Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu ma 10 nov 2025, 00:31

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 16:16 

Gisteravond bezig geweest om ze allebei uit te boren tot 8.3 mm. Daarna getapt en een heli-coil erin gedraaid. De ene ging perfect! Goed recht getapt, en na wat klooien ging ie er keurig in. Ik weet niet waarom, maar deze keer gebruik ik ff geen loctite ;) Doch, die andere die linksonder zit ging ook perfect (dacht ik) maar om de 1 of andere reden draait ie nu elke bout kapot die ik erin probeer te draaien. Moet wel zeggen dat deze helicoil er iets verder ingedraaid zit, dus voorbij de rand waar je begint om er een nieuwe tap in te draaien. Er zit geen vuil in het gat, maar toch draait ie ze stuk voor stuk na minder dan 5 mm te barste :cry: Nu weet ik niet of er een manier is om deze helicoil er weer uit te krijgen? Is om moedeloos van te worden, en zit er echt aan te denken om dat ding er uit te wringen en een andere helicoil te proberen of zelfs om zonder tap door te gaan met opbouwen. Maar aangezien nu alles mooi bloot ligt wil ik het graag zo netjes mogelijk oplossen. En het is de tap linksonder, denk ook dat het beter is dat juist die goed afsluit :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 18:05 

TurboPauluz schreef:
Gisteravond bezig geweest om ze allebei uit te boren tot 8.3 mm. Daarna getapt en een heli-coil erin gedraaid. De ene ging perfect! Goed recht getapt, en na wat klooien ging ie er keurig in. Ik weet niet waarom, maar deze keer gebruik ik ff geen loctite ;) Doch, die andere die linksonder zit ging ook perfect (dacht ik) maar om de 1 of andere reden draait ie nu elke bout kapot die ik erin probeer te draaien. Moet wel zeggen dat deze helicoil er iets verder ingedraaid zit, dus voorbij de rand waar je begint om er een nieuwe tap in te draaien. Er zit geen vuil in het gat, maar toch draait ie ze stuk voor stuk na minder dan 5 mm te barste :cry: Nu weet ik niet of er een manier is om deze helicoil er weer uit te krijgen? Is om moedeloos van te worden, en zit er echt aan te denken om dat ding er uit te wringen en een andere helicoil te proberen of zelfs om zonder tap door te gaan met opbouwen. Maar aangezien nu alles mooi bloot ligt wil ik het graag zo netjes mogelijk oplossen. En het is de tap linksonder, denk ook dat het beter is dat juist die goed afsluit :cry:

weet je wel dat er een ks 400 te koop staat op marktplaats voor 100 euro?
met 2 kromme klepjes?
lijkt me een iedee
en later je eigen opknappen
http://link.marktplaats.nl/307925760
het is wel een 400 maar dan heb je toch iets

nog 1 175 vraagprijs kan je wel voor 150 krijgen lijkt me
http://link.marktplaats.nl/304632732

en nog 1 hier http://link.marktplaats.nl/307405763

ahum :mrgreen: 300 maar wel nagekeken en afgeperst en gereinigt
http://link.marktplaats.nl/307573681

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 18:22 

Hé Calipeter!

Ik zit met gelijkaardige problemen, dus post ik het ook hier maar :-)

Ik heb net hetzelfde aan de hand (zie foto hieronder). Gelukkig wel maar 1 die is afgebroken. Wel heb
ik 5 bouten die ik er gewoon heb uitgedraaid. Deze zitten vast in de koperkleurige moeren (weet niet juist
de naam hiervoor).

Het eerste probleem is hetzelfde als jou, dit ga ik proberen uitboren dan maar :)
Maar het tweede probleem, de schroefdraad zit nog vast in de moer, hoe kan ik dit eruit krijgen zonder de
schroefdraad te beschadigen? En als ik deze er dan al uitkrijg, hoe zet ik de schroefdraad terug in de
cilinderkop zonder de draad te beschadigen? En moet ik hiervoor locktide gebruiken?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 18:57 

Da P schreef:
Hé Calipeter!

Ik zit met gelijkaardige problemen, dus post ik het ook hier maar :-)

Ik heb net hetzelfde aan de hand (zie foto hieronder). Gelukkig wel maar 1 die is afgebroken. Wel heb
ik 5 bouten die ik er gewoon heb uitgedraaid. Deze zitten vast in de koperkleurige moeren (weet niet juist
de naam hiervoor).

Het eerste probleem is hetzelfde als jou, dit ga ik proberen uitboren dan maar :)
Maar het tweede probleem, de schroefdraad zit nog vast in de moer, hoe kan ik dit eruit krijgen zonder de
schroefdraad te beschadigen? En als ik deze er dan al uitkrijg, hoe zet ik de schroefdraad terug in de
cilinderkop zonder de draad te beschadigen? En moet ik hiervoor locktide gebruiken?

Afbeelding

hihhi
nou gelukkig heb ik geen probleem hiermee hoor
dit is niet mijn topic

maar de tapeinden kan je er gewoon uitdraaien
en desnoods nieuwe inzetten
dit is nog bij opel te verkrijgen
ik heb afgelopen jaar nog een setje gekocht
neem dan gelijk ook de moeren mee van opel
en gebruik liever geen loctite maar draai ze volgens het moment vast zoals je in de vraagbaak van de a vectra kan terugvinden
heey success
groetjess ;)

oh en als de draad aan de moer zit kan je het kompleet met de moer ook wel weer in de kop draaien als je het uitlaatspruitstuk erop hebt zitten hoor
mischien een heel klein stipje pakking gebruiken kan wel op het beging van de draad vd bout
maar ga aub niet de hele draad insmeren met pakking dan krijg je problemen bij demontage
in de fabriek zitten ze bij mijn weten koud dus zonder pakking eringedraaid
maar dat kan ik wel es opzoekken in de vraagbaak

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 20:23 

Ow! Klein foutje, ja het is het topic van TurboPauluz :-)

Toch al bedankt CaliPeter! Ga het morgen eens bezien!
Nu nieuwjaar vieren!

Fijn oudejaar en gelukkig 2010 voor allen!

Groetjes Pieter

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010, 23:08 

Die cylinderkopjes zijn mooi Peter, maar ik krijg al nachtmerries als ik eraan denk dat die kop er weer af moet :shock: Ben nu zo dicht bij de oplossing zeg maar dat ik eerst alle andere opties wil proberen (ik blijf positief in meervoud praten ;) ) Anders begint het hele circus weer opnieuw en moet ik misschien wel nog langer op de fiets blijven zitten :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 08:30 

TurboPauluz schreef:
Die cylinderkopjes zijn mooi Peter, maar ik krijg al nachtmerries als ik eraan denk dat die kop er weer af moet :shock: Ben nu zo dicht bij de oplossing zeg maar dat ik eerst alle andere opties wil proberen (ik blijf positief in meervoud praten ;) ) Anders begint het hele circus weer opnieuw en moet ik misschien wel nog langer op de fiets blijven zitten :lol:

ja daar heb je gelijk in paul
welk type kop heb je er eigenlijk op zitten
een ks 400 of 700 of coscast?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 14:49 

Ik heb een ks 400 erop zitten, aangepast en wel dmv een olieleiding buitenom ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]