Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu ma 10 nov 2025, 00:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009, 19:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Heeft iemand ervaring met luchtfilters en koude lucht toevoer. Dus een aparte buis die aan je luchtfilter zit om koude lucht van buitenaf aan te zuigen.

Ik zit erover te denken om zo'n filter volgend jaar aan te schaffen voor mijn Calibra V6.

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009, 09:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 18:45
Berichten: 644
Woonplaats: Veghel
Nee,

Misschien dat je op v6 site moet kijken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009, 16:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
:text-search: :text-google:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2009, 11:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 dec 2009, 15:26
Berichten: 6
Woonplaats: Stadskanaal
hey
ik weet niet of je het al gelukt is met je luchtfilter
maar ik heb zelf een luchtfilter met een hitteschild met daarvoor een luchtslang die vanaf de gril naar de luchtfilter loopt.zorg ervoor dat deze 10cm voor de luchtfilter is.Bij mijn 8klepper
werk dit perfect.zo'n slang kan je bij de tuningwinkel kopen.http://img704.imageshack.us/i/24122009298.jpg/Misg heb je wat aan deze informatie
fijne feestdagen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 10:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
volgens mij maakt het eigenlijk niks uit
origineel komt het ook vanuit het binnenbord of zo ver mogenlijk voor bij de caroserie vandaan
kouder is de lucht niet :shock:

tenzij je een intercooler gaat aansluiten voor je luchtfilter zoals turbo
dan koelt de lucht meer af dan de aangezogen buitenlucht
voor het in de motor komt :)

wel moet er dan en filter off gaas voor de aanzuigbuis vd interkoeller
anders raakt hij verstopt met de aangezogen rommel ;)

een originele turbo interkoeler vind je al voor 20 euro op internet :dance:

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009, 23:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 nov 2009, 00:54
Berichten: 38
Woonplaats: estepona, costa del sol, spanje
hoi

ik zelf heb de luchtbox achter t zijscherm/bumber weggehaaldt, en een zelfde diameter slang vanaf orgineel luchtfilter naar beneden achter bumber gebogen terhoogte van sleep oog let wel in de bocht wat gaatjes te hebben om water weg te filteren als t regent , maar als t goed is zit dat ook in de filter behuizing, hierbij een leuke link


http://www.v6calibra.net/tuning/v6_calibra_tuning.htm

:roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 11:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
ok mooi

maar wat is nu eigenlijk de meerwaarde?
is het merkbaar?
dan zou je in de winter ook merken moetten dat je meer power hebt dan zomer,s

na dat merkte ik vroeger wel met mn zundappje iets dat hij swinters iets sneller ging
maar met een auto??

ik weet eigenlijk niet of het zoveel gaat helpen
openluchtfilter schijnt te helpen maar ik heb daar ok geen ervaring in hoor
mischien kan iemand met meer info wat toevoegen hierover?

ok koude lucht is compacter dur meer zuurstof in dezelfde volume
maar merk je dat als je vor je luchtfilter extra gaat afkoellen?

de link van jou zegt 2 tot 5 pk meer voor een standard v6 motor
ik ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft
en is het de moeite om te maken als je maar 1 of max 5 pk meer krijgt?

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 14:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 nov 2009, 00:54
Berichten: 38
Woonplaats: estepona, costa del sol, spanje
tja die 2 tot 5 pk merk je niet zo veel van ,maar wat wel merkbaar is ,is dat de reactie op gas tijdens accelereren sneller reaggeert want vooral v6 heeft nijging bij standaard filter een lage terugval te hebben , die ik nu niet meer heb , de volgende stap wordt trouwens knok assen van 3.0 v6 van omega erin , tja dat is zeker merkbaar :mrgreen:
ook allemaal op dezelfde link terug te vinden.

en ja of t nou zomer of winter is heeft enige invloedt .! zeg er wel bij alles beter dan lucht van binnenuit want als de v6 warm is loopt dat al snel tegen 95 graden en die temperatuur wil je niet t blok inzuigen. dus hoe je t ook bekijkt buitenlucht is altyd kouder!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 15:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
ok
ja ik heb ook v6 gehad maar trekken als een beest een automaat
maar als jehet voor het filter wilt koellen dan zou ik toch en klein opel interkoelertje inbouwen
die voor het luchtfilter komt en geplaatst word voor de standaard koeller
dan maakt de rijwind de interkoeller kouder en dus ook de ingezogen lucht ,voordat het het luchtfilter berijkt
en wel proberen alles zo airodinamisch te maken zodat de lucht in soepele bochten begeleid word
elk hoekje enz houd de luchtstroom op
en geeft verlies
een gelaste aanzuigbuis mooi gebogen en dan naar het luchtfilter is het mooiste
of turbointerkoelerslangen aanpassen zodat het ook moooi met ongeknikte bochten gemonteerd is
hoe makkelijker de lucht erdoor vloeit hoe meer rendement
zo ook word de inlaatventurie vaak gepolijst dat geeft ook een betere luchtstroom
en meer rendement

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 20:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 dec 2009, 15:26
Berichten: 6
Woonplaats: Stadskanaal
nog even terug te komen op de koude lucht toevoer
de calibra's hebben vaak dat het erg warm kan worden onder de motorkap als je dan je orginele luchtfilter met bak verwijderd voor een openluchtfilter zal hij de warme lucht van de motor aanzuigen wat ten nadelen komt terwijl je met je openlucht filter juist betere prestatie wil bereiken en natuurlijk een mooier geluid ;) .vandaar ook mijn opmerking over hoe ik het opgelost heb.Zo wordt bij mij de warme lucht afgeschermd en koude lucht aangezogen van de rijwind in plaats van de warmte onder kap.

greets,
jochem


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling