Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 20 apr 2025, 21:45

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010, 20:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Vandaag de velgen eronder gezet, mooi compleet plaatje. Gaas moet er nog in en uitlaat moet nog worden gefixt, eindstukjes zijn nog niet binnen.

Morgenavond rij ik er mee naar huis en probeer ik de eds fae 3,5+ weer met lambda sensor ingestoken. Bij een te arm mengsel slaat die toch in zijn noodloop. Dus morgenavond weet ik meer.

En dan binnenkort een runnetje op de testbank ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 15:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Inmiddels is het weer winter en begint het toch te kriebelen... Dus het volgende aangeschaft:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een K24/K29 turbolader, goed voor dik 400PK bij een continu laaddruk van 1,25 bar en ruim 500NM koppel 8-) Wel moeten er nog wat andere dingen vervangen gaan worden maar die post ik hier zodra ze binnen zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 17:35 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Waarom heb je voor een K24/K29 gekozen in plaats van een GT28RS?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 17:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Om heeeel veel redenen :lol: Ik heb niks anders dan gezeik gehad met een Garrett en dan maak je keuze's ;)
En een garrett is niet even erop schroeven en rijden, daar komt toch nogal wat bij kijken en momenteel zoek ik dat niet, ondanks dat ik nog een zo goed als nieuwe garrett hier in de kast heb liggen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 19:33 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010, 20:59
Berichten: 244
Woonplaats: aarschot (belgië)
idd voor een garrett is nogal veel aanpaswerk nodig.
had ik dat geweten had ik geen garrett gekocht.
een K24/K29 is gewoon plug & play.
en met een gt28rs is 400 pk niet haalbaar,met een beetje geluk 350pk.

maar volgens sommige zou door dat spruitstuk de temperatuur in cil3 hoog oplopen.
ik weet nu niet of daar waarheid inzit :think:

@arjan:ga jij nu met 400 pk rijden?
ben benieuwd naar de rest van je setup.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2010, 20:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Nee, ik ga niet met 400pk rondrijden. ! wijze les heb ik al gehad en dat is nooit het maximale en uiterste vergen van de spullen. Deze turbo is goed voor 400pk maar wil zelf ergens rond de 330 zitten, das meer dan genoeg en blijft alles heel ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010, 20:18 
Offline

Geregistreerd: zo 01 aug 2010, 00:12
Berichten: 45
Kun je daarmee leren leven?
Met "maar" 330pk :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010, 21:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Ja, dat denk ik wel :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 dec 2010, 19:37 
Offline

Geregistreerd: vr 13 maart 2009, 22:16
Berichten: 194
Als ik aankomend jaar het koetswerk voor elkaar heb gaat de auto toch echt naar Gema Motorsport voor een ingrijpende verbouwing van de aandrijflijn hydraulica en electronica als er het 1 en ander mee zit... motor gaat dan hopelijk stukje bij beetje opgebouwd worden voor 400+ pk :mrgreen: Cosworth schijnt in samenwerking met Borg Warner een nieuwe reeks turbo's op de markt te gaan brengen voor een aantal verschillende vermogensbereiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 dec 2010, 21:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Wil niet vervelend doen maar als ik naar je berichten kijk van de afgelopen jaren dan heb je het er heel vaak over dat je rekening alles niet toelaat. Heb je wel een idee wat het allemaal kost om je wagen uberhaupt binnen te rijden bij Gema? Laat staan met alle aanpassingen die je wilt gaan doen? Heb je ook enig idee wat het kost om met 400PK rond te blijven rijden? Dat lijken me toch wel wat jaar inkomens die erin gestoken moeten worden dan...
Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe je het wilt gaan doen, en wat je allemaal wilt gaan doen. Het staat je uiteraard vrij om je eigen topic te openen onder "projecten" maar aub niet in mijn topic ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling