Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 20 apr 2025, 10:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009, 21:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Dag allen,

Ik zou willen weten hoe ik een C20LET het best
opvoer tot 400 pk?

Wat zijn de nodige aanpassingen zodat het
betrouwbaar blijft? Andere turbo? Uitboren?
Grotere injectoren?

Aangezien mijn motor nu toch volledig open ligt
kan ik het best dadelijk fatsoenlijk aanpakken.

Groetjes Pieter

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009, 22:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Welk begrip in "betrouwbaar" bedoel je als je met 400 pk gaat rijden?

Kan wel een lijstje neerzetten met aanpassingen maar het doet zeer in je portomonee en veel kilometers zul je niet maken met de motor alvorens deze aan revisie toe is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009, 08:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Dag Arjan,

Ja ik bedoel dus net met betrouwbaar of het mogelijk is dat er tot
400pk wordt opgevoerd en ook nog een deftig aantal kilometers mee
kan gereden worden.

In principe wordt de Calibra mijn weekend auto, dus zeker niet voor
dagelijks verkeer, dus dat je minder kilometers er mee kunt gaan rijden
lijkt me evident, maar lijkt 100000km je haalbaar tot aan volgende revisie?

Dat het zeer gaat doen in de portomonee had ik al wel ingeschat :P
Maar dat maakt me niet veel uit, stap voor stap wat uitgeven geeft op
het einde een mooi geheel.

Dus laat maar komen je lijstje 8-)

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009, 10:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 18:45
Berichten: 644
Woonplaats: Veghel
Misschien een idee om eens bij v-max die website te kijken dat het alleen maar al kost om 400 pk te krijgen laat staat nog het aanpassen van je blok daarvoor.

even een idee:

2.0L Evo400 ab 8999,-

Software o o o o

Mapsensor o o o o

LLK o o o

Benzindruckregler o o

Wastegatedose o o

Nockenwellen o o

Kolben o

Stahlpleuel o

Turbolader

en niet te vergeten, nog de aanpassingen van het blok daarvoor.

Persoonlijk denk ik dat je dan uitkomt op een 15000 euro en dan ben ik best magertjes geweest.

Je 4x4 (sport bak) krijgt met 400 pk wel erg veelte voorduren, dus je zal een race 4x4 moeten hebben.

Je koppelingsplaat zal een sterkere moeten zijn dus zo'n cintermetalen race koppeling deze zijn niet goedkoop.

Kijk 300 tot 350 pk is nog wel redelijk te doen maar 400 pk is echt VEEL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009, 16:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Dag Armand!

Ja de mannen van VMax! Zotte boel. Volgens mij ook zo duur dankzij een zware winstmarge?

Nu op opel-forum.nl heb ik het volgende vernomen voor 400pk:
1. Een goed blok (of z20leh onderblok --> heeft al zuigerbodemkoeling)
2. Zuigers van JE op maat gemaakt eventueel
3. Setje H-profieldrijfstangen
4. Goede drijfstangbouten (geen zwarte arp's)
5. Zuigerbodemkoeling
6. LEH oliepomp en aanzuigbuis etc
7. Stalen vliegwiel + koppeling etc
8. Inlaatnokkenas C20XE
9. Programmeerbaar motormanagement systeem (DTA, MoTeC,...)
10. Cometic koppakking
11. Omgebouwde originele turbo (EDS)

Een punt waar ik inderdaad niet aan gedacht heb is de 4x4-bak. Dat is wel zonde om die van
mij te vervangen. Maar wat moet ik dan doen om aan een 340 à 350 pk aan de wielen te komen?

Pieter

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009, 16:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Ik wil bijna zeggen, "been there, done that". Ga er echt maar vanuit dat je dat geld kwijt bent. Die lijst is absoluut niet compleet, je moet er het nog in maken met alle materialen die er nog bij komen kijken. Vervolgens kom je nog een legio aan problemen tegen die ook opgelost/betaald moeten worden.

En dan nogmaals moet ik erbij zeggen (wat ik eigenlijk tegen iedereen al een keer gezegd heb), je ziet wel eens wagens voorbij komen op forums/clubs die 400 pk of meer hebben. Na 1 of 2 jaar hoor je niks meer van die mensen en de wagens zie je al helemaal niet meer rijden. Dat zo al genoeg moeten zeggen.

1 van de weinige "projecten" waar ik echt van onder de indruk ben is de oude Calibra Turbo van Duncan Brouwer. Deze woont/woonde in Hellevoetssluis en werkte bij de opel dealer Den Hartog. Deze heeft enkele jaren rond gereden met een wagen die gewoon goed was. Wel vertelde hij mij dat hij al enkele verdeelbakken en achterassen kapot gereden heeft, ook deze schades horen erbij en lopen aardig in de kosten. Vandaar dat die 15.000 euro echt niet overdreven is.

Ik kan trouwens wel eens kijken of ik hem kan bereiken, is al weer een hele tijd geleden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009, 19:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
@Arjan: Is dat toevallig diegene die ooit CTN member was en daarna in een dikke BMW is gaan rijden? Zag daar toendertijd ooit een filmpie van een tot in de puntjes gelikte en getunede Calibra inclusief geventileerde Porscheschijven etc.etc. Weet niet meer hoeveel pk die had, maar volgens mij was het over de 400 en reed een jaar of 8 geleden nog rond. Hij stopte ermee omdat z'n carrosserie krom begon te trekken :lol:

@Da P: Zoals ik het inschat denk ik dat je gerust Armand's en Arjan's advies kan opvolgen. 400 pk is gewoon ziekelijk veel, tenzij je écht geld teveel hebt en om de zoveel kilometer 1 of meerdere (dure en aangepaste) onderdelen moet vervangen. Los daarvan is alles natuurlijk veel meer aan slijtage onderhevig, en daarvoor zijn Calibra onderdelen teveel waard. En dan bedoel ik het ook een beetje emotioneel gezien ;) Een dikke 300pk kan je er gerust uithalen, maar als je dat echt goed wilt doen moet je ook je portomonnee flink opentrekken. En ook met standaard "slechts" 204 pk hoef je je natuurlijk niet te schamen op de weg 8-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009, 20:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Nee, dat is Frank Denker met een 3,2 V6 met NOS enz enz. Ik heb me laten evrtellen dat hij toendertijd 150.000 / 200.000 guldens kwijt was voor de volledige ombouw. Ik Belgische franken is dat ongeveer 1.000.000 frank Pieter :lol: Hahaha


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009, 21:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
OOOOOO.MMMMMMM.GGGGGGGG :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Nou Da P, wil je het goed doen is dit zo'n beetje de richtprijs ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2009, 08:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Haha!

@Arjan:
Dat is inderdaad een hele hoop geld! Daarom dat ik mij "op voorhand" wil informeren! :D
Misschien kunnen jullie me dan eens een wel haalbare opstelling uit de doeken doen?
En hoeveel vermogen kan daar dan mee gehaald worden?

Ter info, rijdt de wagen van Duncan nog rond, of is die ook in de soep gedraaid?

@TurboPauluz:
Nee, ik schaam me zeker niet voor de standaard 204pk, maar nu de blok toch open ligt
wil ik er graag meer uit halen dan dat. En tegenwoordig komen veel wagens standaard
van de fabriek al met vermogens rond de 200pk! Binnenkort kunnen we niet meer volgen,
en dat willen we natuurlijk niet :naughty:

Aub een wel realistisch haalbare setup, goed voor de portemonee, en semi-gezond voor
de wagen :lol:

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling