Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 19:01

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: do 11 nov 2010, 11:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec 2008, 16:47
Berichten: 42
hallo mensen , heb een vraagje ivm de krukassensor
waar kan ik deze vinden ?
gaat over een 2L 8V . C 20 NE model .
heb al eens gegoogled , en zou deze nabij de krukaspoelie moeten staan .
heb de motorkap open gedaan en is naar gezien , maar kan hem niet vinden :?
moest er iemand een antwoord op kunnen geven , het liefst met foto .
alvast bedankt , en tot hoors .
mvg patrick


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: do 11 nov 2010, 15:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Deze zit in je onderblok, als je voor de wagen staat met kap open dan zit deze links onderaan aan de voorkant. Er loopt ook maar 1 kabel omhoog en dat is hem.
Heb er even geen foto van helaas.

Die poelie zelf kun je ook niet zien, deze zit in je motor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: do 11 nov 2010, 17:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec 2008, 16:47
Berichten: 42
bedankt arjan zal eens zien of ik hem kan vinden ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010, 12:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec 2008, 16:47
Berichten: 42
het gaat over het volgende probleem .
na het warm worden van de motor ( 2L 8V ) C 20 NE model krijg ik deze niet meer gestart .
bij + - 98 graden gaat de ventilator aan , tot deze de temp van + - 90 graden heefd .
als ik dan de wagen uitzet , en terug wil starten gaat het niet .
en moet ik wachten tot deze is afgekoeld .
heb deze laten uitlezen bij een opel garage , en geefd GEEN foutmeldingen .
heb me laten vertellen , dat als de krukassensor stuk is , deze geen fout vermeld .
dus nieuwe sensor besteld en gestoken .
en het word alleen maar erger :oops: .
nu is het probleem dat de wagen bij stationair draaien al stilvalt bij + - 80 graden , en krijg ik hen niet meer gestart .
iemand een idee wat nu het probleem zou kunnen zijn ?
alvast bedankt .
mvg patrick


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010, 15:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Als het echt met temperatuur te maken zou hebben dan vervang eens de temperatuursensor die bij je dynamo zit. Dit is een tweepolige blauwe sensor die je motor temperatuur doorgeeft aan je motronic. Deze kosten iets van 15 euro is 1 van de eerste dingen die je zou moeten vervangen.

Op het moment dat hij niet meer wil starten, heb je ook gecontroleerd of je benzine en een vonk hebt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010, 16:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec 2008, 16:47
Berichten: 42
Hey Arjan , sorry voor het late antwoord , maar heb problemen gehad met de pc .
ik krijg benzine en een vonk .
als ik die nieuwe sensor had gestoken , dan viel de wagen stil + veel witte rook .
aangezien hij daarvoor niet rookte , heb ik terug de oude sensor gestoken om te zien dat het probleem van daar zou kunnen zijn .
en inderdaat het roken is gedaan .
nu is mijn vraag , kan het zijn dat er aan die sensor een plastieke bescherming is ?
het zijn 2 identieke sensors ( lengte en vorm ) het enige dat anders is , is dat de oude sensor ( sensor zelf ) een soort aliminium trekstaal is , en de nieuwe een zwarte plastieke .
alvast bedankt , en tot hoors .
mvg patrick


Bijlagen:
opel-krukassensor.jpg
opel-krukassensor.jpg [ 19.78 KiB | 3122 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010, 17:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Nee, dat zou niet uit mogen maken. De nieuwe zijn idd van plastic. Dus met een nieuwe sensor heb je witte rook en met de oude niet? Das wel erg vreemd...
Wat bedoel je precies met witte rook? Als in waterdamp of benzinelucht?

Als je de sensor alleen los trekt dan zal de motor het zeker niet meer doen, hij spuit dan geen benzine meer in en zal niet vonken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010, 18:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec 2008, 16:47
Berichten: 42
als ik hem start in de garage , dan zie ik bijwijze van spreken de voorkant van de wagen niet meer ( is wel wat overdreven ) en iritatie aan de ogen . ( pikend gevoel ) het ruikt niet naar waterdamp of benzine .
meer naar verbrande benzine . dus denk ik dat het benzinelucht is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010, 22:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Hmm, hier gaan we eens even over nadenken...

Wat heb je nog meer allemaal gedaan? Is het ineens gebeurd of werd het steeds slechter? Hoe meer informatie hoe beter want ik denk dat er wat anders aan de hand is...
Waar woon je?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: krukassensor 2L 8V
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010, 22:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec 2008, 16:47
Berichten: 42
na het vervangen van de distributieriem is het allemaal begone ( snap zelf niet wat die 2 met elkaar te maken hebben ) met dat de wagen uitsloeg tedens het rijden ( warme motor )
dan door mijn eigen domme fout , daarmee blijven verder rijden voor korte afstanden max 5 km , culas stuk gereden ( gescheurd )
culas laten vlaken , repareren en terug gemonteerd .
da probleem is opgelost .
alleen dat ik niet van die warme motor afgeraak , en dan bedoel ik heet .
ventilator gaat wel aan bij 98 graden .
en dan nu dat probleem met die sensor , oude sensor bijna geen rook , nieuwe sensor veel rook .
zou het niet beter zijn als ik uitkijk naar een ander motorblok ?
ikzelf ben van mechelen / belgie
mvg patrick


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling