Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 21 okt 2025, 15:32

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009, 19:57 

Hallo mede Calibra freaks! :D

Mijn naam is Paul Prins, ik ben 41 jaar en woonachtig in het kuststadje Den Helder. Vanaf dag één dat de Calibra op de wereld kwam ben ik helemaal leip van deze prachtige auto. Mijn eerste Calibra kocht ik in 2000 (Shame on me, toen pas ging ik m'n rijbewijs halen! :oops: ) Toen had ik al wel 2 auto's achter de rug, om te oefenen zeg maar. Eerst een Ford Fiësta en daarna een Opel Kadett 1.8. Mijn eerste Calibra was een 2.0 16V die ik tot begin 2007 had. Toen was ie eindelijk écht showwaardig, maar moest er helaas afstand van doen...hij werd echt te duur! Toen heb ik even een Corsa B GSI gereden, maar ik wist het zeker: Ik moest en zou een 4x4 turbo rijden...ooit. Dat onvergetelijke moment kwam toen een maatje van me zijn vriendin had "bezwangerd" :lol: Hij ging a/d gezinsauto en zou zijn 4x4 turbo verkopen! De deal was snel rond, en ik was in de wolken. Daar kon bij wijze van geen vriendin tegenop 8-) Nu heb ik deze nog steeds hoor. Lang verhaal, want er zit ondertussen een ander blok in met slechts 85.000 op de teller. Geweldig zal je nu misschien zeggen! MAARRRR....de carrosserie begon nu echt zorgelijk minder te worden. Mijn zwarte 16V had ik ooit al eens flink onder handen genomen, en deze donkergrijze zou dezelfde ingrijpende restauratie ondergaan. Totdat m'n maatje met het idee kwam van: "Goh Paul, kan je niet beter kijken voor een compleet andere carrosserie? Helemaal strak en kant en klaar uit bv. Italië of Duitsland? " Aldus geschiedde! Op dit moment ben ik de trotse bezitter van 2 Calibra turbo's. De donkergrijze met een geweldig motorblok maar slechte carrosserie, en een blauwmetallic die helemaal gestript is geweest en opnieuw gespoten (in de blauwe kleur v/d Astra coupe turbo) maar zonder motorblok! Momenteel zijn we druk bezig om alles om/over te bouwen, en ik hoop over ongeveer een maand de weg weer onveilig te maken. Helaas weet ik nog niet hoe ik hier foto's plaats, maar foto's volgen zsm.

Leuk om hier eens rond te neuzen! Hopelijk zie ik jullie komend jaar eens op een meeting. Ik heb al zeer mooie Cali's gezien hier. Oke...nu eens proberen om m'n 3 Calibra's te plaatsen...
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Nieuw blok!
Caliblok2.jpg
Caliblok2.jpg [ 43.04 KiB | 3487 keer bekeken ]
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: M'n nieuwe Calibra
Blauwe Calibra 4x4 turbo.jpg
Blauwe Calibra 4x4 turbo.jpg [ 35.45 KiB | 3487 keer bekeken ]
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Mijn eerste Calibra (2)
Calibrapauwwie.jpg
Calibrapauwwie.jpg [ 56.22 KiB | 3487 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009, 20:43 

Hey Paul, welkom hier!
Die blauwe komt me bekend voor, mooie wagen hoor ;) . Zit daar niet een dubbele uitlaat achter (links en rechts)?
En een Turboblok met 85.000 echte kilometers 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009, 20:57 

Yep, het is die met de dubbele uitlaten L+R (EPS) idd...je kent de foto's dus! :D

Blokkie heeft ondertussen al wel wat kilometers gemaakt, maar zit nog onder de 90.000 echte kilometers (volgens de originele papieren) Kop gaat alleen nog wel voor de revisie 1 deze weken, ben nu toch al bezig met ombouwen e.d. Kreeg last van sludge, blok was nog niet aangepast :cry: Maar ziet er allemaal zeer goed uit verder, hopelijk issie eind oktober weer helemaal rijklaar en in topstaat :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009, 21:07 

Ik heb (volgens mij was het echt deze wagen) nog achter die uitlaat aangezeten, die past namelijk perfect onder mijn wagen 8-) Dussuh, heb hier nog een mooie originele? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009, 21:24 

Kans is zeer groot dat het idd deze uitlaten waren Arjan. Ik heb de Cali gekocht in Andijk, misschien zegt het je dan iets?

Ik denk dat ik toch deze uitlaten laat zitten hoor, die originele heb ik het nooit zo op gehad en die zijn mij iets te stil :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009, 21:29 

Yupz, Andijk... Dat is hem dus 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009, 23:21 

Hee welkom,

Ja ook ik zat achter deze uitlaten aan, veel succes met de cali, die was echt mooi opgeknapt, heb hem in het echiie gezien

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009, 17:57 

hay
welkom hier
mooie calibra,s hoor
houden zo ;)
groetjes van peter

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009, 19:30 

Hee Paul ook namens mij welkom op dit forum.
En nog bedankt voor de reacties op de foto's op mijn hyves site.
Greetsssssssssssssss Wil

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009, 17:06 

welkom op dit forum paul

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]