Calibra Dream Team http://forum.calibradreamteam.nl/ |
|
Nog maar een Calibra 4x4 Turbo *19-08: daar gaan we dan!* http://forum.calibradreamteam.nl/viewtopic.php?f=24&t=95 |
Pagina 1 van 8 |
Auteur: | opelkadetje [ ma 16 maart 2009, 05:07 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
lekker bezig zo te zien:D |
Auteur: | opel4ever [ ma 16 maart 2009, 06:22 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
pfff wat een gepuzzle allemaal, Maar gaaf joh, dat je dit allemaal gevonden krijgt petje af, en ga zo door. en waar blijven de cool pics ![]() welkom trouwens! |
Auteur: | InjectTheVenom [ di 17 maart 2009, 21:22 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
Cool pics moeten nog even wachten tot ik een paar leuke bij elkaar gezocht heb maar die komen er zeker nog ![]() Heb een paar prachtexemplaren van toen ik hem voor de eerste keer met een paar hele leuke spulletjes van het merk Autoglym verwend heb, bij een fotowedstrijd zouden ze toch redelijk hoge ogen moeten kunnen gooien. Inmiddels heb ik besloten dat ik het met de oliedruksensor lekker gemakkelijk ga doen, die komt op een verloopnippel welke ik bij een CNC freesbedrijf op maat laat maken. De verwachting is dat dit deze week nog voor elkaar komt zodat ik in het weekend de laatste loodjes kan voltooien en kijken of mijn brouwsel werkt. @opel4ever: heb je een bedradingsschema en een spanningszoeker of liever nog een multimeter ter beschikking dan is dat al de helft van het werk, de andere helft is meten en dus weten ![]() Ik heb echt mega veel geluk gehad dat de bij de meters meegeleverde voetjes zoals op de foto te zien is perfect tegen elkaar aan passen. Van hieruit was het veel meten, maken, knoeien, verwensingen er uit gooien omdat je helemaal overnieuw moet beginnen en uiteindelijk toch slagen, maarja dat heb je als je je iets op de hals haalt wat niet alledaags is. Ik had het eenvoudiger op kunnen lossen door een plat plastic plaatje te kopen maar dit ziet er natuurlijk beter en voor het ongetrainde oog mooi standaard uit. |
Auteur: | Arjan Kuijper [ do 19 maart 2009, 20:39 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
Hele mooie projectjes, zeker geen half werk ![]() Mooie boutjes ook, van welk materiaal heb je dat laten maken? |
Auteur: | InjectTheVenom [ do 19 maart 2009, 20:53 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
De boutjes heb ik uit zeskants stalen buis laten frezen. Geen idee hebbende hoe ver het in de oliepomp moet is het M14 x 1.5 mm gedeelte 22mm lang geworden zodat er altijd nog iets af gezaagd kan worden. Morgen moet ik alleen STRI nog even terugbellen want vandaag hebben ze niet op mijn door hen gevraagde mailtje gereageerd met de vraag welke sensordraad het druksignaal verzorgt ![]() |
Auteur: | InjectTheVenom [ vr 20 maart 2009, 21:02 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
Vandaag mailconversatie gevoerd maar slechts een paar dingen wijzer geworden... Op de standaard sensor zit slechts 1 draadje en die gaat naar het waarschuwingslampje in de tellerklok. Ik heb zo'n akelig gevoel dat ik deze niet zomaar aan kan sluiten op de signal output draad van de STRI sensor en ga er dan ook vanuit dat ik van de volgende draden de zwarte moet hebben die massa gaat maken zodra er (in het drukgevoelige weerstandje?) een bepaalde waarde overschreden word, tenzij die waardebepaling in het metertje zelf gebeurt Red - Supply Voltage (5Vdc) Black - Ground White - Signal Output Wire (output in Vdc ranging from 0.5 ~ 4.5Vdc.) |
Auteur: | InjectTheVenom [ zo 22 maart 2009, 16:42 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
Als je zelf aan het knutselen gaat kom je nog eens ergens achter. De oliedrukschakelaar kan zonder omhaal verwisseld worden voor een andere mits er uiteraard op het metertje ook een waarschuwingsfunctie aanwezig is (het lampje in de tellerklok doet nu namelijk niets meer). Bovenstaande verloopnippel + nieuwe sensor gemonteerd, stekker verbinden met het harnas, kabels zo ver mogelijk buiten het bereik van de aandrijfas weg gehangen met ty-raps, turbo kap los om een passende vacuümleiding los te halen en hier het T-stuk tussen te zetten, even een laatste controle waarbij bleek dat de boost sensor precies andersom moest komen te hangen, geheel van meters en behuizing op zijn plaats drukken en we kunnen gaan kijken of alles werkt. Groot was de vreugde toen bleek dat dit alleszins het geval was ![]() ![]() Ook maar even een videotje gedaan van zowel de meters als de turbotimer: http://www.youtube.com/watch?v=pIHG7eSfYK4 http://www.youtube.com/watch?v=8h7Fm5yLlTo Met excuses voor de Nokia kwaliteit ![]() |
Auteur: | ruud [ zo 22 maart 2009, 17:19 ] |
Berichttitel: | Re: Nog maar een Calibra 4x4 Turbo |
Poe-ee... zeker geen half werk!!! het ziet erg netjes uit! Ik ben benieuwd hoe het in het "echt" uit ziet ![]() |
Pagina 1 van 8 | Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |