Calibra Dream Team http://forum.calibradreamteam.nl/ |
|
C20LET opvoeren http://forum.calibradreamteam.nl/viewtopic.php?f=12&t=317 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Da P [ di 24 nov 2009, 21:30 ] |
Berichttitel: | C20LET opvoeren |
Dag allen, Ik zou willen weten hoe ik een C20LET het best opvoer tot 400 pk? Wat zijn de nodige aanpassingen zodat het betrouwbaar blijft? Andere turbo? Uitboren? Grotere injectoren? Aangezien mijn motor nu toch volledig open ligt kan ik het best dadelijk fatsoenlijk aanpakken. Groetjes Pieter |
Auteur: | Arjan Kuijper [ di 24 nov 2009, 22:34 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
Welk begrip in "betrouwbaar" bedoel je als je met 400 pk gaat rijden? Kan wel een lijstje neerzetten met aanpassingen maar het doet zeer in je portomonee en veel kilometers zul je niet maken met de motor alvorens deze aan revisie toe is. |
Auteur: | Da P [ wo 25 nov 2009, 08:22 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
Dag Arjan, Ja ik bedoel dus net met betrouwbaar of het mogelijk is dat er tot 400pk wordt opgevoerd en ook nog een deftig aantal kilometers mee kan gereden worden. In principe wordt de Calibra mijn weekend auto, dus zeker niet voor dagelijks verkeer, dus dat je minder kilometers er mee kunt gaan rijden lijkt me evident, maar lijkt 100000km je haalbaar tot aan volgende revisie? Dat het zeer gaat doen in de portomonee had ik al wel ingeschat ![]() Maar dat maakt me niet veel uit, stap voor stap wat uitgeven geeft op het einde een mooi geheel. Dus laat maar komen je lijstje ![]() |
Auteur: | opel4ever [ wo 25 nov 2009, 10:41 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
Misschien een idee om eens bij v-max die website te kijken dat het alleen maar al kost om 400 pk te krijgen laat staat nog het aanpassen van je blok daarvoor. even een idee: 2.0L Evo400 ab 8999,- Software o o o o Mapsensor o o o o LLK o o o Benzindruckregler o o Wastegatedose o o Nockenwellen o o Kolben o Stahlpleuel o Turbolader en niet te vergeten, nog de aanpassingen van het blok daarvoor. Persoonlijk denk ik dat je dan uitkomt op een 15000 euro en dan ben ik best magertjes geweest. Je 4x4 (sport bak) krijgt met 400 pk wel erg veelte voorduren, dus je zal een race 4x4 moeten hebben. Je koppelingsplaat zal een sterkere moeten zijn dus zo'n cintermetalen race koppeling deze zijn niet goedkoop. Kijk 300 tot 350 pk is nog wel redelijk te doen maar 400 pk is echt VEEL |
Auteur: | Da P [ wo 25 nov 2009, 16:02 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
Dag Armand! Ja de mannen van VMax! Zotte boel. Volgens mij ook zo duur dankzij een zware winstmarge? Nu op opel-forum.nl heb ik het volgende vernomen voor 400pk: 1. Een goed blok (of z20leh onderblok --> heeft al zuigerbodemkoeling) 2. Zuigers van JE op maat gemaakt eventueel 3. Setje H-profieldrijfstangen 4. Goede drijfstangbouten (geen zwarte arp's) 5. Zuigerbodemkoeling 6. LEH oliepomp en aanzuigbuis etc 7. Stalen vliegwiel + koppeling etc 8. Inlaatnokkenas C20XE 9. Programmeerbaar motormanagement systeem (DTA, MoTeC,...) 10. Cometic koppakking 11. Omgebouwde originele turbo (EDS) Een punt waar ik inderdaad niet aan gedacht heb is de 4x4-bak. Dat is wel zonde om die van mij te vervangen. Maar wat moet ik dan doen om aan een 340 à 350 pk aan de wielen te komen? Pieter |
Auteur: | Arjan Kuijper [ wo 25 nov 2009, 16:58 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
Ik wil bijna zeggen, "been there, done that". Ga er echt maar vanuit dat je dat geld kwijt bent. Die lijst is absoluut niet compleet, je moet er het nog in maken met alle materialen die er nog bij komen kijken. Vervolgens kom je nog een legio aan problemen tegen die ook opgelost/betaald moeten worden. En dan nogmaals moet ik erbij zeggen (wat ik eigenlijk tegen iedereen al een keer gezegd heb), je ziet wel eens wagens voorbij komen op forums/clubs die 400 pk of meer hebben. Na 1 of 2 jaar hoor je niks meer van die mensen en de wagens zie je al helemaal niet meer rijden. Dat zo al genoeg moeten zeggen. 1 van de weinige "projecten" waar ik echt van onder de indruk ben is de oude Calibra Turbo van Duncan Brouwer. Deze woont/woonde in Hellevoetssluis en werkte bij de opel dealer Den Hartog. Deze heeft enkele jaren rond gereden met een wagen die gewoon goed was. Wel vertelde hij mij dat hij al enkele verdeelbakken en achterassen kapot gereden heeft, ook deze schades horen erbij en lopen aardig in de kosten. Vandaar dat die 15.000 euro echt niet overdreven is. Ik kan trouwens wel eens kijken of ik hem kan bereiken, is al weer een hele tijd geleden. |
Auteur: | TurboPauluz [ wo 25 nov 2009, 19:00 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
@Arjan: Is dat toevallig diegene die ooit CTN member was en daarna in een dikke BMW is gaan rijden? Zag daar toendertijd ooit een filmpie van een tot in de puntjes gelikte en getunede Calibra inclusief geventileerde Porscheschijven etc.etc. Weet niet meer hoeveel pk die had, maar volgens mij was het over de 400 en reed een jaar of 8 geleden nog rond. Hij stopte ermee omdat z'n carrosserie krom begon te trekken ![]() @Da P: Zoals ik het inschat denk ik dat je gerust Armand's en Arjan's advies kan opvolgen. 400 pk is gewoon ziekelijk veel, tenzij je écht geld teveel hebt en om de zoveel kilometer 1 of meerdere (dure en aangepaste) onderdelen moet vervangen. Los daarvan is alles natuurlijk veel meer aan slijtage onderhevig, en daarvoor zijn Calibra onderdelen teveel waard. En dan bedoel ik het ook een beetje emotioneel gezien ![]() ![]() |
Auteur: | Arjan Kuijper [ wo 25 nov 2009, 20:13 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
Nee, dat is Frank Denker met een 3,2 V6 met NOS enz enz. Ik heb me laten evrtellen dat hij toendertijd 150.000 / 200.000 guldens kwijt was voor de volledige ombouw. Ik Belgische franken is dat ongeveer 1.000.000 frank Pieter ![]() |
Auteur: | TurboPauluz [ wo 25 nov 2009, 21:28 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
OOOOOO.MMMMMMM.GGGGGGGG ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Da P [ do 26 nov 2009, 08:19 ] |
Berichttitel: | Re: C20LET opvoeren |
Haha! @Arjan: Dat is inderdaad een hele hoop geld! Daarom dat ik mij "op voorhand" wil informeren! ![]() Misschien kunnen jullie me dan eens een wel haalbare opstelling uit de doeken doen? En hoeveel vermogen kan daar dan mee gehaald worden? Ter info, rijdt de wagen van Duncan nog rond, of is die ook in de soep gedraaid? @TurboPauluz: Nee, ik schaam me zeker niet voor de standaard 204pk, maar nu de blok toch open ligt wil ik er graag meer uit halen dan dat. En tegenwoordig komen veel wagens standaard van de fabriek al met vermogens rond de 200pk! Binnenkort kunnen we niet meer volgen, en dat willen we natuurlijk niet ![]() Aub een wel realistisch haalbare setup, goed voor de portemonee, en semi-gezond voor de wagen ![]() |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |