Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu ma 10 nov 2025, 00:30

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009, 21:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
Laat ik m'n duitse helm maar in m'n broek houden dan :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009, 23:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
ja das nie zo mooi
mischien van landbouwplastic een grote overkapping maken met panlatten?
zodat je als ware een kleine ruimte creeer die warm is?
een ruimte in de schuur welteverstaan :) :violin:

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009, 00:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
De enige manier is echt uitboren ben ik bang.

Maar als ik heel eerlijk mag zijn, welke draadeind is afgebroken? Want er rijden zoveel mensen (waaronder ikzelf) die een enkele gebroken tapeind gewoon hebben laten zitten en absoluut niet lekt. Dus een hele grote ramp is het niet. Tenzij er 2 of 3 langs elkaar afgebroken zijn, dan is het een ander verhaal.

Maar wil je er persee een nieuwe in dan is uitboren de enige optie. En dat is geen pretje als alles ingebouwd zit :think:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009, 20:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
Het is het tapeind linksonder in de hoek naast het thermostaathuis (helemaal tot in het blok afgebroken), en het tapeind bovenste rij in het midden (steekt nog een stukkie uit, half afgebroken). Die bovenste tap waren we mee bezig om hem eruit te draaien maar ging steeds zwaarder, tot het echt niet meer ging. Uiteindelijk brak die voor de helft af en daarna echt geen enkele beweging meer in te krijgen. Ik schat dat die nog met slechts 4 of 5 slagen in het blok zit. :( De optie om het zo te laten zoals het is heb ik overwogen, ware het niet dat op de uitlaatspruitpakking en op het blok sporen zaten van lekkage (bij die tap linksonder) De kans op kromtrekken v/h spruitstuk op die plek is natuurlijk ook aanwezig lijkt mij, zeker met die hitte :think:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 dec 2009, 18:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
Vandaag geprobeerd om de afgebroken tappen er met linkse tappen uit te krijgen, maar helaas....muur en muurvast en te weinig ruimte :( Dus dat werd toch opboren. Eerst verder naar 5, 5.5 etc. tot 7. En......de tap boven is er zeer goed uitgekomen met 6 mm boor :D Daarna kon ik het restand er netjes uittikken en ik moet zeggen: Het tapdraad ziet er best nog netjes uit! De tap die linksonder zat ging wat moeilijker, en daar is het uiteindelijk gelukt om hem voor een gedeelte op te boren tot 7 mm waardoor je zou zeggen dat het laatste restant er nu tijdens het tappen uitkomt. Motorsteun al verwijderd voor ruimte, maar ondanks dat komt nu het volgende probleem: Ruimtegebrek om knap te tappen! :think: Het lijkt mij dat daar wel verlengstukken voor zijn zodat je ruimte hebt om knap te tappen? Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Het blok er weer uithalen is geen optie meer natuurlijk :naughty: Of bestaat er ook zoiets als een soort vuisttap waardoor je met weinig ruimte toch knap kan tappen? :think:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 12:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 26 nov 2008, 17:22
Berichten: 407
Woonplaats: America
Probeer eens een verlengstuk van een doppendoos, weet zo niet meer welke .
Maar heb het zo wel eens gedaan.
Greetsssssssssssss Wil

_________________
Zafira A OPC
Calibra 8V Lexmaul getuned


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 12:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
Thanks Wil :D

De pest is dat die tap een rotmaat heeft om een dop op te zetten. Het is 5.5 maar die maat pakt ie dus net niet. 5 te klein, 6 te groot dus die zou het moeten zijn zou je zeggen. :shock: En hem erop slaan durf ik niet aan omdat ie dan hoogstwaarschijnlijk vast komt te zitten...en het is geleend spul uit de garage dus ben extra voorzichtig :oops: Ik zat zelf te denken aan een soort van vuisttap/handtap zonder lange uitstekende delen om te tappen ivm het ruimtegebrek bij het blok, maar weet dus niet zeker of zoiets bestaat en of je dan genoeg kracht zou kunnen zetten om te tappen :think:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 16:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
tja ik zou de slangen demonteren en de motorsteun losmaken bij de distributieriem
dan kan je de motor iets opkrikken omhoog met een blok hout onder de carterpan
voorzichtig krikken niet de boel in mekaar drukken
dan kan je er denk ik toch wel bij komen :P

beter iets meer werk ,dan iets stuk maken dat op een andere manier wel los had kunnen komen ;)

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 19:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 sep 2009, 19:29
Berichten: 238
Woonplaats: Den Helder
Thanks Peter,

Ik was vandaag al in een zaak waar ze idd van die zgn. handtappen hebben waardoor je met betrekkelijk weinig ruimte toch "je draai" kan maken..ik had gister de motorsteun bij de distributie ook al los en het blok iets opgekrikt onder de carterpan, maar toch kon ik niet tappen :? Ga het dus komende zondag toch maar proberen met die zgn. handtap, hiermee moet het lukken lijkt mij :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009, 10:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 26 nov 2008, 17:22
Berichten: 407
Woonplaats: America
De bovenkant van de tap is toch vierkant ?
Ik bedoel dus het verlengstuk , geen dop .
Verlengstuk is vierkant , dus verlengstuk op de tap
en dan het wringijzer op het verlengstuk .
Greetssssssssssssssssss Wil

_________________
Zafira A OPC
Calibra 8V Lexmaul getuned


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling