Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 19 okt 2025, 12:04

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010, 23:35 

InjectTheVenom schreef:
Grrrrr net niet aan volledig loshalen toe gekomen :lol:

Alleen de puntlassen van de verroeste wielrand resteren nog en dan is het morgenavond een feit dat ik mijn eerste stuk plaatwerk helemaal zelfstandig en 100% netjes los gehaald heb :twisted: Ok er moet nog een restrandje van de dorpel af maar dan is het ook officieel. Rust heb ik dan nog niet want zodra het scherm los komt verhuis ik meteen naar de rechterkant om daar vrolijk verder te gaan, tot nu toe mag ik niet klagen het gaat soepel en vlot!

:clap: valt allemaal goed mee dat afbreken ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010, 22:57 

Tot nu toe gelukkig wel :pray: Had er in het begin een hard hoofd in of ik het wel zou kunnen maar met een beetje oefening vooraf blijkt het kinderspel te zijn.

Links heb ik er vanavond toch nog niet af gehaald na overleg met mijn plaatwerker, hij heeft liever dat ik eerst al het plaatwerk bij elkaar verzameld heb en dan bij hem langs kom. Een troost is dat ik vanavond in 1 adem het rechter scherm even ver als de linker kant gekregen heb die in 2 etappes moest (krijg je het eenmaal door en heb je er handigheid mee dan kan er tempo gekweekt worden). Als het eenmaal zover is dan kost het nog 1 avondje en dan mag hij de andere dag naar de overkant van de straat.
Moet hem alleen nog even vragen wat hij van de dorpels denkt omdat ik daar zo mijn twijfels over heb, en hoe ik in godsnaam de tankopening los moet krijgen. Heb er nu maar een vierkant omheen uitgeslepen zodat daarna het scherm er in ieder geval af kan waarna ik meteen meer ruimte en daardoor zicht krijg op de vulhals.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010, 21:04 

Afbeelding

Goed nieuws!!

1: de dorpels kunnen blijven zitten omdat er volgens zijn deskundige oordeel alleen vliegroest op zit!

2: niet alleen de versterkte Irmscher gasveren zijn nog leverbaar, ook de montageset inclusief de voetrubbers voor mijn spoiler blijken bij Irmscher Classics nog altijd verkrijgbaar te zijn!

Foto's van de linker kant komen er morgen aan (laptop wil de USB kaartlezer niet kennen en mijn pc is te traag om mee te werken), rechts ben ik wéér niet aan toe gekomen maar neem ik hopelijk morgen ochtend wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 dec 2010, 21:40 

Zo daar gaan we dan, dit was het eerste demontageresultaat in de middagpauze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar heeft hij ooit achterschade gehad aan de bumperbalk te zien, toen ik rechtsonder de bumpersteun los wilde draaien kwam hij van rottigheid in mijn handen zetten :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral hier is het goed te zien, let ook op de krabbels aan de binnenkant van de bumper in de verte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gauw naar binnen met die handel na het werk, op dit moment kon ik hem nog redelijk normaal verplaatsen. Hier ligt de tweedelige onderskirt van de rechterkant er af.

Afbeelding

Niet veel later gevolgd door de linker kant.

Afbeelding

Zo ziet het er vervolgens aan de auto uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rechter zijruit gedemonteerd.

Afbeelding

Links ook meteen maar.

Afbeelding

Het is helaas niet anders ik zal de kattenbak moeten gebruiken voor opslag van alle delen, mag al blij zijn dat mijn baas zo gul is om me de werkplaats te laten gebruiken.

Afbeelding

Ow help nu moeten we in de praktijk gaan brengen waar we voor geoefend hebben, als dat maar goed gaat :o .... klein putje maken mooi in het midden van 2 puntlassen met een 2mm boortje zoals we geleerd hebben, freesje er tegenaan, beetje wrikken met een platte schroevendraaier.... WEL VERDOMME HET WERKT!!
Je hebt meteen de goede smaak te pakken en jaagt de hele rij er in 1 keer door. De uitschieters her en der zijn mijn eigen domme schuld omdat ik te gretig/ijverig werd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier moest ik helaas ophouden omdat het te laat werd.

Afbeelding

De avond daarna ging het weer verder, de onderkant van het raam en de zijkant van de deur zijn geen foto's van gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Getver dit krijg ik nooit los zonder er vooraf stukken uit te slijpen met de flex durf ik dat wel... hmm deze zijkant is enkelwandig plaatwerk daar zit vast niets achter, even een stuk door halen en dan ombuigen om te kijken wat er achter zit... eeeeej super een hele open ruimte, kijkt stukken beter nu hebben we tenminste uitzicht op wat er wel en niet weg kan... even zo ver mogelijk door naar achteren, dan omlaag tot het niet verder gaat en weer terug naar voren met onderstaande foto's als resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even een extra stuk aan de achterkant doorflexen zo ver mogelijk naar binnen toe en dat was het weer voor deze avond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch maar niet helemaal er af halen omdat het nieuwe linker scherm wel bij GM-Tuning binnen is maar nog niet bij mijn plaatwerker die liever wil wachten tot rechts ook binnen is.
Nou dan zullen we dat rechterscherm maar met een noodgang in 1 avond net zo ver krijgen als de andere kant!

Afbeelding

Afbeelding

Mammie hoe moet dat nou met de tankopening :o... HEEEEEEEL voorzichtig beginnen met een vierkant er omheen uit te slijpen, eerst ombuigen om te kijken waar we naartoe kunnen en dan pas verder.
Onderstaande foto's laten zien dat het gelukkig goed gekomen is, het stangetje van het tankklepslot hebben we keurig netjes gemist :P
Nu alleen er nog achter zien te komen hoe het rubber er uit moet want we zullen daar toch bij moeten kunnen om ook dit gedeelte fatsoenlijk los te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om alles weerbestendig af te dekken.

Afbeelding

Weltrusten schatje, tot 2011!

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 dec 2010, 23:13 

:clap: roest valt precies nog goed mee.

om de rubber aan de tankdop eruit te halen,

tankdop eraf draaien.
achter de scherm op die rubber zat bij mij een tire wrap.
doorknippen en dan kun je die rubber over de hals trekken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011, 19:14 

Vandaag nog eens goed gekeken of ik met alleen achterschermen klaar ben en geconstateerd dat het linker lekbakje ook uitgeboord moet gaan worden omdat deze niet meer te redden is, evenals de linkse onderkant van de achterplaat.. mag op mijn blote kniën hopen dat hij dat kan fixen zonder dat ik aan een complete of halve achterplaat moet :(
Rechter kant is nog mooi hard, voor de rest zou dat wél het enige moeten zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011, 18:13 

lemans, het afdichtrubber heeft een uitsparing er in zitten die om de rand van het "potje" heen gaat en de vulnek houdt dit tegen genoemde rand vast geperst dus ik denk niet dat er achterop een ty-rap vast zit?

Als je wil weten hoe lang een los achterscherm van een Calibra PRECIES is.... doe dan van een Volvo V40 de achterbank naar beneden, hoedenplank er uit en zet beide voorstoelen MAXIMAAL op de allerlaatste klikken naar voren :lol:
Teringjantje dat past echt exact tot op de allerlaatste milimeter! We wilden in Best nog even naar een siervissenkweker gaan voor het kleine aquarium van mijn pa maar hij wilde alleen nog maar zo snel mogelijk naar huis :lol: En ik moet nodig aan een nieuwe TomTom omdat mijn mappen totaal verouderd zijn.
Hier heb ik de spullen vandaan:

http://www.gm-tuningparts.nl/

Goede service, levert wat gevraagd is in de juiste conditie en heeft wanneer het nodig blijkt losliggend verpakkingsmateriaal beschikbaar om de plaatwerkdelen te beschermen tegen beschadigingen onderweg.

Genoeg geluld, hier een paar foto's, gelukkig zat het "potje" waar ik me zorgen over maakte gewoon aan het achterscherm vast en heb ik een nieuw vulnekrubber, dus de oude kan kapot gesneden worden wat het aardig vergemakkelijkt om de restanten los te boren. Lekbakje hoeft niet apart besteld te worden gelukkig want dit zat aan het scherm vast! Als ik nu nog een beetje meer geluk heb kan de achterplaat gered worden en zijn we in business :hosanna:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit bedoelde ik dus met het "potje", als het goed is kun je de puntlassen zien zitten waarmee dit aan het scherm zelf vast zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulnekrubber nog in de verpakking

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011, 22:13 

Zo het is stiekem toch nog snel gegaan, de auto staat sinds vanmiddag op zijn nieuwe adres voor de eerstkomende maanden :D

Gisteravond zijn beide achterschermen er lekker vlug af gekomen, helaas niet alles af kunnen krijgen dus vanochtend heb ik nog 3 uur extra moeten besteden aan de afwerking en toen was het ineens zover.. had echt een WOW gevoel toen ik naar de auto keek en kon moeilijk geloven dat ik alles zelf gedaan had, laat staan dat het zo goed gelukt was.. WAT een kick man :pray:
Mijn baas moest nog een paar ritten doen en rond 13:15 hebben we de auto de paar honderd meter naar de plaatwerker versleept en naar binnen geduwd.
1 klein minpuntje, ik heb serieus geen tijd gehad voor foto's omdat het persé af MOEST aangezien de auto zonder achterschermen niet buiten kan blijven staan en mijn baas het niet wil hebben dat de auto langer dan 1 nachtje binnen blijft staan. Hopelijk gaat het wel mogelijk worden om een fotoverslag van de verdere werkzaamheden mogelijk te maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 jan 2011, 20:16 

Deze zijn zaterdag in de oud ijzer container beland uiteraard na verwijdering van alle plastic doppies, sierlijsten en 1 of ander rooster op het rechter scherm :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier moest even een stukje extra ingeslepen worden om de stress uit het paneel te halen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 jan 2011, 21:27 

Deze zijn vanochtend geschoten met uitzondering van de eerste. Hij was trouwens tevreden met wat ik hem aangeleverd heb :)

Now you see me

Afbeelding

Now you don't :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]