Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 21 okt 2025, 15:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2009, 13:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
De wagen van Duncan heeft een tijdje te koop gestaan en is volgens mij in zijn geheel verkocht. Ook heb ik de losse motor voorbij zien komen laatst welke in goede conditie was dus inmiddels is de wagen zelf uit elkaar gehaald.

Wat goed haalbaar is is een 280 / 300 pk. Wat je nu zou kunnen doen als de motor er toch uit ligt is:

- Alle slijtage delen vernieuwen zoals pakkingen en keerringen.
- Nieuwe oliepomp origineel C2.0LET
- XE inlaat nokkeas
- ARP drijfstang bouten
- K26 turbo (eventueel ism. grotere 60mm inlaat)
- FMIC
- Chip

Het belangrijkste is om de motor eerst in nieuwstaat terug te brengen. Van hieruit heb je dan een goede basis om verder te gaan.

Ook zou je gelijk een DTA of KMS systeem kunnen monteren. Dit is wel een stuk duurder maar dan hoef je niet eerder keer om te programmeren als je iets veranderd aan de motor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2009, 13:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Dag Arjan,

Dank je voor de info.

Wat is hierna de volgende stap?
Ik dacht dat jij met je wagen toch al meer pk's hebt gehaald?
Ik besef nu goed dat 400pk niet meer haalbaar is aangezien
kost/betrouwbaarheid.

Maar een 310 à 320 pk zou ik toch willen halen.

Verder heb ik gelezen dat veel mensen een Garret Turbo systeem
verkiezen boven een K26? Klopt dit? Of heb je daar andere ervaringen
mee?

Een intercooler heb ik ook al liggen.

Een programmeerbare MMS komt er zowiezo op omdat ik hier al goede
ervaringen mee heb opgedaan. De mogelijkheden worden dan oneindig.
Liefst van al een MoTeC, maar zeer prijzig. En anders een DTA of een
MegaSquirt.

Groetjes Pieter

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2009, 16:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
Ik heb ook veel goede dingen gehoord over een KMS systeem van Kronenburg Motorsport in Geldrop. Echter zelf geen ervaring mee.

Wat de turbo betreft, ik heb er zelf 4 Garrett's op gehad en zijn allemaal stuk gelopen. Als het werkt is het fenomenaal 8-) Als het dus niet goed werkt val je van het ene in het andere probleem.
Wat is van het Garrett turbosysteem absoluut niet snap is dat bij 50% van de gebruikers alles probleemloos verloopt, en de andere helft niks als gezeik heeft met dit systeem. Op mijn wagen werkte het niet en weet nog steeds niet waarom.

Mocht je evengoed interesse hebben, in het te koop aangeboden gedeelte hier op het forum verkoop ik dus nagenoeg een nieuwe Garrett turbo met spruitstuk en alle aanbouwdelen zoas hij er bij mij opgezeten heeft. Dit is dus plug and play qua opbouwen van deze turbo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2009, 18:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Ja het KMS systeem ken ik, maar totaal geen ervaring, noch
verhalen over gehoord. Maar goed, een MegaSquirt systeem kost
slechts een 300€! Het enige nadeel is dat het enkel batch-injectie
levert! Dus de injectoren worden per twee aangestuurd. Het is dus
niet perfect sequentieel. Een MoTeC kost al snel 2900€, dan heb je
nog een kabel nodig, een breedband lambda, etc.

Terug on topic.

Ik hou zeker het idee van je Garrett in het achterhoofd. Maar zijn
er dan wel Calibra's die goed met een Garrett systeem rijden? Of
heb je het met die 50% op niet-Calibra wagens?

En heb je enig idee wat te doen om naar die 310 à 320 pk te geraken?
Heeft uitboren zin? De inlaatcollector bewerken? Ander uitlaatsysteem?
Verstelbaar nokkenas-systeem aan te sluiten op het MMS?

Groetjes P!

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2009, 19:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 18:45
Berichten: 644
Woonplaats: Veghel
Ik weet dat er bepaalde garrett types zijn die gewoon niet goed zijn op een c20let.

Houd het simpel en ga voor een k26, dan met fase 3.5 van eds en je zit bij een goed gezond blok op 330 a 350 pk, wil je daar nog boven gaan zitten, dan reken maar op 500 euro per pk ofzo hahahah


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009, 00:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Arjan & Armand,

als ik dat vermogen haal is het perfect :-)
Heb wat gekeken op de EDS-site, maareuhhh, mijn duits niet zo goed zijn :oops:

Als ik het goed begrijp is het als volgt:

- Turbo: KKK-K26 of KKK-K29 (Heeft iemand hier technische details van?)
- Grote intercooler
- Bosch bougies F6DTC
- Aanpassing motronic (wordt deze gechipt, daar staat niets bij ?) --> MAP-sensor kalibreren (wat bedoelen ze hier? een andere steken voor hogere drukken?)
- Versterkte drijfstangbouten
- Hogedruk brandstofpomp

Denken jullie dat er nog zaken zijn die ik moet versterken voor 330pk?

Ik vind het ook vreemd dat er geen lage compressiezuigers, stalen drijfstangen
en bodemkoeling worden geplaatst. Dit lijkt op sommige fora standaard bij het
zwaar opvoeren van de motor... Verder heb ik al gelezen van een meerlagige
versterkte koppaking.

Ik kom er precies niet goed uit wat nu net moet gebeuren.

Groetjes Pieter

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009, 11:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
hahahah wat een verhalen jongens
nou ik ken nog een leuke hier in vriezeveen
dhz van niels daar staat een zwarte calibra die moet 700 pk gaan halen hhhhh
als ik het zo hoor hier van julie dan trekt hij dus zo,n beetje zn kofferbak op de voorstoelen als hij klaar is
ikzelf heb geen reet verstand van tunen,is ook niet wat mij intereseerd eigenlijk
maar dat bedrag van 2 ton in guldens is toch echt wel heel bizar hoorr hahahah
maar zoals gezegt ik ben benieuwd hoe dat met die 700 pk af gaat lopen ,,,als hij eindelijk eens afgebouwd word :mrgreen:
en hij kan maar 1500 kilometer echt top racen dan is hij weer aan revisie toe
nou leuk zeg 3 a 4 keer tanken en je kan weer ettelijke duizenden euros spenderen aan zo,n wagen
nee dan liever origineel hihihi

en als de caroserie kromtrekt dan las je toch 2 h balken eronder,kan ie best hebben met zoveel pk,s :liar: :mrgreen:

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009, 11:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48
Berichten: 70
Woonplaats: München
Hé Peter,

Ja inderdaad een hele bezigheid ja, tunen is een hobby op zich denk ik.
En je moet er veel tijd, tegenslagen en geld voor over hebben. 700pk lijkt
me nu echt wel heel veel om als baanwagen te gaan gebruiken.

Iemand nog suggesties, opmerkingen op mijn vorige post?

Groetjes Pieter

_________________
Form is only temporary, class is forever!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009, 11:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
Da P schreef:
Hé Peter,

Ja inderdaad een hele bezigheid ja, tunen is een hobby op zich denk ik.
En je moet er veel tijd, tegenslagen en geld voor over hebben. 700pk lijkt
me nu echt wel heel veel om als baanwagen te gaan gebruiken.

Iemand nog suggesties, opmerkingen op mijn vorige post?

Groetjes Pieter


ja man ,maar alles kost veel geld
dat is met elke hobby zo
het lijkt me wel waanzinig hoor al die pk,s
maar zo standaard ben ik al tevreden hoor
maar ik hoop dat je het successvol zal afronden en zonder teveel problemen
groetjes ;)

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C20LET opvoeren
BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009, 21:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 dec 2008, 20:40
Berichten: 31
Hi,

Je kan hem qua motorisch tunen alleen best goedkoop houden(4 a 6000euro)
Alleen net wat Armand zij de 4*4 gaat het niet redden met enorme vermogens.
Als je denkt ik ga er het maximale eruithalen is de max denk ik wel rond de 350pk.
Dat valt te halen met een GT2876R. Met een kant en klare spruitstuk ervoor (ebay heeft alternatiewven ervoor samen met MTECH enz) Benzinedruk (peirburg bezninepomp) Alle slangen en pakkingen voor de turbo. een 4inch uitlaatsysteem vanaf de downpipe zonder kat.. intercooler. (houd hierbij wel rekening mee dat je weinig ruimte hebt als je een airco hebt en de spruitstuk(hertengewei) turbo ietwat groter gaat worden. ECU remapping. Waste gate actuator. En dan te bedenken dat de turbo wel tot 460 pk belast kan worden stel je het aardig veilig af. Haal geen bullseye turbo s258!! Je draait bijna alles aan gort!! Moet wel zeggen met een standaart turbo valt wel 300PK eruit te halen valt alleen de nadeel vind ik persoonlijk dat het na 5500RPM niet veel meer doet.

GT2876R = EUR 805,57 EX verzenden (wel nieuw)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/REAL-GAR ... ccessories

spruitstuk = aangepast en al in het ergste geval MAX 900euro

aangepaste downpipe inclusief uitlaatsysteem laten maken = ergste geval 1000euro.

intercooler + buizen inclusief montage = 800euro

pierburg benzinepomp = 225euro (bij mtech)

Remappen = 1600euro Dbilas motorsports

En dan ben je er wel ongeverr :D
Een goede aanpak vereist geld :D
En dit dan meestal zonder montage dus reken er maar zo een 2000euro in de ergste geval erbij. misschien nog wat dingetjes vergeten maar schiet me zo nu dan niets te binnen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling