Hello hello!
Via deze page wil ik iedereen op de hoogte houden van de progressie
van men Calibra. Ook samen discussiëren over welke onderdelen kiezen
zodat men wagen in topconditie komt te staan

.
Hier nog een mooie verschijning.

Na het te lang rijden met een arm mengsel is een zuiger goed beschadigd en
een klep heeft een serieus gat gekregen. Sinds toen niet meer gereden
De wagen staat nu al lang stil, heel wat roestvorming. Motor is uitgebouwd,
behalve de versnellingsbak en de 4x4-verdeelbak.
Dit is waar ik op dit moment ben. Nog veel werk voor de boeg dus.
Ik ben nu aan het opzoeken en nadenken wat ik aan de motor wil veranderen
om er meer koppel en vermogen uit te krijgen. Ik weet nog niet goed op hoeveel
ik moet mikken... misschien kan iemand wat tips geven hieromtrent? 300pk is
een minimum... is het haalbaar om er meer uit te halen (natuurlijk binnen een
bepaald budget). Aangezien ik van plan ben er een MoTeC systeem op te bouwen
gaat het makkelijker zijn grote wijzigingen aan te brengen zonder steeds te moeten
gaan chiptunen.
Verder is de versnellingsbak nog goed en ik heb een 50/50 verdeelbak voor het
vermogen mooi te verdelen over de twee assen.
Het eerstvolgende wordt het uit elkaar draaien van het onderblok en alles mooi
oppoetsen. Daarna moet besloten worden wat er moet gaan gebeuren natuurlijk

Alle suggesties zijn welkom!
Groetjes Pieter!