Beste mensen,
Na bijna 2 jaar in mijn bezit zal ik ook maar eens mijn project gaan plaatsen zodat jullie mij kunnen volgen.
Ik weet het, het is schandalig
Jammer genoeg heb ik toen ik mijn calibra hebt aangeschaft maar 1 foto gemaakt. Toen heb ik er niet bij nagedacht om meer foto's te maken.
Hier zie je haar toen ik haar net had gehaald.
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpl1/v/t1.0-9/13138737_1341741609185914_8978573829447503022_n.jpg?oh=
Na een lange reis samen met Luuk, die toen voor chauffeur speelde, had ik de calibra eindelijk thuis staan. De calibra stond toen in Friesland (terwijl ik in Brabant woon) en
ik heb geen BE rijbewijs. Ook lag er geen motor in de cali.
Toen ik de volgende dag naar mijn calibra ging kijken ben ik achter gekomen dat op mijn verdeelbak een olie koeling is geplaatst. Omdat deze los in de kofferbak lag.
Dus toen heb ik de cali omhoog gekrikt en ben ik er onder gaan liggen om te kijken of ik nog meer verrassingen tegen zou komen. En ja hoor!!
Ook op de differentieel zat een olie koeler opgebouwd.
Zelf had ik toen geen verstand van verdeelbakken en differentieel's. Even rond gebeld naar mede club leden die ook een cali turbo hebben en gehad hebben om te vragen waar dit goed voor was. Toen wisten ze het even niet te vertellen.
Er ging een 2 tal jaren voorbij. Toen is Arjan langs gekomen om mijn cali te bezichtigen.
Hij heeft gevonden dat mijn verdeelbak van Walter Hurlimann afkomt, omdat zijn code er in is geslagen en zijn zegel er op zit. Toen was ik helemaal happy omdat ik al wist wat die meneer doet met de verdeelbakken.
Ook heb ik te horen gekregen dat de motor die in de cali heeft gezeten rond de 450/500 pk had. Toen heb ik even aan iemand gevraagd die in de auto sport wereld zit waarom er een olie koeling op de verdeelbak en de differentieel zit. Volgens hem doen ze dit ook bij wagens die op het circuit rijden. Zodat de olie die er inzit dan snel warm word. Dus met andere woorden. Met mijn cali is toen goed nagedacht zodat het 4X4 gebeuren niet kapot gaat als er op een circiut of iets dergelijk wordt gereden.
Hier heb ik een aantal foto's hoe de cali er uit ziet.

Nu nog onder een laag stof

Insignia 2009 Diesel 2.0 CDTI 171,5pk/410nm met andere chip
Fiat scudo 1999 Diesel 1.9 met dikke 90pk
http://www.led-industrie.nlAlles op het gebied van led verlichting.