Calibra Dream Team

Welkom op het Forum
Het is nu di 08 jul 2025, 18:12

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2014, 02:50 

Hallo,

Ik heb hier een 2.0ne (8v). Deze heb ik rijdend geparkeerd voor mn deur op vrijdagnacht, daarna niet meer mee gereden, op dinsdag mn autoradio ingebouwd dmv de stekkertjes inpluggen dus niks doorverbinden enzo, toen de auto niet gestart, wilde hem op donderdag meenemen en hij startte gewoon, even laten lopen en tegelijkertijd het frontje van mn radio zoeken en erin willen klikken. Opeens leek het net of hij op 3 cilinders liep, een beetje gas bijgeven maar geen reactie... hij bleef beroerd lopen. Daarna afgezet en hij wilde niet meer starten.

Het volgende al gedaan...

1. Benzinetank gedemonteerd om door te spoelen daar deze auto geruime tijd had stil gestaan en misschien dat en vlokvorming zou zijn opgetreden.
2. Brandstofpomp werkt.
3. Brandstoffilter is nieuw eronder gezet.
4. Nieuwe verdelerkap.
5. Nieuw rotortje erin.
5. Nieuw brandstof relais erin omdat dit zou samenhangen met de computer die de inspuiting regelt.

Het volgende gebeurde:

Motor wilde wel aanslaan maar dan alleen met lang doorstarten maar stopte ook gelijk weer, het leek net of er geen "power" in zat.

Is er iemand die mij kan vertellen waar ik in godsnaam nog moet gaan zoeken, ik heb deze calli net en nog maar 500km mee gereden, en nu al is mn plezier vergald... Owja, BJR '92-02

Alvast bedankt!!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2014, 22:27 

Tijdens het starten knippert dan toevallig het motor lampje?

En de bougies vonken die?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 okt 2014, 02:34 

Of het lampje knippert weet ik niet, maar de bougies vonken wel, anders had hij niet kunnen aanslaan. Alvast bedankt voor je reactie trouwens Maurice89.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014, 21:52 

Heey heb je gekeken of hij ergens valse lucht hapt zoals bij spruitstuk of bij het gaskleppenhuis ? Mvg Roy

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014, 02:51 

Hoi Roy,

Voor zover we kunnen zien schijnt alles normaal te functioneren, we vermoeden dat het aan de computer (ecu) ligt, alleen kunnen we niemand vinden die zo'n zelfde computer heeft waarmee we de mijne kunnen testen.

Bedankt voor je reactie......

ECU... Bosch 0261 200 530, gm 90 409 629

Mocht iemand deze hebben liggen, we zouden hem graag willen lenen om de mijne te testen en daarna eventueel over te nemen.... Bij voorbaat heel veel dank...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014, 19:08 

Ik heb een cali staat bj 95 met een 8 klepper blokje.

Kun je er nog wel mee rijden? of dat niet. Me vriendin woont in Helmond en een ecu is opzich zo omgewisseld om even te testen. Maar ik weet niet of je dan die zwarte blok moet wisselen die je chip leest, start onderbreker en het zwarte chipje in de sleutel moet er natuurlijk bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014, 23:06 

Hoi Roy,

Volgens mij zit dat er bij mij allemaal niet op.... En nu vertellen ze me tot overmaat van ramp dat het wel eens de injectoren zouden kunnen zijn, de ecu schijnt die te lezen en dat staat weer in verbinding met de brandstof pomp.... man man wat n ellende... Nee de calli is niet meer rijdbaar en staat in n garage op de brug... halve dashboard eruit om de bedrading te controleren... komen ze 2 alarmsystemen tegen... We zijn naar Piet de Keijzer geweest voor de injectoren maar die hebben ze niet... Ben bang dat mn calli richting de zelfde Piet de Keijzer moet voor sloop.... zo verrekte jammer.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2014, 15:41 

injectoren er uit halen en laten reinigen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2014, 22:37 

Yep, daar zat ik dus ook aan te denken, heb jij daar ervaring mee of weet je wie wat of waar en hoeveel misschien?

Grz, Dick

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014, 18:56 

Na een bedrijf gaan die motoren doen reviseren teminste daar heb ik het gedaan, weet alleen die naam niet meer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]