binnenkort start ik een projectje met mijn blauwe V6 van 1997. ik liet hier al eerder weten dat er door een technisch probleem brand was ontstaan onder mijn calibra waardoor verschillende kabels zijn doorgebrand. hierdoor was mijn airbag uit mijn stuur gesprongen en kon ik dus niet langer met mijn droomauto rondrijden.
De expert schatte de kosten inclusief werkuren op om en bij de 10000 €, de werkuren ging ik zowiezo zelf doen, nooit geef ik mijn calibra nog af aan een garagist, doch ook voor de stukken tikte het bedrag aardig over de 7000 € aan volgens dezelfde schatting van de expert.
ik ben rustig beginnen rondkijken en een week of twee geleden vond ik op 2dehands een motorblok van een calibra V6 te koop. Nu is met mijn motor helemaal niets mis doch een reserveblok is geen overbodige luxe als je van deze autos houd en weet dat er op termijn steeds minder en moeilijker stukken te vinden zullen zijn.
Na wat over en weer gemail met de aanbieder bekwam ik een afspraak dat ik de gehele wagen zou nemen (exclusief interieur aangezien hij dit zelf nodig had), de wagen had wel een ongeval gehad en heeft veel carroserieschade en een kapotte radiator doch ik heb eigelijk initieel enkel de kabels en het stuur met airbag en de airbagmodule nodig en dit was nog intact. de rest is puur voor stockage voor het geval ik iets nodig heb voor mijn blauwe.
zonder de wagen te zien overeengekomen en laten leveren.
Nu staat ie sedert gisteren aan mijn magazijn en wat blijkt, het is een V6 van 1997, perfect dezelfde dan de mijne (op kleur en opties na, de mijne is een full option, deze een standaard) doch wat het passen van de stukken betreft kon ik niet beter af zijn, volgens het chasisnummer zijn er tussen mijn blauwe en deze (rode) slechts 15 auto's gemaakt dus ze volgen elkaar goed op.
mijn project zal dus bestaan uit:
enerzijds het volledig slopen van de rode en alle bruikbare stukken stockeren, anderzijds nadien mijn blauwe volledig in orde stellen en eindelijk weer met mijn droomcali kunnen rijden.
gezien drukke werkzaamheden zal dit project wel even duren doch ik heb er zin in, binnenkort start de afbraak van de rode,
foto's volgen spoedig alsook updates naargelang ik er verder aan werk.
ik wou even mijn geluk van mijn donorwagen met medeliefhebbers delen, bij deze,
greets, delcom
|