Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 19 okt 2025, 07:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 17:26 

En nog een paar...

Bijlagen:
Caliprojo11.jpg
Caliprojo11.jpg [ 60.5 KiB | 4176 keer bekeken ]
Caliprojo9.jpg
Caliprojo9.jpg [ 49.85 KiB | 4176 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Voila! Weer een stukkie naar het einde toe..
Caliprojo7.jpg
Caliprojo7.jpg [ 57.48 KiB | 4176 keer bekeken ]
 Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 18:03 

Ahum :oops: Zoals jullie misschien zagen staan de laatste foto's in de verkeerde volgorde waardoor het misschien juist lijkt alsof het hele zaakkie gedemonteerd wordt ipv andersom ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009, 18:16 

Vind het zeker wel mooi om te zien allenmaal hopelijk komt het allenmaal perfect en werkt het straks gelijk zal voor je duimen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009, 00:17 

Vandaag weer verder gegaan met opbouwen. Het vergt enorm veel tijd, meer eigenlijk dan gedacht en je komt zo een hoop dingen tegen die je dan gelijk kan perfectioneren of vervangen voor nieuw. Ik had nieuwe kortere tapeinden gehaald zodat de turbo er na het verwijderen van de langere tapeinden wat makkelijker op te schroeven was, alleen kwam ik er achter dat (pas na het plaatsen v/d cylinderkop, stom! :oops: ) er 1 lange tapeind afgebroken was. Het leuke is dat er rvs tapeinden inzaten met enorm veel locktite, en het is een hel om dat ene kapotte tapeind eruit te krijgen. Op dit moment is ie ingeboord, maar hij wil er nog niet uit. En 1 zat er werkelijk zó vast dat ie tijdens de poging om die eruit te draaien uiteindelijk voor een gedeelte afbrak. :doh: Vandaag echt alles geprobeerd om dat tapeinde alsnog eruit te krijgen, zelfs helemaal doorgeboord (precies in het midden, dat dan weer wel) maar om hem er met linksdraaiende uit te halen ging niet. De boormachine trok het zelfs niet :cry: Waarschijnlijk zit er nu nog maar 1 poging op, en dat is proberen zoveel mogelijk uit te boren en dan opnieuw tappen op m8 of misschien zelfs nog iets groter als het restant er uiteindelijk toch niet uit wilt. En dat terwijl ik hoopte dat het project vandaag behoorlijk naar het einde zou lopen, op wat kleine dingen na. Maar zoals het er nu naar uitziet wordt het dus gewoon fietsen met de kerst :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010, 21:26 

Eindelijk weer wat vorderingen :D

Tapeind linksonder v/d cylinderkop was al uitgeboord op 8.3 , getapt en daarna de heli-coil erin...maar tapeinden draaiden stuk voor stuk naar z'n mallemoer en wilden maar niet pakken in de heli-coil. Nu is ie opnieuw getapt op 8 (dus als het ware de heli-coil weer opgefrist) en ja hoor...tapeind ging er nu eindelijk wel goed recht in zonder beschadigingen, dus alle tapeinden zitten weer keurig op hun plek :D Uitlaatspruitstuk/turbo zit er inmiddels ook alweer op. Nu nog wat kleine dingetjes zoals stabilisatorstang, oliefilter en de radiateur plaatsen en de distributie vervangen...het einde v/h project komt nu dan misschien toch snel in zicht :dance:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2010, 11:53 

Ondertussen een maand verder. Maar ondanks het koude weer met veel sneeuw en dus een moeilijk te verplaatsbare auto zonder startende motor van buiten over sneeuwijs naar binnen heb ik eindelijk goed nieuws: De Calibra rijdt weer!! :D :D :D Gisteravond de laatste belangerijke dingetjes gedaan waaronder de remcylinders gangbaar maken, en daarna was het zover: De eerste proefrit! Al was het al ver in de nacht, en al weet ik zeker dat half Julianadorp bij Den Helder wakker lag van het kabaal, het mocht de pret niet drukken. Alles functioneert naar behoren :clap: Uiteraard alles nog even goed in de gaten houden zoals olietemperatuur e.d. en er zit nog genoeg werk in voor de komende weken. Maar dit moment was toch wel erg bijzonder voor me na zo'n lange tijd, en in principe kan ik nu gewoon rijden. Volgende week inplannen voor de APK...wanneer beginnen die meetings ook alweer? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2010, 16:07 

Hee perfect, normaal zet je een vlag op een huis bij het hoogste punt, maar hoe zit dan nu met de auto als je hem start haha.

Lekker gevoel is dat als het werkt !!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2010, 16:14 

Hoezo maakt je auto zoveel herrie dan? Of gewoon omdat het zo laat was :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 06 feb 2010, 08:52 

TurboPauluz schreef:
Ondertussen een maand verder. Maar ondanks het koude weer met veel sneeuw en dus een moeilijk te verplaatsbare auto zonder startende motor van buiten over sneeuwijs naar binnen heb ik eindelijk goed nieuws: De Calibra rijdt weer!! :D :D :D Gisteravond de laatste belangerijke dingetjes gedaan waaronder de remcylinders gangbaar maken, en daarna was het zover: De eerste proefrit! Al was het al ver in de nacht, en al weet ik zeker dat half Julianadorp bij Den Helder wakker lag van het kabaal, het mocht de pret niet drukken. Alles functioneert naar behoren :clap: Uiteraard alles nog even goed in de gaten houden zoals olietemperatuur e.d. en er zit nog genoeg werk in voor de komende weken. Maar dit moment was toch wel erg bijzonder voor me na zo'n lange tijd, en in principe kan ik nu gewoon rijden. Volgende week inplannen voor de APK...wanneer beginnen die meetings ook alweer? ;)

a new calibra has been born in d helder hihihihihi ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 aug 2010, 19:56 

Mooie wagen hoor Paul :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]