Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 20 apr 2025, 05:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011, 03:27 
Offline

Geregistreerd: di 08 nov 2011, 03:20
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam
Geachte forumers,

Na lang zoeken op het forum heb ik mijn desbetreffende probleem nog niet gevonden (helaas)

Betreft:


Sinds kort heb ik dus een probleem met mijn auto stationair loopt mijn blok (2.0l 16v dohc)
niet meer als voorheen (1000rpm) nu wilt het nog wel eens schommelen tussen de 1000 en de 2000.
En dat mijn auto schokt tijdens het rijden verschillende versnellingen verschillende snelheden nu heb ik eens ff onder mijn motorkap gekeken en heb ik het volgende zien gebeuren op het moment als ik aan mijn luchtfilsterslang zit (stuk van de massa meter naar de sfi inlaat) voornamelijk duw dan lopen de toeren omhoog dus heb ik deze eens los geschroefd en grondig bekeken nu heb ik dus gezien dat er in het koppelstuk tussen de lmm en de sfi kleine scheurtjes zitten (niet doorlopend aan de binnenkant) zou dit het probleem kunnen zijn of heeft eventueel iemand ervaring met dit verschijnsel? (Vergeten bij te zetten mijn motortechnischestorings lampje gaat branden *niet constant*)

Bijvoorbaat dank ik u

Mvg, Moenjayzz

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Laatst bijgewerkt door moenjayzz op wo 09 nov 2011, 00:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011, 12:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Als je een foutcode hebt is het verstandig deze eerst eens uit te lezen, deze geeft aan wat het probleem is.
Hoe dit moet staat op onze website onder "techtalk" ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 00:02 
Offline

Geregistreerd: di 08 nov 2011, 03:20
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam
Update: ik heb vandaag me cali uitgelezen via de paperclip methode het volgende kwam er uit:

x = mm lampje
_ = Pauze

x_ xx 3 maal

x_xxxxx 3maal

xxxxxxx 3 maal

xxx_x 3 maal

xxx_xxxxxxx 3 maal

xxx_x 3 maal

Tevens heb ik vandaag mijn luchtfilterslang koppelstuk (tussen de luchtmassameter en de sfi) vervangen het probleem is nog niet verholpen.....ik kreeg de code zelf niet uitgevogeld :shock: graag hulp gevraagt :lol: het gaat nogmaals om een c2.0ex 2.0liter 16v

Mvg, Moenjayzz


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 14:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
x = mm lampje
_ = Pauze

x_ xx 3 maal Code 12, start diagnose

x_xxxxx 3maal Code 15, Coolant temperature sensor - voltage high. Dit is de 2 polige blauwe sendor bij je thermostaat, deze is defect.

xxxxxxx 3 maal Deze code klopt niet

xxx_x 3 maal Code 31, deze is normaal bij niet draaiende motor, Wel komt deze 2x voor in je lijst en dat klopt niet.

xxx_xxxxxxx 3 maal Code 37, Deze staat niet in de lijst, waarschijnlijk is deze code dus ook onjuist.

xxx_x 3 maal Code 31, deze komt 2x voor in je lijst en dat klopt niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 14:29 
Offline

Geregistreerd: di 08 nov 2011, 03:20
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam
thnx voor t antwoord nu snap ik tenminste de logica van het knipperen:P ik zal het vandaag even nog een x doen kijken wat er uit komt,.... maar kan het probleem komen door mijn thermostaat dan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 nov 2011, 18:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Yupz, dat kan een hele goede reden zijn van belabberd stationair lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 nov 2011, 23:06 
Offline

Geregistreerd: di 08 nov 2011, 03:20
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam
hey arjan,

ik heb me boordje nog een x uitgelezen en het volgende kwam er uit :

12 Diagnosis initiation/separator (indicates beginning/end of fault code list)
15 Coolant temperature sensor - voltage high
73 Air flow sensor - voltage low
31 No engine RPM signal

Ik neem dus aan dat het aan me lmm ligt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2011, 13:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Ik zou sowieso beginnen om die 2 polige temperatuur sensor te wisselen.
Voltage low kan duidt vaak op een kabelbreuk, krijg je lmm wel de voeding die hij moet hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011, 00:48 
Offline

Geregistreerd: di 08 nov 2011, 03:20
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam
wat is het aantal volt dan en wat moet ik precies meten dan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2011, 12:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Krijgt hij uberhaupt wel iets van spanning dan?

Wissel anders eerst eens die blauwe temperatuursensor.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling