom, niet bij stilgestaan op dat moment :oops: Carrosserie nog zo strak in de lak, dus even met een dremel glad gemaakt op de plek waar de massa gemonteerd zou worden en voila, gelijk lopen! :D Na wat vreemde geluiden na zo lang stilgestaan te hebben loopt het blok nu weer als een zonnetje. Had ook de nokkenassen bij voorbaat al in de olie gezet maar evengoed merk je dan toch dat alle olie even goed door het blok moet gaan voordat alles weer netjes klinkt. En ik moet zeggen dat het erg bruut klinkt uit die 2 uitlaten, dat wordt nog leuk als ik politie tegen kom :clap: Vandaag de auto uit de schorsing halen en dan voorzichtig naar huis rijden. Remmen moeten nog knap gangbaar gemaakt worden en daarna kan hij volgende week voor de APK. Hopelijk kan ik dan komende zomer naar wat meetings komen! :D

gefeliciteerd :dance:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010, 19:55 

kijk heel mooi toch.
greetssssssssssssssssssss Wil

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]