Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 17:19

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012, 20:04 

Na vele maanden hier niet meer aanwezig geweest te zijn en m'n Cali al die tijd geschorst cq in een lange
winterslaap, heb ik laatst de turbo van het blok gedemonteerd. Turbo heeft z'n beste tijd gehad, en nu
kreeg ik een tip om eens naar Haarlem te gaan (weet zo ff niet de naam van het revisiebedrijf). Daar kreeg
ik te horen dat ze hun handen (lees: het bedrijf waar ze zaken mee doen) niet meer willen branden aan een
turbo van een Calibra :( Gelukkig waren ze wel zo vriendelijk om met 2 telefoonnummers te komen van
mensen die me wel verder zouden kunnen helpen. Beide heren gesproken, waarvan er 1 vast wel bekend
is bij sommige mensen. Kwam ik ook bij toeval achter toen ik belde ;)

Komt in het kort op het volgende neer:

Optie 1: Opsturen naar deze meneer. Voor 1200 euro wordt het komplete binnenwerk vervangen.
Optie 2: Gereviseerde (andere) turbo voor pak hem beet 1350 euro (uit Duitsland)
Optie 3: Oude turbo opsturen en afhankelijk v/d staat gereviseerd voor maximaal 1000 euro.
(ook dit gebeurt in Duitsland)

Mijn vraag is wat jullie persoonlijke ervaringen zijn bij een kapotte turbo (recent) en of jullie goede
ervaringen hebben betreffende revisie? Nieuw is uiteraard altijd beter, maar optie 1 en vooral 3
klinken financieël iets aantrekkelijker. Maar dit wil ik alleen doen als dit een goede vertrouwde
optie is. Misschien heeft 1 van jullie een goede suggestie, of een goed adres waar dit knap gebeurt?
Ben er te lang uit geweest en weet even niet meer de (beste) optie (s) :?:

Groeten Paul, Den Helder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012, 20:36 

Mij lijkt optie 3 wel geschikt.
Maar waar je voor de rest zo aan een turbo komt geen idee.
Ik hoor wel ooit iets van via Engeland dat daar redelijk wat tubo's vandaan komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012, 20:42 

Optie 3 klinkt idd het beste Maurice, maar ik betaal toch liever iets meer en dat ik zeker weet dat het
goed is. Jij kan erover meepraten las ik net betreffende de lak van je V6 voor een mooi prijsje haha ;)

Engeland is me niet bekend, zal dan wel van de Vauxhall zijn? Ik heb een paar opties op dit moment
maar ik weet dat ik voor de echte kennis hiervan toch wel hier moet zijn. Ben er te lang uitgeweest
om nog een goed oordeel te kunnen geven en wie weet wat er de afgelopen maanden aan nieuwe
kennis/ideeën adressen is bijgekomen :think:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012, 21:25 

Hey Paul, lang niet gesproken!
Ik heb een tijdje geleden mijn turbo gekocht uit Duitsland, rechtstreeks. Moet zeggen dat het een hele vriendelijke kerel is met toch wel kwaliteit laders. Hij zit veel op ebay, daar kun je hem ook wel benaderen.
Voor een revisie ben je in ieder geval voor een 650 euro klaar:
http://www.ebay.de/itm/OPEL-C20LET-KKK-K16-TURBOLADER-BIS-300PS-NEU-TOP-ANGEBOT-VOM-FACHHANDLER-/261084321242?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc9d695da

Als je kijkt bij de turbo's die hij nog meer verkoopt vind je wellicht ook nog wel iets anders leuks voor je budget ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 aug 2012, 10:31 

Hey Arjan, das zeker een beste tijd terug! Maar onkruid en knap onderhouden Cali's vergaan niet he? ;)

Net even je linkie bekeken en moet zeggen dat het er zeer gelikt uitziet :P Maar zo op die foto te zien is dat
toch een geheel nieuwe turbo voor 650 eutjes lijkt me? ;) Heb jij je oude turbo opgestuurd Arjan en een
gereviseerde gekregen voor 650,= of heb jij een nieuwe gekocht bij deze meneer? Mijn turbo ligt op dit
moment nog in Haarlem bij een bedrijf, zouden hun hem ook zo naar dit bedrijf door kunnen sturen of
is het alleen mogelijk via Ebay te betalen en te handelen? Anyway ziet er zeer gelikt uit Arjan, bedankt! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 aug 2012, 12:11 

Arjan Kuijper schreef:
Hey Paul, lang niet gesproken!
Ik heb een tijdje geleden mijn turbo gekocht uit Duitsland, rechtstreeks. Moet zeggen dat het een hele vriendelijke kerel is met toch wel kwaliteit laders. Hij zit veel op ebay, daar kun je hem ook wel benaderen.
Voor een revisie ben je in ieder geval voor een 650 euro klaar:
http://www.ebay.de/itm/OPEL-C20LET-KKK-K16-TURBOLADER-BIS-300PS-NEU-TOP-ANGEBOT-VOM-FACHHANDLER-/261084321242?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc9d695da

Als je kijkt bij de turbo's die hij nog meer verkoopt vind je wellicht ook nog wel iets anders leuks voor je budget ;)

Dat klopt, alleen ik heb deze meneer al 2x een email gestuurd en hij reageert niet echt hierop!!

En ik heb *** snel een (nieuwe) turbo nodig! :P

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2012, 09:32 

Oke dan, ben niet de enige die om een nieuwe turbo zit te springen haha :dance:

Vraag me wel af of deze meneer via een ruilsysteem werkt of dat hij de oude
turbo reviseert? Want als ik zo op die foto kijk zou dat betekenen dat ik m'n
wastegate en een stukje uitlaatspruitstuk nog moet demonteren, of krijg je
hem terug zoals je hem opstuurt? (dus met alles erop en eraan zoals je hem
verstuurt?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2012, 10:00 

Het is een ruil systeem, je stuurt je oude op en krijgt de nieuwe thuis.

Bij mij was hij ook niet al te snel helaas, ik weet niet wat dat is. Voor alle zekerheid zou ik wel alles eraf halen zoals wastegate en uitlaatdelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012, 19:39 

Daar was ik al bang voor Arjan, dan zal ik m'n turbo eerst maar even ophalen in Haarlem en de spullen eraf halen ;)

Vind het toch altijd wel link met dit soort dingen, je moet maar hopen dat je je spulletjes weer knap terugkrijgt :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2012, 15:24 

Iemand misschien ervaringen met dat turborevisiebedrijf in Amersfoort? Ben een aantal maanden in het buitenland geweest en
heb m'n turbo dus nog niet kunnen versturen (wel al opgehaald tussendoor). Of is het toch het wachten waard om hem naar Duitsland
op te sturen en dan een aantal weken te wachten (aangezien deze meneer moeilijk te bereiken is, ook via email)?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]