Binnenkort rijdt m'n Cali weer, maar ik heb (voorlopig) nog een probleem:
Aangezien ik voor de Calibra-metamorphose de hele tijd met een kapotte (uitgeschakelde) verdeelbak rondreed, zijn mijn voorbanden teveel afgesleten t.o.v. mijn achterbanden (slechts enkele milimeters, maar voor de zekerheid dus nog even zonder 4x4 rijden). Nu wil ik de achterbanden naar voren zetten en omgekeerd. Aangezien het advies is om niet meer dan 4mm verschil in je bandendikte te hebben (bij een 4x4 in werking) zal ik voorlopig met een uitgeschakelde verdeelbak rondrijden, totdat de bandendikte nagenoeg gelijk is. Daarna kan ik de 4x4 weer aanzetten. Nu vraag ik me af of het toch mogelijk is om de 4x4 (bv.om even het vermogen te testen als er een leuke "concurent" naast je staat bij de stoplichten) voor even aan te zetten. En ook of je een 4x4 kan inschakelen als je bv. ergens staat met een draaiende motor, of moet je eerst het motorcontact uitzetten alvoor je overschakelt van voorwielaandrijving naar 4x4? Ik weet dat je een verdeelbak naar de kloten helpt als je met verschillende banddiktes rijdt, maar vraag mij af of dit ook het geval is als je bv. even een sprintje trekt bij de stoplichten en hem daarna weer uitschakeld, en of je dit kan doen met een draaiende motor (al rijdend dus). Misschien een stomme vraag maar ik vroeg het me stiekum toch af, aangezien de verdeelbak naar mijn idee in zo'n situatie niet (te) snel heet wordt, mits je hem na een paar minuten weer uitzet..maar waarschijnlijk kan je dit met draaiende motor niet doen?

Wat de bandenomtrek betreft zit het wel goed, aangezien er zo'n leuk (maar veel te duur) setje uit Zwitserland onder hangt wat het verlagen weer corrigeert om je 4x4 te beschermen.
Ps:Mijn banden zijn nog nieuw verder, anders zou ik uiteraard voor 4 nieuwe banden gaan...