Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 20 apr 2025, 10:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 11:33 

Hoi calibra gekken,

Ik heb een beest van een calibra 4x4 turbo maar mijn 4x4 heeft enkele kleine problemen .
Als ik start en wegrijdt werkt de 4x4 maar enkele minuten.
Is de auto nu warm gereden en start ik de motor nogmaals dan blijft de 4x4 langer werken maar knalt er uiteindelijk ook uit.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen .
Heb al veel geld uitgegeven aan metingen etc bij opel maar een oplossing ho maar.

Het kan geen groot probleem zijn want de 4x4 werkt wel alleen niet altijd.

Het is een heel andere wagen als de 4x4 werkt en dit is dus een grote frustratie dat dit dus niet altijd werkt .

Afbeelding
Groetjes,

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 12:18 

Welke foutcodes geeft het 4x4 systeem aan? Eventueel kun je hem zelf ook uitlezen met de diagnose stekker.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010, 13:03 

Is je auto verlaagt, en heb je de achterassen wel aangepast? Mogelijk schakelt je 4x4 uit in de beveiliging omdat je bandenomtrek niet gelijkmatig is. Mijn 4x4 heb ik momenteel bewust uitgeschakeld omdat mijn bandenomtrek door verlaging niet optimaal is en ik het nog niet aangepast heb. Als dit bij jou het geval is kan je beter zolang de zekering eruit halen, anders rij je je verdeelbak vroeg of laat helemaal aan stront. En echt goedkoop is dat geintje niet :snooty: Anders idd uitlezen wat Arjan zegt..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010, 13:12 

Als ik zo naar de foto kijk staan je achterwielen behoorlijk scheef door verlaging....wat volgens mij gelijk ook de oorzaak is van je probleem, en je verdeelbak vindt dit niet echt fijn en raakt oververhit. Eerst excentrische PU bussen plaatsen dus en voor die tijd zeer zeker je zekering eruit halen van je verdeelbak!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010, 09:18 

kan het niet zijn dat de verdeler ,de koppelings lamellen bijna versleten heeft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010, 13:47 

Blijft 4 x 4 wel goed ingeschakeld?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010, 15:10 

Bedankt voor jullie reacties.

Hij is inderdaad goed verlaagd maar alles is helemaal nieuw , banden lopen dus niet af naar 1 kant, hij is uitgelijnd en de banden gebalanceerd. Maar dit heeft allemaal geen effect???

Hoe kan ik erachter komen of de omtrek van de banden niet optimaal is en beter nog wat moet ik hieraan doen??

Eerst excentrische PU bussen plaatsen lees ik hier net maar wat kost dat??

Koppeling zal het denk ik niet zijn die is helemaal nieuw !

Ik ga dit weekend de foutcodes nogmaals nalopen dan kan ik jullie die vertellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010, 16:58 

Met foutcodes weet je waar je moet zoeken, nu is het allemaal gokken wat het allemaal kan zijn.

Je achterbanden mogen maar 2 graden scheef staan, dit komt er met uitlijnen ook uit. Als ze dus te scheef staan (fotos kunnen bedriegelijk zijn) dan heb je PU bussen nodig om de achteras te corrigeren of je gaat naar Frank Jansen in Belgie. Deze heeft er een andere manier voor (welke ikzelf ook heb laten uitvoeren door hem) om de bandjes weer recht te zetten ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010, 21:25 

Sluit me bij de antwoorden aan, eerst de storingscodes uit laten lzen, maar lijkt op oververhitting van de bak, door wrijving.

Maar eerst meten is weten :)

Mocht het er niet aan liggen, dan toch overwegen om je achteras te laten corrigeren (dit gaat niet met uitlijnen alleen).

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010, 11:45 

Is het ook schadelijk voor je LET 4x4 als je een eibach pro-kit met een verlaging van 25mm neemt. Want volgens mij was eiabch bedoeld voor standaart autos met standaart waardes.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]