Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu za 19 apr 2025, 23:10

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 jan 2009, 22:33 

Vrijdag (morgen) is het zover. Eindelijk kan ik de wagen ophalen van de spuiter. Zodra alles weer een beetje gemonteerd is zal ik weer wat fotos posten ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009, 12:24 

foto's!!!!! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009, 14:41 

Ik moet eerst nog bouwen maar ben momenteel met andere dingen bezig.
Tevens moet de wagen alsnog weg gebracht worden om een nieuw stukje in te lassen bij de benzine-vulpijp en daar is vandaag pas het nieuwe rubber voor binnen gekomen... Al met al gaat het dus nog even duren...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009, 16:56 

ben erg benieuwd :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 maart 2009, 17:21 

25 maart wordt de tankvulpijp gelast en kan het definitieve opbouwen beginnen ;)
Heb er al wel een stukje mee gereden en dat voelt toch wel weer heel erg lekker :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 maart 2009, 22:41 

Op deze mooie lentedag komen ook de Calibra kriebels weer naar boven en ben ik weer begonnen aan wat nieuwe dingen.

Allereerst is het begin gemaakt om de standaart benzinepomp te vervangen voor een grotere Pierburg pomp. Uiteraard gelijk een nieuw filtertje en alles weer mooi in de lak gezet 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het eindresultaat:

Afbeelding

Ook ben ik met wat audio begonnen en wilde toch echt iets aparts:

Afbeelding

Afbeelding

Hoe alles gemonteerd gaat worden en welke kleur het gaat krijgen zal zeer binnenkort duidelijk worden 8-) Welke speakers erin komen ben ik nog niet over uit. Dit projectje zal ik later posten in audio tuning hier op het forum ;)

Op het vorige forum stonden al fotos van mijn (toendertijd) laatste aanschaf voor de wagen. Namelijk:

Afbeelding

Afbeelding

En hier dan eindelijk het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het dan weer even voor vandaag. Wat er nu nog moet gebeuren is het plaatsen van het gaas in de voorbumper (en deze samen met de achterbumper nog netjes afhangen), het plaatsen van een grotere EDS inlaat (fotos volgen), het afbouwen van de achterbak (jaja, dit jaar eindelijk helemaal bekleed...... hoop ik), de deurbakken in de voorpanelen en het monteren van 1 nieuwe composet en 1 set goede kickbass speakers en ten slotte moet de wagen goed afgesteld worden door Ron Schmitz maar moet daar nog even contact mee opnemen.

Het toekomstplan is nog steeds het monteren van een andere turbo. Contact met de mogelijke leverancier is al gelegd maar details hierover volgen nog 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 29 maart 2009, 15:34 

De achterbak is inmiddels leeg gehaad en ik ben begonnen om alles netjes te bekleden.

De deurbakken zitten na wat werk eindelijk gemonteerd op de deurpanelen. Echter zitten er 3 bevestigingspunten in de weg waardoor het deurpaneel en niet meer op past, hier moet ik nog even een oplossing voor zoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 29 maart 2009, 18:08 

wauw, dat ziet er veel belovend uit! ik ben benieuwd naar het eindresultaat ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009, 10:55 

Mooi man ;) Wat ik zou doen om het pas echt tot zijn recht te laten komen is een mal van het geheel maken en alles behalve het stuk bekleding waar de tweater achter zit in kunststof uitvoeren met dezelfde textuur als het fabriekspaneel, dan ben je ook van die hondsvervelende luchtbellen af die er op een punt altijd wel in schijnen te komen, plus dat het er gelijk een hele klap strakker, moderner en sjieker uit ziet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009, 15:54 

Wat jij uitlegt Willem gaat er ook gebeuren alleen hoef ik geen mal te gaan maken. De oude skai zal eraf gehaald gaan worden, dan worden de deurbakken bevestigd en zal alles in 1 geheel opnieuw in de skai gezet worden zodat het er eigenlijk origineel uitziet ;)

Trouwens een kleine tip voor degene die nog strakke panelen heeft. Als je de achterzijde van de panelen inspuit met een soort plastic laag dan ben je er voorgoed vanaf en zal het nooit gaan blazen. Dat spul is volgens mij gewoon bij de gamma verkrijgbaar ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]