Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 21:12

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 17:07 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010, 20:59
Berichten: 244
Woonplaats: aarschot (belgië)
met koude motor houd hij zich vreselijk in.
valt bijna niet mee te rijden.

alle sensoren zijn vervangen behalve lmm en gasklepschakelaar.
bougiekabels zijn nog goed.
FR6DTC of f5dpor bougie's maakt geen verschil.


iemand nog tips?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 18:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Je hebt de Garrett erop zitten toch?
Rookt de wagen ook bij koude motor? Is het bij warme temperatuur helemaal weg?
Haalt hij bij een koude motor zijn druk niet of wil hij wel maar kan hij niet zeg maar...?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 18:37 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010, 20:59
Berichten: 244
Woonplaats: aarschot (belgië)
jip garrett staat erop.
wagen rookt niet(toch niet blauw)is normale rook.
bij warme motor heeft hij het alleen bij 2500 toeren,als ik op dat toerental schakel komt er een knal uit de uitlaat.
en soms bij het starten bij warme motor begint hij met zijn toeren te spelen(tussen stationair en 2000toeren)soms valt hij uit.

dat inhouden met koude motor had hij met de originele turbo ook.

ik rij nog met standaard chip dus dat zou het probleem kunnen zijn rond 2500 toeren.

als ik moet rijden met koude motor staat de meter tussen -0.5 en 0 (ik geef wel rustig gas).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 20:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Het kan zijn dat er een sensor een verkeerde waarde doorgeeft, of je hebt een luchtlek ergens zitten of er is iets met de benzinetoevoer.

Aangezien het met warme motor weg is lijkt het me geen luchtlek ergens.
Het kan zijn dat je teveel benzine krijgt met de koude motor wat ook die knal kan veroorzaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 21:36 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010, 20:59
Berichten: 244
Woonplaats: aarschot (belgië)
Arjan Kuijper schreef:
Het kan zijn dat er een sensor een verkeerde waarde doorgeeft, of je hebt een luchtlek ergens zitten of er is iets met de benzinetoevoer.

Aangezien het met warme motor weg is lijkt het me geen luchtlek ergens.
Het kan zijn dat je teveel benzine krijgt met de koude motor wat ook die knal kan veroorzaken.




zou het misschien ook te maken hebben met de xe nokkenas?
ik heb deze wel iets verdraaid maar ik weet niet of het genoeg is.
ze zeggen van 7° of een halve tand.
maar aangezien het aantal tanden verschillen van oud en nieuw type distributie.

maar eens een a/f meter monteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 23:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Wat bedoel je met het aantal tanden van het oude en nieuwe type?

Het verschillen van de inlaat nokke as zorgt er niet voor dat hij knalt in de uitlaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 23:27 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010, 20:59
Berichten: 244
Woonplaats: aarschot (belgië)
Arjan Kuijper schreef:
Wat bedoel je met het aantal tanden van het oude en nieuwe type?

Het verschillen van de inlaat nokke as zorgt er niet voor dat hij knalt in de uitlaat.



het aantal tanden op de poly is niet zelfde(oud vs nieuw type distributie)zelfs de diameter is niet zelfde.
van dat knallen lig ik niet zo wakker van.
maar het zou kunnen dat de klepoverlap nu te groot is.
misschien dat hij daarom inhoud bij koude motor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2010, 23:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Dus je hebt het nieuwetype erop liggen nu, in alles? Dat mag niet zoveel uitmaken eerlijk gezegd. Maar ik denk inderdaad dat er iets met de timing niet klopt.
Ik heb zelf ook zoiets gehad en dat is inderdaad beter merkbaar bij een koude motor dan bij een warme.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 dec 2010, 00:04 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010, 20:59
Berichten: 244
Woonplaats: aarschot (belgië)
Arjan Kuijper schreef:
Dus je hebt het nieuwetype erop liggen nu, in alles? Dat mag niet zoveel uitmaken eerlijk gezegd. Maar ik denk inderdaad dat er iets met de timing niet klopt.
Ik heb zelf ook zoiets gehad en dat is inderdaad beter merkbaar bij een koude motor dan bij een warme.



jip alles is nieuw type.
misschien maar zo verder rijden.
en dan maar de testbank op om nokkenas af te stellen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling