Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu zo 20 apr 2025, 05:59

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2012, 13:11 

nadat mijn calibra waar ik zo trots op ben enkele jaren had stilgestaan rij ik er ondertussen alweer een jaar mee rond, tijd voor de technische keuring dus.
Ik breng mijn cali naar de garagist en vraag om een groot onderhoud en nazicht keuring.
een achttal dagen nadat ik mijn auto binnenbracht krijg ik telefoon van mijn garagist dat er heel wat kosten zijn,
zoals een gaatje in de achterste demper van de uitlaat, kleppendekseldichtingen lekken, draagarmen voraan hebben speling, ... :shock: .
een hele waslijst, maar omdat ik verzot ben op mijn cali sta ik erop dat deze zich steeds in goede conditie bevind dus zeg ik dat hij hem perfect in orde moet zetten ;) .
de rekening: 23 werkuren + onderdelen, zijnde 2100 € :o .
ik haal mijn wagen af en betaal onmiddelijk de kosten.

gisteren rij ik voor het eerst met mijn cali en besluit hem te gaan wassen.
Wat blijkt: een kras van een dertigtal centimeter in mijn flank die men heeft proberen verdoezelen met wat blauwe verf :o :snooty: :naughty: .
ik natuurlijk razend :evil: en bel de garagist, die zegt dat het niet van hem kan zijn maar dat ik volgende week eens mag langskomen om er naar te kijken.

Ondertussen merk ik ook dat mijn auto 380 km meer heeft dan voor ik hem binnen deed, moest blijkbaar uitgebreid getest worden :o .

ik tank mijn auto vol en rijd naar een afspraak op ongeveer 40 km van mijn huis. Ik merk dat mijn toerental raar doet als ik ontkoppel. de ene moment begint de wagen te schudden, de andere moment blijft hij hangen rond 1500 toeren.

bij het terug keren bel ik mijn garagist op om hem melding te maken van die problemen en met de vraag om hem onmiddelijk bij hem te brengen want ik vertrouwde het niet, op die moment begint er iets enorm verbrand te ruiken en doen mensen tekens naar me dat mijn auto aan het branden is.
Ik stel mij direct langs de kant en effectief, onderaan de auto ongeveer ter hoogte van de katalysator is het aan het branden.
enkele mensen stopten om mij hun brandblusser te geven :clap: en ik spoot er een drietal (inclusief mijn eigen blusser) op leeg doch telkens opnieuw wakkerde het vuur terug aan :angry-extinguishflame: .
Ik belde de brandweer, ik stond in het centrum van Gent en kreeg het vuur niet gedoofd en was ongerust over de benzine, welke binnen de tien minuten aanwezig waren om te blussen.

Die mannen ben ik wel heel dankbaar omdat ze, ondanks ze ook van binnen uit moesten blussen het interieur van mijn cali hebben ontzien. ze zijn super voorzichtig geweest waardoor bijna niets te merken is van binnenuit. :clap:

De betreffende garagist is dan mijn auto komen takelen en denkt dat het niet zijn schuld is, waarschijnlijk een elektronisch probleem zegt hij???????

ik ga maandag onmiddelijk naar mijn verzekering om een expert aan te stellen maar ik hoop ondertussen enkele tips van jullie te kunnen krijgen.

iemand enig idee wat er kan gebeurt zijn??
ik heb aan een goede vriend van mij met heel wat opel ervaring deze vreaag reeds gesteld en hij vermoed dat de garagist bij het werken aan mijn uitlaat het hitteschild van de katalysator niet heeft terug geplaatst wat tot brand heeft geleid van de omliggende onderdelen. Is dit een mogenlijkheid??

Ik wil zo snel mogelijk mijn calibra terug in perfecte staat op de baan doch dient de schuldige van deze zaken volgens mij wel zijn verantwoordelijkheid te nemen en de kosten op zich nemen lijkt mij.

:pray: :pray: :pray:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 01 mei 2012, 23:47 

Het is moeilijk om van een afstand te zeggen wat er zou kunnen zijn, je moet dat toch zien alvorens je oordeelzeg maar.

Maar 2100 euro en daarna niks anders dan gezeik? Ik zou me inderdaad behoorlijk kl*te voelen na zoiets. Voor mij toch wederom een bevestiging dat je je wagen beter zelf kan onderhouden...

Kun je trouwens eens de complete lijst posten van alle reparaties?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 22:14 

Arjan Kuijper schreef:
Het is moeilijk om van een afstand te zeggen wat er zou kunnen zijn, je moet dat toch zien alvorens je oordeelzeg maar.

Maar 2100 euro en daarna niks anders dan gezeik? Ik zou me inderdaad behoorlijk kl*te voelen na zoiets. Voor mij toch wederom een bevestiging dat je je wagen beter zelf kan onderhouden...

Kun je trouwens eens de complete lijst posten van alle reparaties?

geen probleem:

nazicht keuring:
- vervangen handremschoenen 15 €
- vervangen handremkabels 64.30 €
- vervangen stabil.stang 9861 2 keer 18.95 € = 37.90 €
- vervangen achterdemper 282.23 €
- vervangen uitlaatklem 250-260 18.61 €
- vervangen draagarm 9871 84 €
- vervangen draagarm 9870 84 €
- vervangen kleppendek.dichting 2 keer 39.11 € = 78.22 €

groot onderhoud
- vervangen oliefilter P3079 4.5 €
- vervangen luchtfilter 457429898 21 €
- vervangen brandstoffilter 12.3 €
- vervangen pollenfilter 987432010 16.9 €
- half synthetische olie 4,5 keer 9.5 € = 42.75 €
- ruitensproeiervloeistof 0,25 keer 1.5 € = 0.38 €
- koelvloeistof 2 keer 2.5 € = 5 €
- klein materiaal 20 €
- vervangen bougies B0242229654 6 keer 7.39 € = 44.34 €
- darm 90411203 30 €
- koelvloeistofniv. contact 30 €
- pinker/grootlicht schakelaar 62.5 €
- remvloeistof vervangen 10 €
- werkuren 10 keer 35 €

voor zover de factuur met een totaal van 1368.18 € + BTW van 287.32 €= 1655.50 €

- werkuren 13 keer 30 €

zonder factuur is 390 € + factuur 1655.50 € = 2045.5 €.

mijn excuses voor de 54.5 € die ik teveel vermeld had.
voorgaand is letterlijk van de factuur afgeschreven.

verder staan volgende opmerkingen erbij:

koplamp LV staat eind geregeld

dit weet ik maar ik heb al een nieuw (oud) set liggen

koelvloeistof dient vervangen te worden

waarom is dit niet gebeurt ?????

stationair koelm.temp. te hoog

aangezien de ventilator maar aanslaat bij 95° doch dit is toch gewoon zo bij deze auto's ?
ik heb er nog nooit problemen mee gehad wat betreft de koeling.

hopelijk wordt hij snel vrijgegeven door de expert zodat de herstelling kan starten en dat ik eindelijk terug kan rijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2012, 22:32 

Erg klote man!

Een V6 loopt inderdaad standaard tot 95 graden, alvorens de vin aanslaat om te koelen. Dat is normaal.

pSi

Calibra Dream Team

http://www.calibradreamteam.nl

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013, 23:16 

indd erg klote maar als k t zo lees, en k zie dat je auto 380 km meer heb gereden ben k bang dat ze onder die 380km alleen je rechte pendaal helemaal onder in hebben gehad (dus denk dat ze hem hebben afgetrapt)

en hoe is het nu verder gegaan?

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 15:54 

dat is klote, hou ons op de hoogte ! en alvast sterkte

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2014, 12:33 

resultaat volgens de expert:

reden van de brand: zelfontbranding langs onder wegens slecht geplaatst hitteschild.
schuldige: moet ik van de expert aanduiden en met bewijzen staven :o :o :o , lijkt mij omgekeerde wereld.
ik rij een jaar zonder problemen met mijn calibra, ik steek hem binnen bij een garagist die er veel werken aan uitvoert (ook aan de uitlaat).
Blijkt een hitteschild niet goed gemonteerd waardoor zelfontbranding optreed en moet ik nu nog gaan bewijzen wie daar schuld aan heeft.
Zolang ik geen concrete bewijzen kan leveren dien ik zelf voor de kosten op te draaien, begroot volgens de expert op ongeveer 10.000 € (als ik alles laat herstellen in de garage).

kosten: - hoofdkabelboom doorgebrand
- airbag stuur
- airbagmodule

die hoofdkabelboom is op zich al niet goedkoop in aankoop, voor de plaatsing dient mijn calibra volledig uiteen.

Ik heb intussen een donor aangeschaft, hierbij eindelijk wat goed nieuws.
ik vond een donor V6 van een accident, ik dacht mijn motor is nog perfect maar wisselstukken zijn altijd handig (beter kopen wanneer je ze niet nodig hebt dan te moeten beginnen zoeken wanneer je ze wel nodig hebt).

Voor 600 € de koop kunnen sluiten, enkel het interieur was er niet bij. Alles gekocht zonder te gaan kijken, louter via mail zonder foto's.

Ik stuur er een vrachtwagen om en wanneer ie geleverd werd (ik had hem toen nog steeds niet gezien) kon mijn geluk niet op, de motor in perfecte staat( op de radiator na) met op 750 km na identieke kilometerstand dan de mijne, volgens het chasisnummer zijn beide calibra's op dezelfde dag van de band gerold (identieke nummer op één cijfertje na, dit cijfertje scheelt drie eenheden).
Het stuur met airbag in perfecte staat, de kabelboom match perfect en ook de airbagmodule kan worden overgezet.

Dus voor 600 € heb ik al mijn nodige wisselstukken, plus nog allemaal reserve ramen (op de voorruit na) en een reservemotor.

Nu enkel nog de tijd vinden om alles over te bouwen want hiervoor moet mijn calibra wel volledig uiteen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2014, 17:11 

hey hey heb je foto's van je calibra met het gezeik enzo en je donor ?

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 maart 2014, 23:30 

ik post spoedig wat foto's van mijn calibra en de donor.

Het overzetten zal ten vroegste in de tweede helft van dit jaar starten, mijn werkplaats (die ik reeds twaalf jaar huur) word afgebroken, ik ben dus op zoek naar iets anders.
De verhuis zal enige tijd in beslag nemen.

Volgens planning zou ik tegen september volledig over moeten zijn, pas dan kan ik aan mijn calibra beginnen.

Eerst gepland: afbraak donor (zo zie ik hoe alles precies ineen zit).
ik neem foto's tijdens de verhuis van beide calibra's, nu zit mijn blauwe mooi afgedekt en kan ik er niet goed aan.

Tegen dan misschien mijn derde calibra, ik ben aan het onderhandelen voor nog een bij te kopen( een 2l), om dan voorlopig mee te rijden tot mijn 2.5 terug in orde staat.
Dit zou evenwel eventjes kunnen duren want nu ie toch volledig uiteen moet denk ik erover na hem volledig te herspuiten (in dezelfde originele kleur), hij staat visueel nog heel proper doch hier en daar een klein krasje, nu is het de moment.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]