Ik ben zeer benieuwd naar je Calibra. Maar nog meer in wat verdere details over de setup van je MoTeC systeem. Heb je deze zelf geinstalleerd en afgesteld? Kan je hier wat verdere uitleg over geven? Of misschien een topic openen onder projecten of motortuning...
Groetjes Pieter!
ik heb deze laten instaleren en afstellen door ddv motorsport.
ik heb geluk gehad dat ik deze motec voor een mooi prijsje heb kunnen kopen.
motec en opel stappenmotor gaan niet samen,toerenteller werkte ook niet. het grootste nadeel was dat deze motor te zenuwachtig was. stad en met het verkeer mee was gewoon een ramp!
deze was de setup van de motor:
motor volledig gereveseert. uitgewogen en gebalanceerd arp drijfstangbouten kleppen onder andere hoek laten slijpen mechanische klepstoters 252° nokkenassen cilinderkop extra gevlakt en een sper in de versnellingsbak
motor heeft nu 40000km
oja had nog tb's klaarliggen maar heb het project afgeblazen.was het beu.
ik denk het grootste probleem is om iemand te zoeken die motec degelijk kan afstellen. ik ben nog altijd opzoek, toekomstplan is om misschien de motec in de cali te plaatsen
als je nog iets wil weten vraag het maar
@Maurice89: kijken tussen projecten
Laatst bijgewerkt door lemans op za 02 jan 2010, 20:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Geregistreerd: di 23 jun 2009, 08:48 Berichten: 70 Woonplaats: München
Chris!
Dus je Turbo-motor met de MoTeC ga je niet meer gebruiken? Ik heb voor mijn eindwerk een MoTeC M400 + ADL2 op een Megane afgesteld. Zeer leuk project moet ik zeggen MoTeC is inderdaad wel vrij complex om alle parameters goed te krijgen. Ik hoop ooit (als de centen het toelaten) ook men eigen MoTeC te kunnen bemachtigen. Maar natuurlijk staat er bijna nooit een tweedehands ter beschikking. En nieuwprijs is 2700€ geloof ik.
Je zegt dat de stappenmotor niet samengaat, is er geen mogelijkheid er een andere op te monteren? De stationairloop is inderdaad best moeilijk met de PID-regeling.
Ja verder zou ik graag qua setup weten welke sensoren je gebruikt hebt, of je de originele hebt behouden. Welke voor kruk en welke voor nokkenas (Ref/Sync)? De verdeler is vervangen door een DIS-systeem? Is dit plug&play of komt daar veel bij kijken?
Misschien is de motor zo zenuwachtig omdat het niet optimaal is afgesteld? Ik wil geen kritiek geven op jouw tuner, maar er zijn toch vele geslaagde projecten met MoTeC...
Hier een filmpje van wat beelden van mijn project. Het gaat hier over een atmosferische motor. Geen turbo, ik heb nog geen ervaring met het afstellen van een turbo, kan niet wachten om hierrond ooit een projectje te doen. Misschien eerst starten met de MegaSquirt.
Ik ben zeer benieuwd naar je Calibra. Maar nog meer in wat verdere details over de setup van je MoTeC systeem. Heb je deze zelf geinstalleerd en afgesteld? Kan je hier wat verdere uitleg over geven? Of misschien een topic openen onder projecten of motortuning...
Groetjes Pieter!
ik heb deze laten instaleren en afstellen door ddv motorsport.
ik heb geluk gehad dat ik deze motec voor een mooi prijsje heb kunnen kopen.
motec en opel stappenmotor gaan niet samen,toerenteller werkte ook niet. het grootste nadeel was dat deze motor te zenuwachtig was. stad en met het verkeer mee was gewoon een ramp!
deze was de setup van de motor:
motor volledig gereveseert. uitgewogen en gebalanceerd arp drijfstangbouten kleppen onder andere hoek laten slijpen mechanische klepstoters 252° nokkenassen cilinderkop extra gevlakt en een sper in de versnellingsbak
motor heeft nu 40000km
oja had nog tb's klaarliggen maar heb het project afgeblazen.was het beu.
ik denk het grootste probleem is om iemand te zoeken die motec degelijk kan afstellen. ik ben nog altijd opzoek, toekomstplan is om misschien de motec in de cali te plaatsen
als je nog iets wil weten vraag het maar
@Maurice89: kijken tussen projecten
_________________ Form is only temporary, class is forever!
mijn astra word terug origineel gezet (zover het gaat) en word verkocht +alle onderdelen. behalve motec +onsteking en sensors. de bedoeling is om ooit de motec in de cali te plaatsen (turbo) ben nog altijd rond aan het kijken wie deze degelijk kan afstellen. het zou best kunnen dat het aan de tuner ligt. ik heb met dta ook gereden en de motor was toen ook zenuwachtig. tenzij de tuner geen van bijde degelijk kan afstellen zou het aan de afstelling liggen.
voor de rest zijn alle sensors origineel,ze zijn verder gegaan op de krukas sensor. i.v.m.de stappenmotor-zoveel verstand heb ik er niet van,heb geen zin om op mijn eigen motor te experimenteren.heeft me een bom geld gekost.
als jij moest weten die motec degelijk kan afstellen,laat je het me maar weten.
over de prijs tja,bij kempower bijna 3000€. ik heb die van mij kunnen kopen voor 750€(kerel was het toen beu,motor kwam van kempower en was vastgelopen!)
grtz.
Da P schreef:
Chris!
Dus je Turbo-motor met de MoTeC ga je niet meer gebruiken? Ik heb voor mijn eindwerk een MoTeC M400 + ADL2 op een Megane afgesteld. Zeer leuk project moet ik zeggen MoTeC is inderdaad wel vrij complex om alle parameters goed te krijgen. Ik hoop ooit (als de centen het toelaten) ook men eigen MoTeC te kunnen bemachtigen. Maar natuurlijk staat er bijna nooit een tweedehands ter beschikking. En nieuwprijs is 2700€ geloof ik.
Je zegt dat de stappenmotor niet samengaat, is er geen mogelijkheid er een andere op te monteren? De stationairloop is inderdaad best moeilijk met de PID-regeling.
Ja verder zou ik graag qua setup weten welke sensoren je gebruikt hebt, of je de originele hebt behouden. Welke voor kruk en welke voor nokkenas (Ref/Sync)? De verdeler is vervangen door een DIS-systeem? Is dit plug&play of komt daar veel bij kijken?
Misschien is de motor zo zenuwachtig omdat het niet optimaal is afgesteld? Ik wil geen kritiek geven op jouw tuner, maar er zijn toch vele geslaagde projecten met MoTeC...
Hier een filmpje van wat beelden van mijn project. Het gaat hier over een atmosferische motor. Geen turbo, ik heb nog geen ervaring met het afstellen van een turbo, kan niet wachten om hierrond ooit een projectje te doen. Misschien eerst starten met de MegaSquirt.
Ik ben zeer benieuwd naar je Calibra. Maar nog meer in wat verdere details over de setup van je MoTeC systeem. Heb je deze zelf geinstalleerd en afgesteld? Kan je hier wat verdere uitleg over geven? Of misschien een topic openen onder projecten of motortuning...
Groetjes Pieter!
ik heb deze laten instaleren en afstellen door ddv motorsport.
ik heb geluk gehad dat ik deze motec voor een mooi prijsje heb kunnen kopen.
motec en opel stappenmotor gaan niet samen,toerenteller werkte ook niet. het grootste nadeel was dat deze motor te zenuwachtig was. stad en met het verkeer mee was gewoon een ramp!
deze was de setup van de motor:
motor volledig gereveseert. uitgewogen en gebalanceerd arp drijfstangbouten kleppen onder andere hoek laten slijpen mechanische klepstoters 252° nokkenassen cilinderkop extra gevlakt en een sper in de versnellingsbak
motor heeft nu 40000km
oja had nog tb's klaarliggen maar heb het project afgeblazen.was het beu.
ik denk het grootste probleem is om iemand te zoeken die motec degelijk kan afstellen. ik ben nog altijd opzoek, toekomstplan is om misschien de motec in de cali te plaatsen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum