Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 20 sep 2020, 11:03

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2016, 21:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 21:53
Berichten: 285
Woonplaats: Deurne
Beste mensen,

Na bijna 2 jaar in mijn bezit zal ik ook maar eens mijn project gaan plaatsen zodat jullie mij kunnen volgen.
Ik weet het, het is schandalig :shock:

Jammer genoeg heb ik toen ik mijn calibra hebt aangeschaft maar 1 foto gemaakt. Toen heb ik er niet bij nagedacht om meer foto's te maken.

Hier zie je haar toen ik haar net had gehaald.

[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpl1/v/t1.0-9/13138737_1341741609185914_8978573829447503022_n.jpg?oh=
Na een lange reis samen met Luuk, die toen voor chauffeur speelde, had ik de calibra eindelijk thuis staan. De calibra stond toen in Friesland (terwijl ik in Brabant woon) en
ik heb geen BE rijbewijs. Ook lag er geen motor in de cali.

Toen ik de volgende dag naar mijn calibra ging kijken ben ik achter gekomen dat op mijn verdeelbak een olie koeling is geplaatst. Omdat deze los in de kofferbak lag.
Dus toen heb ik de cali omhoog gekrikt en ben ik er onder gaan liggen om te kijken of ik nog meer verrassingen tegen zou komen. En ja hoor!!
Ook op de differentieel zat een olie koeler opgebouwd.
Zelf had ik toen geen verstand van verdeelbakken en differentieel's. Even rond gebeld naar mede club leden die ook een cali turbo hebben en gehad hebben om te vragen waar dit goed voor was. Toen wisten ze het even niet te vertellen.

Er ging een 2 tal jaren voorbij. Toen is Arjan langs gekomen om mijn cali te bezichtigen.
Hij heeft gevonden dat mijn verdeelbak van Walter Hurlimann afkomt, omdat zijn code er in is geslagen en zijn zegel er op zit. Toen was ik helemaal happy omdat ik al wist wat die meneer doet met de verdeelbakken.

Ook heb ik te horen gekregen dat de motor die in de cali heeft gezeten rond de 450/500 pk had. Toen heb ik even aan iemand gevraagd die in de auto sport wereld zit waarom er een olie koeling op de verdeelbak en de differentieel zit. Volgens hem doen ze dit ook bij wagens die op het circuit rijden. Zodat de olie die er inzit dan snel warm word. Dus met andere woorden. Met mijn cali is toen goed nagedacht zodat het 4X4 gebeuren niet kapot gaat als er op een circiut of iets dergelijk wordt gereden.

Hier heb ik een aantal foto's hoe de cali er uit ziet.

Afbeelding

Nu nog onder een laag stof :oops:
Afbeelding

_________________
Greetzzz,

Jurek

Calibra Turbo 4x4 1993 ombouw naar B234L motor (saab 2.3T)
Insignia 2009 Diesel 2.0 CDTI 171,5pk/410nm met andere chip
Fiat scudo 1999 Diesel 1.9 met dikke 90pk


http://www.led-industrie.nl
Alles op het gebied van led verlichting.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2016, 21:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 21:53
Berichten: 285
Woonplaats: Deurne
Vandaag is Danny de Groot langs gekomen, Omdat deze kerel ooit een 2.3 Turbo motor in zijn corsa B heeft gelepeld.
Omdat ik zelf geen verstand heb van deze motors.

Ik heb hem gevraagd om te komen kijken van wat ik nodig had om deze motor in mijn cali te lepelen.

We zijn toen begonnen aan de kant waar de multiriem zit. Hier zijn we aan uitgekomen dat er van verschillende types Saab andere aanbouwdelen er op komen om het blok makkelijk in de cali te lepelen. Toch moet er nog worden gelast voor 1 motor steun.

Toen zijn we gaan kijken als een F28 bak er aan kan worden gehangen. Jammer genoeg ging dat niet :o .
Omdat er 2 types van deze blokken zijn gemaakt.
Om het even kort te houden.
Het blok wat ik nu heb komt uit bouwjaar 1992. In dit jaar bouwde saab nog zijn eigen motors. In 1996 zijn de blokken vaan GM en saab ingekomen. En een van deze blokken heb ik nodig.
Gelukkig kan Danny mij helpen om aan het goede blok te komen via het bedrijf waar hij werkt.

Hier even een foto om welk type blok het gaat.

Afbeelding

_________________
Greetzzz,

Jurek

Calibra Turbo 4x4 1993 ombouw naar B234L motor (saab 2.3T)
Insignia 2009 Diesel 2.0 CDTI 171,5pk/410nm met andere chip
Fiat scudo 1999 Diesel 1.9 met dikke 90pk


http://www.led-industrie.nl
Alles op het gebied van led verlichting.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2016, 20:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 21:53
Berichten: 285
Woonplaats: Deurne
Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe saab motor opgehaald. Nu gelukkig wel het goede blok.
Kreeg zelf een completen auto er bij :lol:

Afbeelding

En even een setje steekassen gekocht want deze miste ik nog.

Afbeelding

_________________
Greetzzz,

Jurek

Calibra Turbo 4x4 1993 ombouw naar B234L motor (saab 2.3T)
Insignia 2009 Diesel 2.0 CDTI 171,5pk/410nm met andere chip
Fiat scudo 1999 Diesel 1.9 met dikke 90pk


http://www.led-industrie.nl
Alles op het gebied van led verlichting.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling