Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 11 mei 2025, 19:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010, 10:41 

Hallo, ik ben bezig, weer standaard koplampen te monteren. Nu kom ik er achter, dat de linker koplamp zichtbaar anders is en hij sluit niet goed aan, bij de zijschermen. Het lijkt mij, dat er dan ook verschillende types zijn, want de bevestigingspunten, zitten ook anders, hoewel het wel voorb ereid is (zeer vreemd). Dus als er nog koplampen in de mats zijn, graag!!! Wat ik nu heb, aan de linkerkant, is aan de onderkant een ander bevestiging en aan de bovenkant, zit er in het midden een extra bevestiging.....
Bijvoorbaat dank.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010, 14:02 

rooie richie schreef:
Hallo, ik ben bezig, weer standaard koplampen te monteren. Nu kom ik er achter, dat de linker koplamp zichtbaar anders is en hij sluit niet goed aan, bij de zijschermen. Het lijkt mij, dat er dan ook verschillende types zijn, want de bevestigingspunten, zitten ook anders, hoewel het wel voorb ereid is (zeer vreemd). Dus als er nog koplampen in de mats zijn, graag!!! Wat ik nu heb, aan de linkerkant, is aan de onderkant een ander bevestiging en aan de bovenkant, zit er in het midden een extra bevestiging.....
Bijvoorbaat dank.....

graag een foto van die niet passende koplamp
want ik sta nu met mn oren te klapperen
en ik zal kijken of er verschillende zijn geweest
want bij mijn weten is er maar 1 linker en 1 rechter koplamphuistype voor calibra
maar ik kom daar zo op terug
ik zal ff sneupen in mn onderdelenlijsten

nee er is maar 1 type linkerkoplamphuis en 1 type rechterkoplamphuis
dus moet het passen
heeft hij mischien een schade gehad wat niet helemaal mooi is gerepareerd?
als de motorkap dicht is,is de naad dan gelijk lopend (net zo breed) als de linkerkant?
of zit er meer ruimte in?
mischien kan je het spatbord meer naar de motorkap toe halen als je de boutjes ff losmaak bovenaan en dan weer vastzet als het spbord naar binnen is gezet?
graag wel een foto van die koplamp van boven en onderkant ,dan kan ik zien of hij in orde is
;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010, 15:34 

Je hebt 2 type koplampen, de "oude" en de "nieuwe" uitvoering. De ene heeft 3 bevestigingspunten op de bovenkant zitten (oude type) en de andere maar 2 (nieuwere type). Echter zijn de afmetingen identiek hetzelfde en zijn ze ook perfect uitwisselbaar onderling.
Het probleem wat jij hebt ga je dus niet oplossen met een andere koplamp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010, 16:59 

Hoi, ja, die koplampen klopt dus. Bestuurderskant is oud model en bijrijderskant is nieuw model.
Het klopt, dat de calibra, voor een tikkie hebt gehad. Daarom heb ik er een ander bumper op gezet. Die past gewoon goed. Ik had een set koplampen overgenomen en heb daar helder glas van 1llusion op gemonteerd. Echter het glas van die bestuurderskant ging er ook niet lekker op. Verder zag ik, dat me stootbalk, toch ook wat vervormd is.Die gaat ik dan ook vervangen, maar die koplamp sluit niet lekker aan. Het chroom is ook te aangetast. Hierbij dus toch de vraag, heeft er iemand nog een linker koplamp, nieuw model?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010, 19:55 

rooie richie schreef:
Hoi, ja, die koplampen klopt dus. Bestuurderskant is oud model en bijrijderskant is nieuw model.
Het klopt, dat de calibra, voor een tikkie hebt gehad. Daarom heb ik er een ander bumper op gezet. Die past gewoon goed. Ik had een set koplampen overgenomen en heb daar helder glas van 1llusion op gemonteerd. Echter het glas van die bestuurderskant ging er ook niet lekker op. Verder zag ik, dat me stootbalk, toch ook wat vervormd is.Die gaat ik dan ook vervangen, maar die koplamp sluit niet lekker aan. Het chroom is ook te aangetast. Hierbij dus toch de vraag, heeft er iemand nog een linker koplamp, nieuw model?

dat is dan vreemd dat het onderdelenprogramma 1 type geeft
ik zie idd wel een lamphuis met 2 bovenbevestigingen maar geeft aan dat er 1 bestelnr is
ik zal kijken of ik en goede linkerlamp heb,maar heb je mistlampen erin of zonder?
welke boujaaren hebben dan die oude type?
alleen 90? soms?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010, 21:38 

Oud type is tot zeker 1994 geleverd. Heb inmiddels toch wel wat wagens uit elkaar gehaald en gezien en er zijn echt 2 types. Maar het maakt niet uit, beide zijn bijna gelijk een elkaar en onderling gewoon uitwisselbaar. ;)

Ik heb zelf ook nog wel wat koplampen liggen, zal binnenkort eens kijken of ik nog een goede heb.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29 maart 2010, 15:23 

Hallo, tof dat jullie me willen helpen. Gezien, op de auto, de bevestiging zit, van de nieuwe type, zou ik dan ook de nieuwe type willen hebben. Ze zijn met mistlamp en uiteraard in een zo best mogelijke staat (de andere kant is vrij nieuw, zag ik).
Heb ik nog een vraag, ik heb nu een andere bumper erop zitten, met koplampsproeiers. Het tankje heb ik ook, maar ik had vernomen, dat je die niet in kon bouwen, als je airco had. Zit er dan iets in de weg of zo?

Ohja, die angeleyes, die ik eraf gehaald heb, die zaten wel goed. Was op basis van de nieuwe type.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29 maart 2010, 16:07 

Als het goed is zit er in de neus van de wagen wel een gaatje om ook het oude type te monteren. Je moet er alleen even een plastic dopje in duwen waar je de schroef in draait.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29 maart 2010, 17:55 

rooie richie schreef:
Hallo, tof dat jullie me willen helpen. Gezien, op de auto, de bevestiging zit, van de nieuwe type, zou ik dan ook de nieuwe type willen hebben. Ze zijn met mistlamp en uiteraard in een zo best mogelijke staat (de andere kant is vrij nieuw, zag ik).
Heb ik nog een vraag, ik heb nu een andere bumper erop zitten, met koplampsproeiers. Het tankje heb ik ook, maar ik had vernomen, dat je die niet in kon bouwen, als je airco had. Zit er dan iets in de weg of zo?

Ohja, die angeleyes, die ik eraf gehaald heb, die zaten wel goed. Was op basis van de nieuwe type.....

ik heb bij projecten iets gezet over koplampsproeiers bij cliffbumper
daar kan je zien waar de onderdelen komen te zitten
bij v6 kan het normaal niet ,tenzij je zelf een aanpassing maak op het vloeistofreservoir
onder het binnenbord(die v6 al daar heeft zitten voor de ruitensproeier)
dat is ook het enige waar je naar moet kijken
als jij niks anders dan alleen een claxon hebt links onder het binnenbord
dan kan je tezamen met de beugel voor koplsproeiers het vat plaatsen en de claxon op de nieuwe beugel monteren,het metalen dopje uit het binnenbord weghalen achter de accu
en de vulhals monteren boven aan het binnenbord

de x20xev heeft onder het binnenbord een luchtpomp hangen,voor het nieuwe type 2 liter ecotec x20xev motor
ik denk dat je dan ook geen ruimte meer hebt voor een watervat te plaatsen
tenzij je zelf weer een beugel maakt en de luchtpomp lager gaat plaaatsen

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 29 maart 2010, 20:07 

Nee, ik heb een twee liter acht klepper. Er zit verder niets, behalve de claxon. Ik heb de reservoir geheel compleet. Ik gaat het dus origineel eronder hangen, Bedankt.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]