Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu ma 10 nov 2025, 00:34

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010, 14:20 
Offline

Geregistreerd: di 04 aug 2009, 16:10
Berichten: 49
De Turbo mag helaas nieuwe remschijven, 4 stuks.
Maar zijn de Remschrijven van een 2,5 V6 hetzelfde als van een Turbo ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010, 14:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Volgens mij wel, maar Arjan weet het wel zeker ;)

Maar als je toch nieuwe moet, kan je er beter meteen Girling op zetten :P

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010, 19:07 
Offline

Geregistreerd: di 04 aug 2009, 16:10
Berichten: 49
pSi schreef:
Volgens mij wel, maar Arjan weet het wel zeker ;)

Maar als je toch nieuwe moet, kan je er beter meteen Girling op zetten :P


Hoorde dat 4 nieuwe erg prijzig is, en zag er 4 staan op Marktplaats !
Dus dacht ... héé haha :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 20:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Tja remschijven (voor/achter) + girling klauwen zal je ongeveer 400-500 euro kosten. En dan moeten er nog nieuwe remblokjes in, dus dan zit je rond de 600-700 euro.

Als ik me niet vergis, maar dan heb je wel een dik remsysteem ;)

Meteen stalen remleidingen erop van 95 euro :dance:

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 04 sep 2009, 16:44
Berichten: 498
Woonplaats: enschede
pSi schreef:
Tja remschijven (voor/achter) + girling klauwen zal je ongeveer 400-500 euro kosten. En dan moeten er nog nieuwe remblokjes in, dus dan zit je rond de 600-700 euro.

Als ik me niet vergis, maar dan heb je wel een dik remsysteem ;)

Meteen stalen remleidingen erop van 95 euro :dance:


ik moet het nakijken maar ik dacht toch dat turbo net iets grotere remschijven had voor
dan v 6

_________________
opelfan van voornamelijk calibra en ascona c
c20let driver


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 13:20 
Offline

Geregistreerd: di 04 aug 2009, 16:10
Berichten: 49
pSi schreef:
Tja remschijven (voor/achter) + girling klauwen zal je ongeveer 400-500 euro kosten. En dan moeten er nog nieuwe remblokjes in, dus dan zit je rond de 600-700 euro.

Als ik me niet vergis, maar dan heb je wel een dik remsysteem ;)

Meteen stalen remleidingen erop van 95 euro :dance:


Dat is een flink prijskaartje.

Ik kon namelijk nu 2 nieuwe Remschrijven krijgen (van V6) voor leuke prijs !
Remblokjes waren nog wel goed (zei APK keurder).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 13:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan 2010, 23:50
Berichten: 85
Woonplaats: woerden
v6 en turbo schijven en blokken zijn uitwisselbaar

grtz bjorn

_________________
Calibra Team Nederland lid


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 15:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009, 12:45
Berichten: 411
Ambertje_ schreef:
pSi schreef:
Tja remschijven (voor/achter) + girling klauwen zal je ongeveer 400-500 euro kosten. En dan moeten er nog nieuwe remblokjes in, dus dan zit je rond de 600-700 euro.

Als ik me niet vergis, maar dan heb je wel een dik remsysteem ;)

Meteen stalen remleidingen erop van 95 euro :dance:


Dat is een flink prijskaartje.

Ik kon namelijk nu 2 nieuwe Remschrijven krijgen (van V6) voor leuke prijs !
Remblokjes waren nog wel goed (zei APK keurder).


Dat klopt, alleen als je je Turbo wat sneller gaat maken zijn goede remmen wel nodig. Volgens kenners :whistle: is een girling remsysteem dan ook wel echt nodig. Ik heb deze er ook opgezet en kan toch wel aanzienlijk beter remgedrag merken.

_________________
Greets,

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 15:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 23:31
Berichten: 1364
Woonplaats: Grathem / Nederweert
V6 schijven zijn absoluut niet altijd uitwisselbaar. Er kan een verschil zitten in de naaf diameter waardoor de schijf niet op je naaf gaat passen.

Mijn advies is ook om gelijk wat grotere remmen te monteren aan de voorzijde, de originele zijn lang niet genoeg bij een beetje sportief gebruik. Girling (goedkoopste) of OPC zijn de beste oplossingen. En idd gelijk met een setje stalen remleidingen om het hele remmenwerk gelijk klaar te maken ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remschrijven Turbo
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010, 01:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2008, 18:45
Berichten: 644
Woonplaats: Veghel
en dan niet te vergeten dan je de eerste versie turbo remmen hebt en de vervolg versie,

Met andere woorden de 284 mm of de 288 mm schijf grootte.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling