Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 18:18

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Startproblemen
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 19:20 

Me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Martien en ik kom uit Eindhoven.
Ben pas lid op dit forum

Heb zelf een calibra x2.0xev e2 uit 1995 en zit met een probleem. Zette vorige week mijn auto stil en hij wilde niet meer starten. Heb reeds de krukassensor vernieuwd aangezien de buitenkabel flink verweerd was. Dus ik denk het probleem verholpen, niet dus. Ook het start en ontstekkingsrelai vervangen maar nog niet aanslaan. Ik weet dat ie vonkt en brandstof krijgt. Heb ook nieuwe stekkertjes aan de krukassensor gezet. Ik weet niet of en hoe je de krukassensor moet doormeten en mss dat het daar nog aan kan liggen. Maar dat weet ik niet. Dus vandaar ik bij jou aangeland ben en dat jij mss mij kan helpen.

Bvd Martien

Profiel  

Berichttitel: Re: Startproblemen
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 21:18 

laomedoon schreef:
Me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Martien en ik kom uit Eindhoven.
Ben pas lid op dit forum

Heb zelf een calibra x2.0xev e2 uit 1995 en zit met een probleem. Zette vorige week mijn auto stil en hij wilde niet meer starten. Heb reeds de krukassensor vernieuwd aangezien de buitenkabel flink verweerd was. Dus ik denk het probleem verholpen, niet dus. Ook het start en ontstekkingsrelai vervangen maar nog niet aanslaan. Ik weet dat ie vonkt en brandstof krijgt. Heb ook nieuwe stekkertjes aan de krukassensor gezet. Ik weet niet of en hoe je de krukassensor moet doormeten en mss dat het daar nog aan kan liggen. Maar dat weet ik niet. Dus vandaar ik bij jou aangeland ben en dat jij mss mij kan helpen.

Bvd Martien

wat nogal veelvuldig voorkomt bij elek opel eigenlijk is de nokkenassensore die defect gaat.
ook als deze sensor kapot is, wil de auo niet aanslaan.

grtz bjorn

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 06:22 

Goede morgen Bjorn.
ben er vanmorgen achter gekomen dat hij wel vonkt maar geen brandstof krijg. Heb dit gecontroleerd op aanraden van Arjan. De bougies zien er normaal uit en geen aanslag of zo, kleur bruin en waren kurkdroog. Wat ik wel vreemd vond was dat het slangentje dat op de drukregelaar hoort te zitten eraf was. Heb ook gekeken of er brandstof werd aangevoerd en dat was het geval, lijkt net of de injectoren de brandstof tegenhouden omdat er wel brandstof uit het ventiel spuit op de verdeelbuis(of hoe heet dat).
Gr Martien

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 10:50 

Dan worden je injectoren dus niet aangestuurd en vermoedt ik ook een sensor zoals de nokke as sensor. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 11:39 

Goede middag Arjan. Kan ik die sensor ook doormeten? of gewoon maar meteen een nieuwe erop. Gr

ps. de buitenmantel van de kabel zit geweven draad. Moet deze ook verbonden zijn met een van de stekkertjes? Want ik zat net te kijken voor een nieuwe sensor en daar zat een kabeltje bij met 4 draaden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 17:35 

laomedoon schreef:
Goede middag Arjan. Kan ik die sensor ook doormeten? of gewoon maar meteen een nieuwe erop. Gr

ps. de buitenmantel van de kabel zit geweven draad. Moet deze ook verbonden zijn met een van de stekkertjes? Want ik zat net te kijken voor een nieuwe sensor en daar zat een kabeltje bij met 4 draaden.

dit is een nieuw type sensor. deze word als het goed is geleverd met een andere stekker erbij welke je om moet solderen op je kabelboom.
dit is een modificatie vanuit opel zelf geweest.
je zal de 4e draad dan ook niet hoeven te gebruiken.
de sensor is door te meten maar heb hier zo snel geen meetwaardes bij de hand.

grtz bjorn

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 jul 2010, 06:01 

dudie-c20ne schreef:
laomedoon schreef:

dit is een nieuw type sensor. deze word als het goed is geleverd met een andere stekker erbij welke je om moet solderen op je kabelboom.
dit is een modificatie vanuit opel zelf geweest.
je zal de 4e draad dan ook niet hoeven te gebruiken.
de sensor is door te meten maar heb hier zo snel geen meetwaardes bij de hand.

grtz bjorn

Morgen Bjorn. Zal eens kijken op het net of ik die waardes kan vinden. Vind een beetje zonde als ik er achter na dat ik een nieuwe sensor gekocht heb dat ie niet kapot is haha.... Daar zijn ze een beetje te duur voor.
Gr Martien

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 jul 2010, 18:54 

Avond Arjan, Björn en andere.
Loop nu tegen een heel gek probleem aan, tenminste voor mij.

Als ik mijn wagen probeer te starten dan start ie niet. Gooi ik er wat benzine in via de luchtklep dan slaat ie wel aan. En nu komt het, als ik via het ventiel(1) op de foto de druk eraf haal slaat ie wel aan. En dan zit er weer druk op dan stop ie weer, haal ik de druk eraf dan slaat ie weer aan. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Gr Martien
Bijlage:
ventiel2.jpg
ventiel2.jpg [ 32.74 KiB | 3633 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 jul 2010, 18:58 

Komt er dan enkel benzine uit of ook lucht?
Als de druk te hoog wordt zou het aan het drukventiel kunnen liggen, maar dat ie daardoor niet aanslaat lijkt me dan weer sterk...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 jul 2010, 20:11 

Arjan Kuijper schreef:
Komt er dan enkel benzine uit of ook lucht?
Als de druk te hoog wordt zou het aan het drukventiel kunnen liggen, maar dat ie daardoor niet aanslaat lijkt me dan weer sterk...

volgens mij alleen brandstof. zal morgen eens kijken of ik kan zien of er lucht bij zit. als dat zo is weet je wat er aan de hand is dan? gr

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]