Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu za 19 apr 2025, 15:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 16:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
Wát een sinterklaascadeau zeg :( Succes met het herstellen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009, 18:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Nou de auto is inmiddels weer hersteld (met hulp van Armand). Enige puntjes van aanmerkingen zijn nu nog:

- Bestuurdersdeur raakt de deurrand, waardoor het metaal over metaal schuurt (denk ophanging niet goed)
- Lucht suist beetje langs de bestuurdersdeur, maar wellicht dat dat komt door de ophanging.
- Er zit wat vocht aan de binnenkant van de achterraam
- Achteras correctie zodat de banden slijtage wat beter wordt
- Achter remmen remmen niet goed...zie foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 20:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Kleine update:

- Het ziet er naar uit dat het remgedrag aan de achterkant ook wat beter aan het worden is. 1 kant heeft inmiddels geen roest meer, de andere kant nog wel. Binnenkort maar even bij Arjan de binnenkant van de remschijven bekijken of deze goed geremd hebben.

- De deur kan helaas niet gesteld worden. De ophanging van Calibra is zo gemaakt dat het alleen omhoog en omlaag gesteld kan worden, naar voren/achteren is niet mogelijk en dat is nu net wat ik nodig had :( Ach ja, dan de deur maar beetje goed in de gaten houden dat het daar niet gaat roesten.

- Het vocht aan de binnenkant dezer dagen is beetje in alle auto's normaal heb ik gemerkt. Heb ook gemerkt dat als ik alle luchtsluizen van de auto dichtdraai het wel aanzienlijk minder is. Dus lucht op de voorruit uitzetten, de waaier uitzetten en de lucht op de vloermatten richten i.p.v. de zijraamen.

Binnenkort even een afspraak maken om mijn achteras te laten corrigeren.

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
pSi schreef:
Kleine update:

- Het ziet er naar uit dat het remgedrag aan de achterkant ook wat beter aan het worden is. 1 kant heeft inmiddels geen roest meer, de andere kant nog wel. Binnenkort maar even bij Arjan de binnenkant van de remschijven bekijken of deze goed geremd hebben.

- De deur kan helaas niet gesteld worden. De ophanging van Calibra is zo gemaakt dat het alleen omhoog en omlaag gesteld kan worden, naar voren/achteren is niet mogelijk en dat is nu net wat ik nodig had :( Ach ja, dan de deur maar beetje goed in de gaten houden dat het daar niet gaat roesten.

- Het vocht aan de binnenkant dezer dagen is beetje in alle auto's normaal heb ik gemerkt. Heb ook gemerkt dat als ik alle luchtsluizen van de auto dichtdraai het wel aanzienlijk minder is. Dus lucht op de voorruit uitzetten, de waaier uitzetten en de lucht op de vloermatten richten i.p.v. de zijraamen.

Binnenkort even een afspraak maken om mijn achteras te laten corrigeren.


hay
als de deur hangt,dan is 1 of beide deurpennen versleten
beide vervangen
en zorg dat je elk jaar voor de winter alle scharnieren inspuit met vet
en de deursloten ook
en ,,,,,,,ga nooit op een geopende deur hangen of leunen dat is te veel kracht
dan ga je de scharnieren verslijten
de deuren zijn al extreem groot in gewicht
en dan ook nog op een geopende deur leunen is echt funest

en als er goede scharnierpennen in zitten en hij hangt nog,,
dan open je de deur iets en tilt hem omhoog met kracht
op die manier verzet je de scharnierpunten omhoog door te buigen
dat gebeurd ook veel in garages en fabriekken om deuren bij te stellen
en dan kan je het grote roestbeest aanpakken want straks heb je gaten in je koker waar de deur op rust(roestplek)
en de deur ook natruurlijk

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Eh ja maar is dat ook makkelijk zelf te doen? :P

Hij roest nu niet, maar er is een heel klein plekje geschaafd waar de deur de deurrand raakt. Dus dat moet ik ff bijwerken met blanke lak/lakstift.

Het is ook alleen de bestuurdersdeur, die andere sluit perfect.

Ik snap dat je niet op een deur moet hangen, maar de deur was zo al toen ik hem gekocht had.

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
pSi schreef:
Eh ja maar is dat ook makkelijk zelf te doen? :P

Hij roest nu niet, maar er is een heel klein plekje geschaafd waar de deur de deurrand raakt. Dus dat moet ik ff bijwerken met blanke lak/lakstift.

Het is ook alleen de bestuurdersdeur, die andere sluit perfect.

Ik snap dat je niet op een deur moet hangen, maar de deur was zo al toen ik hem gekocht had.

deurscharnierpennnen haal je bij opel
een gereedshap om een deurpen los te tikken haal je bij autoonderdelenzaak
van midlock merk oa
als je merk dat de deurpen versleten is(je tilt de deur iets op en voelt een vrije beweging in de deur als hij geopend is,,
dan is hij zeker versleten
en dan vervang je de pen met het midlock setje
is best te doen
wel ff een blok hout onder je geopende deur houden en daar een krik onder zodat het hout je deur berschermt voor beschadiging,,
en de krik je deur op de goede hoogte houd zodat de pen er ongeforceerd eruit kan en de nieuwe erin :P

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Er zit inderdaad een beetje speling in de deur.

Zal Arjan is vragen of hij dit ooit gedaan heeft en of hij het gereedschap ervoor heeft, dan kan ik het een keertje bij hem doen.

Bedankt voor de info 8-)

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 15:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Al zat deuren los gehaald dus heb er ook het gereedschap voor liggen. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2010, 14:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Zo ook mijn auto (net zoals Armand & Arjan) ondergaat nu een achteras correctie, zodat de banden slijtage normaal wordt.

Zodra hij terug is zal ik even wat foto's maken :)

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 feb 2010, 22:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Zo de auto is weer terug van haar achteras correctie, de resultaten mogen er wezen. Ik kan het echt iedereen aanrijden die zijn auto zwaar verlaagt!

Vooraf
Links
Afbeelding
Rechts
Afbeelding


Achteraf
Links
Afbeelding
Rechts
Afbeelding
Achterkant
Afbeelding

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling