Sinds enkele weken rij ik weer trots rond in m'n "nieuwe" Calibra turbo. Echter, zoveel plezier heb ik er nog niet van gehad, integendeel

Af en toe vanuit het niets begint mijn auto te pruttelen en reageert niet meer op gasgeven en begint dan spontaan op 3 cylinders te lopen of slaat zelfs af. Injectoren laten reinigen en 2 nieuwe uit voorzorg geplaatst (omdat de auto 6 mnd had stilgestaan) maar probleem niet verholpen. Soms reageert de auto zoals je dat mag verwachten dus alles wat ik vroeg van de auto gaf ie ook, doch gisteren stond ik voor de stoplichten en begint ineens het toerental te stijgen naar rond de 2000 toeren en daarna sloeg de auto af toen ik het gaspedaal beroerde en was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen

Na enkele pogingen en een tijdje gewacht te hebben op de ANWB kon ik weer gewoon starten en geen problemen meer

Wel viel me op dat er een behoorlijke benzinelucht in de auto hing! Dit probleem, en het probleem dat de auto soms spontaan tijdens het rijden begint te pruttelen en geen of nauwelijks vermogen geeft heb ik nu al enkele weken, afwisselend met probleemloos rijden. Zou het kunnen zijn dat de LFR misschien in open stand blijft staan waardoor ie continue teveel benzine krijgt? Auto staat nu stil, heeft vandaag nog wel vrijwel probleemloos gereden naar mijn werk maar na opnieuw starten bij de garage waar mijn auto vandaag was voor APK kwam er gigantisch veel rook uit de uitlaten tot donkere pluimen aan toe

Dit nadat mijn katalisator was gerepareerd, want die bleek aan de bovenzijde gescheurd te zijn! Uitlaat is nu van voor tot achter helemaal in orde, maar waarschijnlijk door het soms behoorlijk onregelmatig lopen v/d motor geeft ie een veel te hoge CO2 uitstoot en dikke rookpluimen waardoor mijn Cali nu niet door de keuring komt. De turbo is voor zover ik weet helemaal in orde, maar zit nu toch wel met m'n handen in het haar. Is er iemand die ervaringen heeft met dit probleem, of weet wat het zou kunnen zijn?