Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 21:49

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2009, 18:23 

Zoals sommigen wellicht weten ben ik bezig met het opbouwen van m'n Cali. Vandaag heb ik mijn "Sinterklaaslijstje" ingeleverd bij de Opel-dealer, en daar hoor ik a.s. maandag hoogstwaarschijnlijk meer over. Alleen ben ik bang dat sommige onderdelen niet meer zo makkelijk te bestellen zijn. Het gaat onder meer om een komplete koppakkingsset, kopbouten, karterontluchtingsslang,krukaskering (distributiezijde), maar vooral 2 koelvloeistofslangen. Daarvan heb ik wel de bestelnummers. De ene is die zgn "splitsslang" die onder het inlaatspruitstuk zit. Dit is die dikke slang met als het ware een vertakking in drieën. Het nummer op die slang is: 90322911 / 8005591. Die andere (dunne, dubbele) is 08-26888 GM 90 352 236. Ik had vandaag namelijk begrepen dat het nog wel eens mogelijk kon zijn dat het bestellen van vooral die " splitsslang" nog wel eens een probleem kon zijn ( lange levertijd ). Op dit moment is m'n cylinderkop weg voor revisie, maar volgend weekend gaan we de kop+toebehoren weer monteren op het onderblok. Alles staat nu dik in de olie, maar ik kan hier natuurlijk niet al te lang mee wachten mocht het probleem zich voordoen dat bepaalde onderdelen niet binnen een week geleverd kunnen worden. Hoe is jullie ervaring hiermee, cq, weten jullie iemand die dit soort onderdelen binnen een week kunnen leveren? Vooralsnog ga ik ervan uit dat ik het meeste zonder problemen nog wel kan bestellen hoor, maar misschien heeft er hier wel iemand ervaringen betreffende het niet meer kunnen leveren van o.a. bovenstaande onderdelen? Het mooiste zou natuurlijk zijn om gelijk alles in 1 keer te doen, juist omdat ik er nu heel goed bij kan ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2009, 19:40 

Ik persoonlijk haal alleen de onderdelen bij de dealer die niet in het traject buitenom de dealer verkrijgbaar zijn. Een koppakkingset, distributieriemset, waterpomp zul je mij never nooit bij de dealer zien halen. Puur vanwege het feit dat dit echt veels te duur is!

De zaken die jij zoekt zoals de "knoop" slang en koelwaterslangen zijn helaas wel dealerwerk en heb ik hier ook niet nieuw meer liggen. Kun ej anders eens een opsomming maken van wat je allemaal nodig hebt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 01:44 

Persoonlijk ben ik ook niet al te blij met de dealer alhier, maar soms ontkom je niet aan die gasten. Wat die slangen betreft hield ik er idd al een beetje rekening mee dat dat nog wel eens een moeilijk verhaal kon worden Arjan. En idd, ik bedoel o.a. die "knoopslang" haha :lol:

Ik zal hier morgen na ontwaken even een lijstje maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 16:45 

Hier het lijstje met benodigdheden die ik nog even zou posten hier. Het betreft overigens een C2.0 LET blok uit 1994, nummer 14009776.

- Distributieriem met spanrollen. (Het betreft hier het 1994 motorblok met 2 kunststof looprollen ipv metalen)
- Oliefilter+karterring
- Koppakkingsset (kompleet)
- 2 nokkenaskeringen
- Krukaskering (zit aan distributiezijde)
- Brandstoffilter
- Luchtfilter (inleg, liefst origineel en zeker geen K&N of open)
- 10 kopbouten
- Motorsteun links (dus a/d accuzijde/bestuurderskant)
- F28 versnellingsbakolie
- Stuurbekrachtigingsolie
- Koelvloeistof
- Motorolie 5W30 van Opel
- 2 V-snaartjes
- Karterontluchtingsslang (die slang van het kleppendeksel naar de turbo)

Dit zijn, los van die 2 andere slangen, toch wel zo'n beetje de benodigdheden om de Cali straks weer in topstaat op de weg te krijgen 8-) Ik weet dat vele onderdelen bij de dealer altijd duurder zijn, maar persoonlijk heb ik nog niet echt de ervaring om op een andere manier aan onderdelen te komen. Misschien tijd voor verandering dus, ik heb al gemerkt dat er hier op het forum links en rechts een paar dealertjes zitten met hele leuke onderdelen. Hopelijk dat 1 van jullie nog wat onderdelen in het magazijn heeft liggen voor de verkoop..olie voor de verdeelbakolie heb ik nog.

Bvd! Grtzzz, TurboPauluz :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 16:56 

- Distributieriem met spanrollen. (Het betreft hier het 1994 motorblok met 2 kunststof looprollen ipv metalen)
- Oliefilter+karterring
- Koppakkingsset (kompleet)
- 2 nokkenaskeringen
- Krukaskering (zit aan distributiezijde)
- Brandstoffilter
- Luchtfilter (inleg, liefst origineel en zeker geen K&N of open)
- 10 kopbouten
- Motorsteun links (dus a/d accuzijde/bestuurderskant)
- F28 versnellingsbakolie (dealer)
- Stuurbekrachtigingsolie
- Koelvloeistof
- Motorolie 5W30 van Opel (dealer)
- 2 V-snaartjes
- Karterontluchtingsslang (die slang van het kleppendeksel naar de turbo) (dealer) (Deze heb ik volgens mij ook nog wel tweedehands?)

Voor alle andere onderdelen kan ik een prijs voor je maken, mits je dat wilt uiteraard? Vergeet ook niet de waterpomp nu je toch bezig bent.

Pas op met kopbouten, je hebt verschillende soorten en lengtes, welke bout heb jij?

Ennuh, 5w30 opel olie? Is dat niet van die dunne tjap? Ikzelf gebruik 5w50 van Mobile maar is wat lastig te krijgen. 10w40 wordt ook veel gebruikt, vol syntheet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 17:51 

De waterpomp heb ik bekeken en is droog en in topstaat. Daar ik er slechts 4000 km mee gereden heb lijkt het mij dat ie kan blijven zitten, al zijn hier ook andere meningen over denk ik ;)

Ik heb de T55 torx kopbouten (origineel GM turbo). De lengte zou ik zo 1,2,3 niet weten, maar die zou ik evt. ook bij de dealer zelf kunnen halen, die zijn zo rond de 30 euro ongeveer dus dat valt op zich nog mee.

Heb jij alle onderdelen origineel? Persoonlijk kies ik namelijk bv. een koppakkingsset origineel, ik heb over de imitatie namelijk niet al te beste verhalen gehoord van een vriend van me (werkt in garage)

Maar als je een prijsopgave wilt maken....graag :D En een karterontluchtingslang van jou in goede staat is natuurlijk ook prima! Wat de motorolie betreft rij ik normaal altijd 5W40, en heb daar altijd goede ervaringen mee gehad. 10W40 zou ook prima zijn, maar ik had juist goede verhalen gelezen over die 5W30. Wou het dus eens een keer proberen eigenlijk, maar ik kan het natuurlijk ook met 10W40 gaan doen...die 5W30 is dus te dunne diaree voor het blokkie? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 20:31 

Op het oliefilter na is het allemaam Victor Reinz, imitatie dus maar zeker te weten net zo goed ;) Ik gebruik die onderdelen al jaren en doen absoluut niet onder voor origineel. Uiteraard zijn er ook andere B merken zoals Facet, enz. Die gebruik ik natuurlijk ook niet.
De distributieriem is van Gates, de rollen van SKF. Allemaal topmerken dus voor een stuk minder. Maar ik zal de prijzen eens opvragen en zal je die per PB sturen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 21:20 

Is goed, ik ben benieuwd ;) Over het algemeen merk je toch wel kwaliteitsverschil met het origineel (bv.bij draagarmen), maar ben na je goede ervaringen toch wel benieuwd naar deze onderdelen en hun prijzen. Zeker als de kwaliteit niet minder is dan origineel..

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 21:46 

Ow, juist met de draagarmen merk ik geen verschil. Zoals in het project topic van PSI kan lezen zitten daar nieuwe imitatie onder en zowel de pasvorm als kwaliteit is werkelijk perfect te noemen. Niet te vergeten voor 1/6 van de dealerprijs ongeveer ;)
Ik geloof trouwens dat bijna de hele club nu met deze draagarmen rondrijdt :lol: waaronder ikzelf nu al bijna 5 jaar. En nog steeds geen klachten 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009, 22:20 

Ik haalde in het verleden eens een keer imitatie draagarmen bij de autozaak Brezan in Den Helder, en de pasvorm was wel redelijk....dacht ik. Hoewel...de lange bouten van het subframe kreeg ik met geen mogelijkheid meer in het schroefdraad. Na een hoop pielen, voor het gat zien te krijgen en proberen lukte het uiteindelijk, maar daarna had ik dus spijt dat ik voor imitatie was gegaan. Dus nu gewoon weer de grote popnagels uitboren bij de draagarmen en zodra de kogelrubbers zwak worden de kogels vervangen. Minder gelul met het vervangen van de komplete draagarm :D

Maar 1/6 de van de dealerprijs kunnen ze zelfs bij Brezan niet navertellen :o

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]