Vandaag weer verder gegaan met opbouwen. Het vergt enorm veel tijd, meer eigenlijk dan gedacht en je komt zo een hoop dingen tegen die je dan gelijk kan perfectioneren of vervangen voor nieuw. Ik had nieuwe kortere tapeinden gehaald zodat de turbo er na het verwijderen van de langere tapeinden wat makkelijker op te schroeven was, alleen kwam ik er achter dat (pas na het plaatsen v/d cylinderkop, stom!

) er 1 lange tapeind afgebroken was. Het leuke is dat er rvs tapeinden inzaten met enorm veel locktite, en het is een hel om dat ene kapotte tapeind eruit te krijgen. Op dit moment is ie ingeboord, maar hij wil er nog niet uit. En 1 zat er werkelijk zó vast dat ie tijdens de poging om die eruit te draaien uiteindelijk voor een gedeelte afbrak.

Vandaag echt alles geprobeerd om dat tapeinde alsnog eruit te krijgen, zelfs helemaal doorgeboord (precies in het midden, dat dan weer wel) maar om hem er met linksdraaiende uit te halen ging niet. De boormachine trok het zelfs niet

Waarschijnlijk zit er nu nog maar 1 poging op, en dat is proberen zoveel mogelijk uit te boren en dan opnieuw tappen op m8 of misschien zelfs nog iets groter als het restant er uiteindelijk toch niet uit wilt. En dat terwijl ik hoopte dat het project vandaag behoorlijk naar het einde zou lopen, op wat kleine dingen na. Maar zoals het er nu naar uitziet wordt het dus gewoon fietsen met de kerst