| Calibra Dream Team http://forum.calibradreamteam.nl/ |
|
| motorische vraag http://forum.calibradreamteam.nl/viewtopic.php?f=11&t=338 |
Pagina 1 van 1 |
| Auteur: | Rino V6 [ wo 09 dec 2009, 22:13 ] |
| Berichttitel: | motorische vraag |
kan iemand mij vertellen welke onderdelen eventueel te gebruiken zijn van een motor 3.0 v6 type x 30xe , en over te zetten op mijn c 25 xe heb vernomen dat er enkele mogelijkheden zijn ?? |
|
| Auteur: | Arjan Kuijper [ wo 09 dec 2009, 22:53 ] |
| Berichttitel: | Re: motorische vraag |
Er is behoorlijk wat over te zetten. Wat voor onderdelen wil je over gaan zetten? |
|
| Auteur: | Rino V6 [ do 10 dec 2009, 21:58 ] |
| Berichttitel: | Re: motorische vraag |
Arjan Kuijper schreef: Er is behoorlijk wat over te zetten. Wat voor onderdelen wil je over gaan zetten? heb al vernomen de knokassen om meer luchttoevoer te krijgen en dat wil ik combineren met cold air flow ,de lucht inlaat bedoel ik hier mee, hoe meer koude lucht hoe beter me gas pedaaltjet reageert , verder moet ik ff weten welke delen eventueel nog meer, zeg wel heb ook niet echt zin om t blok te veel open te moeten maken , mijn eigen !!! in t geval van de ander moeten we er rekening mee houden dat t andere bloek een warmloper heeft gehad maar ook niet te erg , maar start totaal niet , wat zou er dan nog te gebruiken zijn ????? hoor t graag thanx |
|
| Auteur: | Arjan Kuijper [ do 10 dec 2009, 23:46 ] |
| Berichttitel: | Re: motorische vraag |
Pfoe, dat is van een afstand moeilijk te zeggen maar veel dingen zijn gewoon bruikbaar zoals rand apparatuur (dynamo, startmotor, enz). Wat die nokkeassen betreft, hier ben ik niet helemaal 100% zeker van maar die kon je dacht ik gewoon overzetten. Hou wel je motor managment in de gaten want die kun je het beste aanpassen. |
|
| Auteur: | Rino V6 [ vr 11 dec 2009, 22:07 ] |
| Berichttitel: | Re: motorische vraag |
Arjan Kuijper schreef: Pfoe, dat is van een afstand moeilijk te zeggen maar veel dingen zijn gewoon bruikbaar zoals rand apparatuur (dynamo, startmotor, enz). Wat die nokkeassen betreft, hier ben ik niet helemaal 100% zeker van maar die kon je dacht ik gewoon overzetten. Hou wel je motor managment in de gaten want die kun je het beste aanpassen. hier ff iets over t overzetten van nokassen uit 3.0 Fitting 3 litre inlet cams (from Omega 3L X30XE V6 engine) is highly recommended, cost effective and can take a standard V6 close to 190 bhp when matched with a custom exhaust. Noticeable increase in power above 3500 rpm. Slight decrease in low end power. Some high performance 'racing' cams can result in lumpy idle and loss of refinement. Second hand Omega cams should cost you around £75-100. Late V6's with X25XE engine numbers still use C25XE heads so the cams are still the same (green inlets + green exhausts). Stock Vauxhall/Opel Cams C25XE : 4 x 'A' Green inlets & 'A' Green exhaust cams X25XE : 4 x 'F' Brown inlets & 'E' White exhaust cams X30XE : 4 x 'G' Blue inlets & 'A' Green exhaust cams General Recommended setup : Change for 'G' blue inlet cams and keep existing 'A' green exhaust cams 'MSD' recommended setup: Change for 'G' blue inlet cams and change for 'E' white exhaust cams Claimed to add approx 15 bhp Courtney High Torque Cams : +15 bhp and costs £350 en what about injectoren en brandstofpomp?? |
|
| Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|