Gisteren begonnen om het huidige motorblok te wisselen voor een blok met 96.000km op de teller. Mijn opgevoerde motor gaat buiten de wagen om perfect gemaakt worden maar daarover later.
Dus wagen op de brug gezet en begonnen om de spullen te demonteren. Luchtfilter eraf, turbo eraf, je kent het wel

Vervolgens de dikke koelslang radiator eraf (onder je ontsteking) en daar ging het helemaal mis

De slang schoot los en ik raakte met mijn duim iets onder de onsteking, vermoedelijk een uitstekend deel van de zwarte kap over je verdeler. Gevolg, snee van 2cm in m'n duim, tot op het bot. Ik kon zeker een halve cm van m'n witte botje zien zitten. En omdat het recht bovenop de duim is waar ook je strekpezen lopen waren deze dus ook helemaal door... Sja, wat doe je dan? Dus handdoekje eromheen en Ruud maar even gebeld om mij naar het ziekenhuis te brengen

Eenmaal aangekomen gelijk onder het mes. De operatie duurde een uur maar de pees is vervangen voor een permanente blauwe draad en de wond is gehecht. M'n duim en helft onderarm zit nu in het gips en kan voorlopig dus niks meer doen.
Morgen terug naar het ziekenhuis om de wond te laten bekijken en zal dan wel opnieuw in het gips of kunststof worden gezet aldus de dokter. Al met al gaat dit grapje enkele weken duren.