Hallo mede Calibra freaks!
Mijn naam is Paul Prins, ik ben 41 jaar en woonachtig in het kuststadje Den Helder. Vanaf dag één dat de Calibra op de wereld kwam ben ik helemaal leip van deze prachtige auto. Mijn eerste Calibra kocht ik in 2000 (Shame on me, toen pas ging ik m'n rijbewijs halen!

) Toen had ik al wel 2 auto's achter de rug, om te oefenen zeg maar. Eerst een Ford Fiësta en daarna een Opel Kadett 1.8. Mijn eerste Calibra was een 2.0 16V die ik tot begin 2007 had. Toen was ie eindelijk écht showwaardig, maar moest er helaas afstand van doen...hij werd echt te duur! Toen heb ik even een Corsa B GSI gereden, maar ik wist het zeker: Ik moest en zou een 4x4 turbo rijden...ooit. Dat onvergetelijke moment kwam toen een maatje van me zijn vriendin had "bezwangerd"

Hij ging a/d gezinsauto en zou zijn 4x4 turbo verkopen! De deal was snel rond, en ik was in de wolken. Daar kon bij wijze van geen vriendin tegenop

Nu heb ik deze nog steeds hoor. Lang verhaal, want er zit ondertussen een ander blok in met slechts 85.000 op de teller. Geweldig zal je nu misschien zeggen! MAARRRR....de carrosserie begon nu echt zorgelijk minder te worden. Mijn zwarte 16V had ik ooit al eens flink onder handen genomen, en deze donkergrijze zou dezelfde ingrijpende restauratie ondergaan. Totdat m'n maatje met het idee kwam van: "Goh Paul, kan je niet beter kijken voor een compleet andere carrosserie? Helemaal strak en kant en klaar uit bv. Italië of Duitsland? " Aldus geschiedde! Op dit moment ben ik de trotse bezitter van 2 Calibra turbo's. De donkergrijze met een geweldig motorblok maar slechte carrosserie, en een blauwmetallic die helemaal gestript is geweest en opnieuw gespoten (in de blauwe kleur v/d Astra coupe turbo) maar zonder motorblok! Momenteel zijn we druk bezig om alles om/over te bouwen, en ik hoop over ongeveer een maand de weg weer onveilig te maken. Helaas weet ik nog niet hoe ik hier foto's plaats, maar foto's volgen zsm.
Leuk om hier eens rond te neuzen! Hopelijk zie ik jullie komend jaar eens op een meeting. Ik heb al zeer mooie Cali's gezien hier. Oke...nu eens proberen om m'n 3 Calibra's te plaatsen...
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Nieuw blok!
Caliblok2.jpg [ 43.04 KiB | 3478 keer bekeken ]
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: M'n nieuwe Calibra
Blauwe Calibra 4x4 turbo.jpg [ 35.45 KiB | 3478 keer bekeken ]
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Mijn eerste Calibra (2)
Calibrapauwwie.jpg [ 56.22 KiB | 3478 keer bekeken ]